onsdag 26. mars 2008

Prosjekt-nyte-singellivet

Siden jeg befinner meg i en stadig lenger singelperiode har jeg (sammen med en god venninne) funnet ut at jeg skal begynne å nyte det. Nå har jeg ikke akkurat hatet det tidligere, men jeg har bestemt meg for å nyte det et hakk lenger. Om det er et uttrykk.

Jeg skal gjøre det opptatte folk ikke kan.

Hittil har jeg og min venninne skrevet en liste med fem yrker. Målet er at man skal kysse alle yrkesgruppene, håpet er at jeg skal være førstemann. På listen står IT-konsulent (check), student (noe som jeg antar skal være lett), håndverker (vi må da finne mannemenn), musiker (gjerne langt hår, godt nok med et bittelite hjemmeband) og til sist en som skriver (bloggere inkludert.. kremt). Hittil har jeg altså krysset ut en stk. IT-konsulent. Det er vel ingen som er overrasket over det, regner jeg med. De er min svakhet. Min kryptonitt, som de ville sagt selv. Det rare er at jeg sjelden er klar over at de jeg liker har dette yrke før etter en stund. Ser ut til at de har sin helt egen utstråling (og her kunne jeg kommet med en artig spøk om datastråling, men det gjør jeg ikke). Vel vel. Prosjektet fortsetter, og jeg skal gi dere fortløpende informasjon. Jeg mener. Man lever da bare en gang.

Vel. Det jeg egentlig ville fortelle er vår nye geniale plan. Jepp. Vi har samlet en gjeng (svært) single jenter til en skikkelig hotell-helg i Oslo. Vi blir hele seks eventyrlystne kvinnfolk som entrer sin første (og siste, antagelig) Sukker-fest. Ja, dere så riktig. Vi reiser på fest for å finne nettfolk. Ironisk. Og det er altså førstkommende lørdag.

Så. Hva er en Sukker-fest? Jo, det er hundrevis av single folk som møter for å finne Den Rette. Det er personlighetstester, fotografier og et A4 ark med bilde av de beste matchene dine på. Kjøttmarked, nerver og press. Alt samlet på utested som heter Broadway.

Det er vel ikke uten grunn til at jeg allerede kjenner et lite snev av angst? Både angst for at kvelden skal bli skuffende og angst for at jeg fremstår som ekstremt desperat. Antagelig kommer jeg til å dømme alle mannfolkene nedenom og hjem. Bare fordi de er på en slik type fest. Og da kan det jo aldri bli noen god match med noen. Men vi gjør et forsøk. Per i dag er vi ganske opptatt med å si hvor morsomt vi skal ha det, hvor tøffe vi er som tør og at vi skal "ta over stedet". Vi er dessuten bittelitt opptatt av om det kanskje er noen fine menn der.

Så nå mangler jeg altså å finne andre aktiviteter som kun er forunt single folk. Det er der dere kommer inn.

Først må dere ønske meg lykke til på fest, så kan dere komme med tips til singelaktiviteter. På forhånd takk!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg passer inn i to av gruppene. Eller ihvertfall to halve. Heftig!

Lykke til på fest! Og si ifra hvis du har litt ledig tid i Oslo :)

Anonym sa...

Hei, Mirakel! Husker du meg? Long time!

Jeg tenkte jeg skulle stikke innom og se hvordan du har det. Når jeg leste det du hadde skrevet, så fikk jeg et helt klart minne om at det lignet på den første artikkelen jeg leste hos deg for ett år siden. Da skulle han kunne spille gitar, husker jeg.

Lykke til på festen på lørdag, og hvis du vil ha tips til singelaktivitet, noe mange usingle (hva heter egentlig det motsatte av singel?) misunner dere, så er det enkelt: Rote rundt med hvemsomhelst! Gi beskjed om hvordan det går! Vi ses!

Anonym sa...

hehe... det kommer sikkert ikke som noen overraskelse, men jeg var på en sukkerfest for.. uff.. to-tre år siden.

Traff nok ikke han derre rette karen, men du og du for en festlig aften! -og du kommer garantert til å finne inspirasjon til både en og to nye blogger!

Ha en super kveld, søta. Gleder meg til å ta et par pils og høre hvordan det har gått! Stor Toneklem:)

Anonym sa...

Lykke til, Mirakel!

Jeg heier på deg hele veien. :)

*klem*

mirakel sa...

Hans Olav: Tenk hvis vi hadde vært de rette for hverandre? Det hadde vært noe.. Hehe! :p

Rabbagast: Selvsagt husker jeg deg. Du var en av de første som kommenterte i bloggen min, og du skrev en utrolig fin kommentar. :)

Og du har rett.. mannfolk-kravene mine har ikke endret seg så mye siden jeg startet. Unntatt at jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en eldre mann. Kravene bare tiltar, liksom. ;)

Hm. Rote med hvemsomhelst er notert. Så skylder jeg på deg om jeg ender opp med å rote med hele festen. Hehe!

Tonemor: Morsomt at du har vært på en sånn fest! Neste gang jeg finner på noe sånn skal jeg huske å spørre deg også. Men om du føler for en Oslotur i helga, så må du gjerne være med. Du er jo en av de mest fantastiske single jentene jeg vet om. :)

Og jeg håper vi får pilset mer, ja. Veldig vellykket sist!

Lothiane: Tusen takk. :) Jeg satser på en minnerik kveld, i det minste!

Hilde sa...

Lag en oversikt over både gode og dårlige sjekketriks du skal igjennom - det høres kanskje ikke sånn veldig artige ut - men det kan det virkelig være!

Ann`s Side sa...

følger Lothianes oppfordring, og stikker innom for å gi deg en "lykke-til hilsen"!! et hint er jo denne sexboka du har gått til innkjøp av, kanskje det er noen tips der du kan briljere med på "Sukker-datingen":P
Uansett, lykke til!:) Og du har nok fått en ny trofast leser til bloggen din:D denne sukker-datingen vil jeg høre med om!! HEIA HEIA HEIA!!:D

Gretten sa...

Hei igjen! Singlelivet er en god ting. Jeg har mange års erfaring. Men for meg er det beste at jeg trenger ikke å spørre noen om lov til hverken det ene eller det andre.

Potetgull til middag, herre over tv'n, tredagers fyllekuler osv osv.

Når det gjelder dette klineprosjektet ditt kan jeg være akkurat den du har lyst jeg skal være. Lykke til i Oslo i helgen. Blir det for voldsomt så får du nødblogge hos meg meg så stikker jeg innom med den hvite hesten min og redder deg.

Gretten sa...

, , , , ,

Over har du noen kommaer du kan putte inn der de skal være i den forrige kommentaren min.

Anonym sa...

Lykke til på fest:)

Å være singel er gøy det. Før jeg ble sammen med nåværende type var jeg singel i 3 år. Jeg likte det:) Noen ganger tar jeg meg i å savne å være helt på egenhånd...:)

Ujevne tanker sa...

Tihi, tvitvi. Og jeg kjenner igjen noe i posten her:)
Nå sant skal sies så har jeg flere venner som nå er samboere/kjærster med gutter de har truffet gjennom nettet. Så hvorfor ikke gå på sukker-fest, jeg mener, DERE går jo dit? Ergo er det nok mange bra der! Og uprøvd er jo kjedelig;)

Å nyte det at man kun har ansvar for seg selv og kan gjøre akkurat det man vil, er det beste med singellivet!

Annikken sa...

Kos dere, det høres gøy ut og jeg gleder meg til å høre rapport.

Ja, her var det mange gode innspill på hva som er bra med singellivet. Du får jo blant annet dratt på en slik tur, som garantert blir fin og morsom, uansett om den rette er der eller ikke.

Krysser fingrene;)

Anonym sa...

Sukkerfest. Også jeg som synes sukkersiden er skummel. Ohwell. Jeg kjenner langhårede musiker-skribent-studenter om du vil ta alt i en jafs.

Anonym sa...

Godt råd:
Bare kos deg og le, men pass på deg selv ;-)
Har ikke vært på sukker fest men flere chattefester for noen år tilbake.
Er ikke singel lenger men sambo med min chattevenn på 6. året.
Lykke til

Maria Amelie sa...

Det beste med å være singel er at man treffer alle mulige mennesker som eller aldri ville truffet. Og det et alltid hyggelig å treffe dem senere i livet, fordi man har hatt en flørt en gang før og det vekker gode minner.

Anonym sa...

Her passer jeg kun inn på et pkt, som blogger.. Og befinner meg heller ikke i Oslo... Men lykke til med å oppnå alle grupper. ;-)

Og jeg regner jo med at det blir utførlige innlegg om hver gruppe i bloggen din.. ;-) Ha ei TOPP helg, med sukker, salt og alt som finnes. He,he.. Have fun!

Anonym sa...

Må si jeg liker bloggen din. Har sittet her og lest og tenkt en stund nå... Takk!

mirakel sa...

Hilde: Jeg husker du gjorde det der! Hmm.. kanskje vi skal utfordre meg litt når jeg kommer til deg den 12? ;)

Ann: Hehehe! Vet ikke om sexboken min bør brukes sånn den første kvelden, men jeg kan jo hinte om at jeg har en slik bok. Kanskje det vekker interesse. :p Ellers kan jeg si at det neppe blir mer sukkerdating på meg. Var ikke helt min greie, for å si det slik.

Gretten: Jeg skulle ha nødblogget hos deg. Skulle heller ha vært med deg enn på den festen, i grunn. ;)

Når det er sagt.. potetgull og sjokoladepudding til middag ruler! Og kommaene er nøye plassert rundt omkring.

M: Ja, det er jo veldig fritt og deilig. Jeg prøver å være litt mer obs på det, så derfor jeg har dette prosjektet. :)

Anett: Jeg skulle husket på denne kommentaren mens jeg festet. Men jeg klarte ikke å riste av meg følelsen av at dette var et desperat sjekkested, og var svært ukomfortabel. Hm. Men men.. er glad jeg har prøvd det!

Annikken: Fant ikke noen rett der, men det hadde jeg heller ikke forventet. Hadde det helt ok, men blir antagelig ingen stor rapport. Er liksom ikke så mye å skrive, siden jeg for det meste løp rundt og var pinlig berørt. ;)

Danielle: Jeg tar gjerne alt i et jafs. Høres ut som en catch! Hehe!

Sukker ER skummelt. Jeg har slettet profilen min nå.. ;)

Graylady: Har du virkelig klart å finne kjærligheten på nettet? Jeg har nemlig gitt opp det nå.. tror jeg finner det et annet (litt mindre skummelt) sted, heller. :)

Maria Amelie: Du har helt rett. Jeg har jo fått et par gode kamerater som jeg tidligere har flørtet med. Hm.. den skal jeg huske på! Takk for påminnelsen..!

Ulme: Men blogger er jo på listen min, da.. *blafre med øyenvipper*

Hadde jeg vært mer anonym skulle jeg gjerne fortalt alt om IT-konsulenten.. men det kan jeg dessverre ikke. Så den historien får være hemmelig for dere. ;)

Krypinn: Å, tusen takk! :D Utrolig snilt sagt..!