søndag 1. juni 2008

Øyne eller pupper?

Jeg: "Hva syns du er det peneste ved meg?"
Han: "Øynene dine, så klart. De er fantastiske."

Det finnes to typer menn. De som svarer øyne, og de som svarer pupper.

Øye-mennene er av det romantiske slaget. De takler følelser, og klarer å dele av sine egne. Det er gode samtaler og dypsindige tanker.

De tenner stearinlys om kvelden, og låner bort jakken sin når du er kald. De lider seg gjennom romaniske komedier, og holder deg i hånden når dere går i byen. Når dere har sex ser de deg i øynene, og du kan kjenne følelsene deres koke. De lager frokost om morgenen, og lar deg ta dusjen først.

De kysser mykt.

Øye-mennene er monogame og trofaste. De tror på livslange forhold, og er villig til å jobbe med kjærligheten. De er ærlige og lette å stole på, og

Puppe-mennene er av den mer lidenskapelige sorten. De har krevende kyss, harde underliv og de lever som om hver dag er den siste. De strømmer over av følelser, men er kanskje mer tvilende til å dele dem. De elsker å kline, og det er ikke så viktig med de dype samtalene. De holder rundt deg når dere går, hånden ender som regel på baken din.

I sengen kaster de seg rundt som ivrige skoleelever. Alt skal prøves, ingen stilling er for vanskelig. Det er dampende hett, og du får ditt livs ligg. Om morgenen tar dere en dusj sammen, og frokost spises i sengen. De vet hva de gjør.

Puppe-mennene er ikke i utgangspunktet klar for langvarige forhold, men ønsker å utforske fristelsene først. De setter pris på løse forhold, forhold som ikke tvinger dem ut i det unaturlige monogami. Skulle du allikevel komme over en som er klar for forpliktelser er det bare å hoppe i det. Det blir et liv i nytelse.

---

Så da er spørsmålet: hvilken type er du?

Og for dere jenter; det samme gjelder for oss. Våre svaralternativer er enten smilet eller stumpen.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er en øyne-mann... ja... eller kanskje en puppe-mann... Hmmm, dette er vanskelig... can I be a little of both? Og hvorfor kan jeg not be a leg-man, or a hair-man? Hår is veldig viktig, synes jeg :)
I think I'll be 'a little bit of everything-man' :)

Hilde sa...

Jeg er definitivt en smile-jente!

Anonym sa...

Haha, herlig post Mirakel!!! Dette er bra. :)

*kikker opp på Marks svar* Det lover jo godt. ;)

Jeg er nok en blikk-person... og smil... men jeg pleier igrunn like HELE personen når jeg først faller for noen.

Anonym sa...

Dette var vel litt å dra alle over en kamp vel? :-p

Såå svart - hvitt er det ikke.

Hmm, jeg legger ikke merke til verken rumpa eller smilet først heller. Hender er nok noe av det første jeg ser på. Har en gutt lange negler, eller de er svarte av møkk, kommer han ikke i nærheten av meg.

Delirium~ sa...

Overarmsmuskler gjør det virkelig for meg :D

Anonym sa...

Puppær!

mirakel sa...

Mark: Det er vel ikke så unaturlig om man er litt av begge. At det spørs på settingen, på en måte. :) Og hår er fint, jeg er enig.

Hilde: Mmm.. smil er viktig!

Lothiane: Hehe! Takk, takk! Mark svarte veldig riktig, syns jeg. Du har nok gjort et lite catch der. ;)

Og jeg syns blikk og smil er det aller viktigste. Rumpe betyr veldig lite for meg, egentlig.

Pistasje: Å, syns du det? Hehe! I denne posten finnes det ingen gråsoner, nei.

Hmm.. hender? Den var ny for meg. Pleier ikke å tenke så mye over det, egentlig. Men, joda.. det er greit at hånden hans er større enn min. Så føler jeg meg ikke som mannen i forholdet når vi leier, ihvertfall. :p

Delirium: Ah! Overarmer.. det er ihvertfall viktigere enn rumper. Hmm.. en mann som kan holde beskyttende rundt meg, samt ta imot meg om jeg skulle besvime. Viktige greier.

Selvisk: Hehe! Jeg som trodde du var en øye-mann.. ;)

Anonym sa...

Vel, så er ikke jeg helt enig i beskrivelsen av puppemennene heller....

mirakel sa...

Vel, det er ikke så lett å beskrive dere menn. :p

ellikken sa...

Næh, ikke helt enig!

Puppemenn er ærlige, øyemenn er noen skikkelig løgnaktige luringer som ønsker å sjarmere deg til sengs med smiger.

Såh!

Sorgenfri sa...

Tredagers skjegg og sterke armer.
(Og en liten pondus.)

ellikken sa...

Men atte, jeg også vil svare...! :)

Jeg velger meg en skikkelig manne-nakke! :) En solbrun, atletisk nakke :) (se så blid jeg blir, bare jeg snakker om det!) Håret bak må ikke skjemme nakken, altså.

Manneromper ser jeg sjeldent på. Og om jeg gjør det er det for å sjekke om vrikkingen er feminim ;-D

ellikken sa...

Grove, brune, sterke hender er noe jeg ser etter. Ikke kontorhender, nei takk!

mirakel sa...

Ellikken: Jeg likte faktisk den tolkingen. I så fall er jeg redd jeg er en av de som lures til sengs av øye-menn.. høhø.. og kanskje også puppe-menn. Oh, well. :p

Og jeg syns papercut-hender er helt greit.. men det er lekkert med blå tomler også. ;) Og nakker har jeg i grunn aaaaldri tenkt på. Men jeg har en ting for kragebein, da.

Sorgenfri: Du har en finfin mann! Har vel ikke sett pondusen hans, men det andre stemmer jo godt. :)

Sorgenfri sa...

Han har ikke pondus.
Jeg jobber med saken.

frikke sa...

Hmm... jeg har alltid likt flotte, markerte underarmer godt.

Og jeg har nok en øye-mann til kjæreste. Kan puppe-menn bli øye-menn med årene?

mirakel sa...

Sorgenfri: Hehe! Du får det nok til etterhvert. Skulle ikke være så vanskelig å få til en pondus.. bare lag masse bra mat..!

Frikke: Underarmer er helt klart en ting kvinner er mye mer opptatt av enn jeg trodde. Så nå har jeg lært noe. :)

Og puppe-menn har lett for å bli øye-menn med årene. Eldre i hodet og en søt kjæreste må jo påvirke selv de mest hardbarka puppe-mennene!

Anonym sa...

Ler av Sorgenfris kommentar. Hi hi. :D

Jeg tror puppemenn kan bli øyemenn, det handler vel om å bli voksen, kanskje? Men så er det en del øyemenn som aldri har vært annet heller. Tja, ikke vet jeg. Jeg har aldri tenkt på det på denne måten. :)