søndag 10. juni 2007

Sommer

Jeg sender en aldri så liten tanke til de stakkarene som har eksamen nå. Jeg minnes en tid jeg drev med det samme. Inne på lesesalen, mens "alle andre" koste seg i solen.













Fortvilet sprenglesing, panikk for å ikke huske alt sammen. Det utrolig varme rommet, hjem når det var blitt kveld.

Dere kan trøste dere med at dere plutselig en dag er ferdige. Da kan dere stå med brede glis, vel vitende om at dere har hele sommeren foran dere.













To stolte, ferdigutdannede. Vi smilte hele dagen, kvelden og natten til ende. En perfekt avslutning på tre flotte år.

Og plutselig har det gått ett år, og våren er blitt noe helt annet enn eksamen. Det er bare kos i parken, på brygga eller på stranda. Etter jobb er det fri, og da skal solen nytes.













(bildet er stjålet av Confiteor)


Vi møtes etter jobb. Det er grilling, fugler og grønt gress. Jeg ligger, kjenner at det er fint å være stille. Jeg har en perfekt sommer.

4 kommentarer:

Støvkorn sa...

Mmm, glad jeg ikke er student, og slik vil det være et par år :)

Lise sa...

Åh, jeg misunner deg så sinnssykt akkurat nå! :) Gleeeder meg til å få sommerferie nå, og til å bli helt ferdig til neste sommer.

Unknown sa...

Kontorjobben min i morgen frister ikke akkurat nå...

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med drømmer om blått hav så langt du ser

mirakel sa...

Confiteor: Jeg kan ikke tenke meg studentliv akkurat nå. Er fryktelig fornøyd med 8-15 jobbing. :)

Lise: Ja, tenk deg når du er helt ferdig! Det er en utrolig god følelse. Selv om jeg faktisk har misunnet eksamensfolket innimellom. Det er jo faktisk halvmorro å lære så mye nytt på en gang (skippertaksjente som snakker).

Egoisten: Kontorjobbing er ikke så stas nå. Men etter jobb kan du kose deg i solen så mye du vil. Også har du vel fått en del sol i dag? :)