mandag 11. juni 2007

Cheer up!

Nå har jeg diskutert blogging med Egoisten. Det hele endte med at jeg ble halvsur (sorry).

Det tyder på flere ting:

1. At vi er altfor engasjert i bloggverden.
2. At jeg er en smule sårbar om dagen.
3. At jeg ikke takler når folk er uenige (høhø).
4. At bloggverden er kjip om dagen.

Jeg tror alle stemmer, dessverre. Men det er kun nummer fire jeg orker å gjøre noe med. Jeg ber dere dermed bli litt gladere. På min kommando.

Følg mitt eksempel:

Kom dere ut i sola. Stek dere som speilegg på et svaberg, klistre på et smil og nyt. Blogging er fint om kvelden, men det skal ikke ta over livet. Bruk litt tid med virkelighetsvenner, eventuellt en himla god bok.

(Bildet er inspirert av Rabbagast og hans Zen på Søndag-poster)
Våg å være spirituell, se på de dypere tingene i livet. Du kan tenke litt på hva du mener meningen med livet er, eller hvorfor himmelen er blå. Kjenn på hvordan det ville vært å være hippie/munk.

Og hvis ingenting funker kan dere bare late som at dere er supermodeller. Vi liker alle slike skuespill. Trekk inn magen, skyt ut puppene og dander bena vakkert. Føl deg rålekker, og drit i at du er den eneste som er i overkant påkledd (jepp).

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes jo det er kult at jeg har inspirert noen, men, hva var det jeg skulle ha sagt..? Jo, på varme svaberg er vi alle supermodeller! Det ser himla deilig ut, og alle smiler. Så bra!

mirakel sa...

Du får ta det til deg. Det er ikke værst å inspirere små mirakler.

Jepp, svaberg skaper toppmodeller. Store glis og grei posering, i det minste. :)

Nå er jeg altfor sent ute til å legge meg...

Minneapolise sa...

Du har saa rett, jeg var ute og noyt sola i dag til nesa var knallroed!

Fulgte en link fra Mette's blogg en dag, og har vaert fast leser av bloggen din siden. Kjenner meg igjen i mye, litt morsomt siden Mette brukte aa si at jeg minte henne om deg :)

Hjerterdame sa...

Haha: "drit i at du er den eneste som er i overkant påkledd".. :D Artig.

Finfin post, og du har jo rett i at det virkelige liv er en del viktigere enn blogginga. Og, for å få til god blogging må man jo nesten oppleve noe i virkeligheten, mener nå jeg.

Jeg husker med gru det året jeg skreiv dagbok på ed, og gjorde ikke stort annet. Ikke sunt, ikke sunt. :p

Unknown sa...

HVA! Så seint oppe? Du er gal jente. Gal. Fint bilde btw.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med øya på stilk

Hjorthen sa...

Hva er vitsen med å skyte frem puppene hvis du allikevel skal dekke dem til med den kule T-skjorte?

Av med klea, fram med puppa, hilsen alle blogge-gutta!

care sa...

Mirakel, så fin og morsomt blogg du har. En av de bedre :-)

mirakel sa...

Minneapolise: Er vi like da, syns du? Hun kjenner oss vel begge godt, så. ;)

<3dama mi: Du har helt rett. Dersom jeg skal ha noe å skrive om, så må det jo faktisk skje noe. Derfor skal jeg ut og bruke penger i dag. Shopping...!

Egogutten: Jeg betalte min pris. I kveld er det seng klokken åtte. Jeg akter ikke å forsove meg igjen.

Hjortemann: Høhø. Jeg kan nesten høre dere skrike det søte lille slagordet der. Sjarmerende. ;)

merethe: Tusen takk! Nå ble jeg glad. :)

Zarina/Inni sa...

En oase her hos deg,MirakelDamen.

mirakel sa...

Zarina: Jeg liker tanken på å være en oase. Tusen takk. :)

Lothiane sa...

:)