onsdag 10. oktober 2007

Hypotetisk spørsmål

Hvis man er et aldri så lite rotehode økonomisk, samt at man stadig blir fristet til å kjøpe ting.. Og hvis man sjelden finner det man skal finne, og glemmer ting man ikke skal glemme..

Er det lurt å melde seg inn i en bokklubb da? En slik bokklubb som sender fristende bøker en gang i måneden, med mindre man avbestiller det. Og som har bindingstid på ett år.

Kan det bli en slik ting man ønsket man aldri meldte seg inn i?

Ehm. Jeg bare lurer, altså.

(jeg fikk ihvertfall tre gratis bøker, noen pinner og en cd som velkomstgave)


9 kommentarer:

Flopsy sa...

Tja, lurt og lurt ;-)

Tre gratis bøker er jo kjekt, såklart. Men personlig er jeg ikke flink til å avbestille, og det er ikke så gøy å få bøker man ikke har lyst på, og som er ganske dyre...

Men blir det et problem, så kan du jo alltids melde deg ut etter et år da.

Anonym sa...

HURRA FOR PINNER!!1

Örn sa...

Hans olav fár sagt det, pinner skal man slett ikke skimse(?) av. Er det snakk om spisepinner, lete-etter-vann-pinner eller kanskje strikke-pinner? Uansett pinner er topp.

Má inrömme at etter at alle verdens edb maskiner ble koblet sammen sá har det blitt sá meget enklere á avbestille disse bokklubb bökene, sá jeg synes du gjör lurt i á melde deg inn.

Anonym sa...

Synes det er helt genialt! Jeg har akk meldt meg inn selv, fikk gavekort på 1000 kr som jeg har brukt opp på div ting og tang. Ikke så vanskelig å huske å avbestille, da de sender påminnelse på mail. www.marte77.blogg.no

Nadiyya sa...

jeg vil også ha pinner!! Pinnedyr!!

Anonym sa...

Hmm... Jeg er også utrolig glad i bøker, men har hatt dårlig hell med å være medlem i bokklubber. Det kommer som regel tilbud om ny bok hver tredje uke og det er SÅ lett å glemme å avbestille. Når boka først er kommet må man enten huske på og finne tid til å sende den i retur, eller så bare tar man den og betaler uansett...selv om det kanskje ikke var en bok man hadde tenkt å lese.

Velkomstpakker er fine de! (Men er også nysgjerrig på hva pinnene er til..)

Uansett: Jeg har hatt større hell med å bare bestille bøker gjennom bokkilden.no, og leser tips fra andre på nett, anmeldelser etc. for å få inspirasjon til hva jeg skal kjøpe. Da bestemmer jeg innholdet i pakken selv også :-)

mirakel sa...

Flopsy: Det blir spennende å se hvor mange bøker jeg ender opp med. Håper de i det minste er bra. ;) Men det skal visst gå an å avbestille på nettet, så kanskje jeg greier å huske det da.

Hans Olav: Pinner er fryktelig undervurdert.

Örn: Kimse, tror jeg det skrives. ;) Uansett hva slags pinner det er, så må det være veldig bra. Det var ganske mange av dem også. Stas.

Og jeg liker at du syns det var lurt at jeg meldte meg inn. Det var akkurat det jeg trengte å høre. Hehe!

Marte: Det hørtes jo veldig bra ut! En venninne har sendt meg mail med verving på det der.. prøver å ikke gjøre det, men skal ikke se bort fra at jeg er medlem av enda en klubb når kvelden nærmer seg slutt. ;) 1000,- er jo utrolig mye penger.

Nadiyya: Utrolig hvor fascinert folk er av pinner. Pinnedyr er ganske nasty, syns jeg da. ;)

Cat: Jeg vet ihvertfall at slaget er tapt den gangen jeg har glemt å avbestille. Jeg kommer aldri i verden til å få sendt noe tilbake, ihvertfall. Hehe! Pleier å bruke noen måneder bare på å få postet et brev/kort.. dumme frimerker. :p

Egentlig vil jeg ikke erstatte den gode følelsen man får når man vandrer rundt i bokhandler. Det er så godt å komme inn et sted med hundrevis av bøker, også sose rundt i timesvis for å finne den rette. Slikt kan man ikke gjøre på nettet. (ah, det rima!)

Lothiane sa...

Jeg er medlem av et par bokklubbber og har hatt samme problem som deg; at jeg har det med å glemme å avbestille. Det som er så genialt er at jeg har registret meg med epostadresse og dermed får jeg beskjed når det kommer nye hovedbøker. Der ligger det en link rett inn til stedet hvor jeg kan avbestille. Hittil har jeg ikke glemt en eneste en - og jeg har vært medlem der ganske lenge. Sjekk om det er mulig i "din" bokklubb også. :)

Hva er pinnene til, da? Pynt? Høres artig ut. ;)

mirakel sa...

Åh, jeg skal sjekke om jeg kan registrere meg med mailadresse der. Det hadde vært en veldig god løsning. Har forøvrig klart å melde meg i en bokklubb til, og der skal jeg få mail om nye hovedbøker. ;) Kan egentlig se ut til at jeg kommer til å melde meg inn i ganske mange bokklubber.. elsker disse velkomstpakkene!

Pinnene er noe kinesiske spåpinne-greier. Aner ikke hva det er, men satser på at jeg finner det ut. Pakken har kommet nå, så det blir straka vegen til posten etter jobb. Gleder meg til å se pakken! :D