mandag 25. juni 2007

Big girls, you are beautiful

Jeg hører på Mika med en sang dedikert til oss litt større kvinner. Og jeg merker at jeg blir litt stolt av å være større enn en strek.

Sangen heter, som posten, "Big girls (you are beautiful)". Det er en god tittel.

For hvorfor skal man være pinnemenneske når man har mulighet til å være kvinnelig? Og hvorfor skal man ikke være stolt av de formene man har?

* Vi som har bh-størrelse 85 D, og som definitivt består blyanttesten. Vi som bruker bukser og topper i størrelse XL eller 44. Vi som ser smashing ut i utringninger, fordi vi faktisk har noe å vise frem.

* Vi som ikke handler på Bik Bok eller Vero Moda. Mest fordi de kun har dukkeklær, men også fordi vi ikke liker barneklær på voksne.

* Vi som kan spise en hel plate melkesjokolade på en kveld, og som av og til drikker vaskekte cola. Vi som spiser ute, og som ber om ekstra dressing på hamburgeren. Vi som liker loff bedre enn grovbrød, og som elsker lukten av smeltet ost.

* Vi som ler av tynne jenters hoftevrikk fordi vi selv har en mye bedre/bredere rumpe. Vi som kan danse "puppedans" uten å en gang måtte prøve.

* Vi som har flat mage kun når vi ligger på ryggen, og som ser gravide ut når vi ligger på siden.

* Vi som trener mest fordi vi da kan unne oss en sjokolade etterpå, og som røyker som svamper.

Vi skal være stolte!


For hva liker dere best?





































(Sånn. Da har jeg forhåpentligvis ikke tråkket på noen tynne tær? Beklager, i såfall.)

16 kommentarer:

Støvkorn sa...

Jeg fikk høre i helgen at jeg var drømmedama, og var fin, så det er kun i perioder jeg ikke er så fornøyd lenger. Ja til former :)

mirakel sa...

Jeg er ganske sikker på at rodrigo over deg her er enig i det. ;)

Utrolig godt å høre at du har slik selvtillitt! Det er jammen på tide.

Jeg jobber for å få det, og hjernevasking hører med (som denne posten).

Anonym sa...

For hva det er verd; ut i fra bildene du har postet av deg selv ville jeg aldri ha satt deg i kategorien "stor/overvektig". I mine øyne ser du sunn og "normal"/passe vektig" ut.

Støvkorn sa...

Utrolig hva komplimanger fra folk som ikke skal oppnå noe eller som er forpliktet til å si slike ting kan gjøre med en :)

mirakel sa...

røverdatter: Jeg er vel ikke fedmetykk, men jeg er ikke supermodelltynn heller. Tror det er ganske greit, egentlig. Eller: jeg prøver å tro det. ;)

confiteor: Ja. Komplimenter er viktige, og de gjør mye.. Vi får gi mange komplimenter til hverandre på lørdag. ;)

Gretten sa...

Det er vel en av de stor mytene det at menn liker skrangletynne damer med "boney ass". Jeg gir ganske enkelt f... i hvordan folk ser ut. Men jeg respekterer i aller høyeste grad folks forskjellige preferanser. Selv er jeg en som foretrekker "høy og slank", men det impliserer ikke at jeg nedgraderer andre kroppsformer.

Kropp er bra!

Unknown sa...

Mirakel:
Nå må du slutte. DU er slett ikke tykk. Du ser bra ut. U got it all! Selvtillit!

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med kraft i kroppen

Anonym sa...

Jeg liker denne sangen fra Mika, jeg liker denne reklamen fra Dove, og jeg likte denne posten veldig godt!

Morsom, godt skrevet - og viktig!

Det handler ikke om å sulte seg til det dødelige, men om å leve. :-)

Det er desverre "Ally" i feil bransje til å vite noe om.

Hjerterdame sa...

Hehe, "tråkket på noen tynne tær". :p Det kan hende du gjorde det vettu, men samtidig så "løfta" du (så godt vi lar oss løfte) de kraftige litt. ;)

care sa...

Jeg vet ikke helt om jeg vil si at de jentene du har bilde av er stor. De er heller mot normalt. Men det er visst et definisjonsspørsmål. :-)

mirakel sa...

Gretten: Ja, det er ihvertfall en myte blant de folkene jeg henger med. Og du har helt rett. Kropp er flott!

Egoisten: Hehe. Der var du, ja! Takk.. :)

miriam: Takk takk. Det handler ikke om å sulte seg til døde, men om å leve. Så sant, så sant. :)

Hjerterdame: Vi kan løftes så lett som bare det. Hehe!

merethe: Ja, det er nok det. Jeg vil ikke kalle jentene så veldig store jeg heller, egentlig. Men ved siden av de fleste modeller er de jo det. Og det er skremmende.

:)

Loise sa...

Halleluja og amen i kjerka, alle er ikke skapt for å være bergenbelsen look a like.. og slik er nå det bare. Og dagens ideal er skremmende, og når en har to jenter i tenårene som skal føle presset fra blandt annet Nicole Richie og hennes medsøstre så blir en til tider ganske "irritert" for å si det pent. Og de tynne kan jo vel tåle litt de også, siden de blir forherliget over hele fjøla.

mirakel sa...

Halleluja og amen er bra. ;) Jeg ser vi har likt syn på en del her. Og dessuten har vi begge samme sitat fra Paulo Coehlo på bloggen vår. Ikke værst!

Anonym sa...

hihihi! Puppedans! Brått strømmet masse minner fra vors i Fredrikstad på. ;)

Og. Jeg er helt enig med deg. Jeg er også stolt av å ikke være en strek. :D You go girl!

Lothiane sa...

Ah, god post! :D

Jeg er kraftig og føler ofte at jeg er for stor. Likevel greier jeg stort sett å glede meg i og med den kroppsfasongen jeg har. Dessuten er det ganske mange menn som liker store pupper... ;)

mirakel sa...

Så fint at du greier å glede deg over det! Jeg har blitt ganske bevisst på at jeg skal være fornøyd med den jeg er, og det blir lettere og lettere. Det er overraskende mange som liker former på damene sine, så jeg tror ikke vi har noe å frykte. ;)