lørdag 9. juni 2007

Livet

Jeg deler opp livet i fem områder: familie, vennskap, kjærlighetsliv, jobb/utdannelse og selvglede. Det er veldig sjelden man kan ha det bra på alle disse områdene samtidig. Jeg vil faktisk strekke meg til å si at det er umulig.

Og noen ganger kan det virke som at så snart man har det fint på et område, så begynner et annet å bli vanskelig.

Så er spørsmålet. Skal man fokusere på de fine områdene, eller skal man forsøke å rette opp de vanskelige? Og hvis man får rettet opp det som er vanskelig, vil da det som er fint bli dårlig igjen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eldgammel problemstilling dette. Er summen av all jævlighet i livet konstant, sånn at lykke på ett område medfører forverring av et annet. Eller er det mer fordelt på alle i verden, kanskje? Sånn som det kan virke i nord-sør-problematikken? Vestens velstand er Afrikas fattigdom? I så fall kan du jo klare å få det fint på alle områder (men en eller annen i Kenya vil få det skikkelig ille, og det er jo heller ikke noe hyggelig å tenke på).

Eller sagt med andre ord: Vetikke.

Støvkorn sa...

Fokuser på det gode.
Noe går alltid dritt uansett hvor bra man får det,så jeg tror at man får det bedre hvis man klarer å fokusere på det som er bra.

Men å klare det er en annen sak!!

mirakel sa...

Rabbagast: Jeg vet ikke om jeg liker tanken på at en stakkar i Kenya skal få det vondt, slik at jeg selv kan være fornøyd med gode vennskap og kjærlighetsliv. Jeg tror heller at det gjelder oss selv. Kjipt nok.

Confiteor: Fokusere på det gode. Will do. Takk for et konkret og fint råd. :)