tirsdag 26. juni 2007

Bloggtørkememe

Jeg og Hjerterdame har nå konspirert og funnet på sommerens hjelp mot bloggtørke. Gretten har laget en taggepost, og nå er det altså vår tur. Vi håper denne vil gå som en farsott over bloggverden.

Personen bak bloggen.

1. Bilde av meg:













(Her kan man sensurere som man vil.)

2. Tre positive ting om meg:
* Jeg er god i sosiale settinger. Kall meg gjerne smalltalkingens dronning.
* Jeg er selvstendig (?).
* Jeg har himla kul stil. Bare se på solbrillene mine.

3. Tre negative ting om meg:
* Jeg bekymrer meg.
* Jeg er overfølsom.
* Jeg har litt dårlig selvbilde.

4. Det livet har lært meg/et godt råd:
Viser til sitat fra Paolo Coehlo, Alkymisten: "Ingen kan flykte fra sitt eget hjerte. Derfor er det bedre å lytte til hva det har å si, slik at det aldri gir deg et slag du ikke venter." Altså: man skal følge hjertet sitt.

Ellers har jeg levd lenge på sitat fra Charles Jones "Things don't go wrong and break your heart so you can become bitter and give up. They happen to break you down and build you up, so you can be all that you were intended to be."

5. Hvordan oppfatter du deg selv?
Jeg ser på meg selv som en ganske glad og positiv jente. Jeg har dog følelsene utenpå kroppen, og sliter litt med at jeg føler ihjel ting. Det kan ofte bli litt for mye tanker. Allikevel gjør dette meg til en jente med forholdsvis god selvinnsikt, antar jeg.

Ellers har jeg både gode og dårlige dager, som alle andre.

6. I dag har jeg følt meg:
Halvkul, profesjonell, snill, morsom, masete, streng, kjedelig, sliten og ivrig.

7. Livssituasjon:
Singel, bor alene i en leid leilighet. Har jobb (vikariat) i kommunen, og elsker jobben min. Har flyttet litt for mange mil unna familien, men stortrives i denne byen. Jeg har overraskende lite forpliktelser, og liker vel det akkurat nå.

8. Ferieplaner:
Først av alt må jeg si at jeg nå har ferie om akkurat 8 arbeidsdager! Fredag 6. juli går denne frøknen ut i en tre ukers avkobling. Det skal nytes.

Ferien skal tilbringes flere steder. Den første uken blir jeg hjemme, og får besøk av min søteste søster. Hun blir her noen dager, før min mor, lillebror og mitt søskenbarn kommer. Det blir fullt hus, kan man si. Etter en helg her reiser vi tilbake til Lillehammer og er et par dager der. Så setter vi snuten til Vestlandet og en stk. Farmor. Der blir vi en liten stund, før vi enda en gang reiser tilbake til Lillehammer. Så er det forhåpentligvis noen late sommerdager der, før familien reiser til Gol. Der skal vi blant annet på Langedrag. Og plutselig er ferien over. Det gruer jeg meg litt til.

9. Beste med sommeren/sommerminne:
Å sitte ute. Å merke at nettene er lyse, og at det er lov til å legge seg utpå morgenkvisten.

10. Disse tagger jeg:
Hjerterdame, Confiteor, Ond Giraff, Gretten og Rabbagast.

6 kommentarer:

Hjerterdame sa...

Morro.. :D

mirakel sa...

Vi er knallgode til å finne på slike ting. Gleder meg til å lese ditt også!

Frøken Fryd sa...

Ny bloggadresse (samme blogg); frkenfryd.blogspot.com

Ha en fin onsdag :-)

mirakel sa...

Du er lagret. :)

Unknown sa...

Hvor på vestlandet var det du hadde familie igjen? :)

mirakel sa...

Jeg skal til Nordfjordeid, i Sogn og Fjordane. Der fjellene er skithøye og været er dårlig. ;)