tirsdag 5. juni 2007

Vennskap

De siste to dagene har jeg vært med venninner etter jobb. Vi har kost oss på brygga med brus, og vi har grillet i parken på tepper.

I dag har jeg vært delvis stille. Jeg har ligget på pleddet mitt, kjent sola brenne på skuldrene, og jeg har kjent lykkefølelsen. Nå er alt perfekt.

Gode venner er venner du kan være stille med. De lar deg ligge der og drømme, og de er ikke skuffet over at du trekker deg unna. De er glade på dine vegne når de ser at du har tenkt noe fint.

Gode venner forstår at du er skeptisk til nye folk i livet ditt, og de støtter deg når ting er skummelt. De vet at du ikke alltid føler deg best, og de forsøker å hjelpe.

Gode venner vet at du trenger tid alene, og de aksepterer at du tar bussen litt tidlig hjem.

Gode venner ønsker et ærlig svar når de spør deg hvordan du har det.

Gode venner ringer for å snakke, mest fordi de trenger akkurat deg. De forteller at du er verdt mye, og at vennskapet deres er unikt. De hører på dine erfaringer, mye fordi de vet at du trenger å fortelle. Og de gir deg aldri opp.

Gode venner lar seg vekke midt på natten, og de legger ikke på når de merker at du er trist. De lar deg gråte til du er tom, og får alltid frem et smil mot slutten.

Gode venner sier at solbrillene dine er kule, selv når du egentlig vet at de er for store. Og de sier at du er fin, selv når du føler deg grusom.

Gode venner leser bloggen din. De lar deg snakke om din betatthet til en du aldri har møtt, og de ler aldri av deg.

Jeg er så heldig.

8 kommentarer:

Hjerterdame sa...

Å, dette var koselig.. :) Jeg tok til og med et punkt virkelig til meg. For jeg har vært flink til å snakke med deg, gråtende, midt på natta, og fått deg til å le til slutt. Iallefall noen ganger. :)

Koselige venninna mi/søstra mi. :)

mirakel sa...

Jess, den var til deg. Jeg får aldri takket nok for de gangene der. Nå er det heldigvis lenge siden noe slikt har vært nødvendig. :)

Anonym sa...

Den var fin, Mirakel. Igjen.

Sorgenfri sa...

Jeg ler av deg ganske ofte.
Men det er fordi du er morsom.
:o)

mirakel sa...

Rabbagasten: Tusen takk.. jeg følte ikke jeg fikk formidlet alt jeg ville, men slik er det når man har sperre. :)

Slemme giraffen: Du mener selvfølgelig at du ler MED meg. ;) Jeg ler mye av (med) deg jeg også. Vi har rett og slett den beste humoren sammen.

ellikken sa...

Hih!! *fryde-hviiiin*
Tuslet innom bloggen til min mistenkte, og jammen traff jeg blink :-D

Så utrolig spennende og herlig! Det bob-bob-bob-bob-bobler inni meg :-D

ellikken sa...

Uh, kommentaren kom på feil post, men du skjønner vel hva jeg mente ;-)

mirakel sa...

Du er jo så søt, Elliken. :) Jeg skjønte hva du mente, og det er veldig hyggelig at du deler gleden!

:) Klem