torsdag 18. desember 2008

Utvalgte fra nyttårslisten

Det går en nyttårsliste rundt. Den er dessverre vond som et langt år, så jeg skal spare dere for hele. Jeg velger heller ti av spørsmålene.

1. Hva er det største du har oppnådd i år?
Jeg har oppnådd å være enda et år i en jobb jeg elsker. Jeg har blitt tryggere og dyktigere i jobben min.

Jeg har bevart gode og sunne vennskap, og fått bedre kontakt med jentene hjemmefra. Jeg har opprettholdt det gode forholdet til familien min, noe som betyr hele verden for meg. Jeg har utviklet meg i bloggverden, og blitt kjent med flotte mennesker herfra. Jeg har ikke gitt opp kjærligheten, men reist meg når jeg har blitt skuffet - og fortsatt å tenke positivt. Også har jeg blitt skikkelig, ordentlig, på-ekte ferdig med eksen min. En gang for alle.

Jeg har blitt mer glad i meg selv, og liker meg faktisk litt. Jeg har lært meg å si fra om ting jeg er uenig i, og er mer "tro mot meg selv" nå enn jeg var tidligere.

Også har jeg oppnådd en ny (og bedre?) tro på kjærligheten. Jeg er klar for å bli feiet av gulvet, som man sier.

2. Hva var din største nedtur?
Det har ikke vært så mange nedturer dette året. Jeg har hatt to kjærlighetsskuffelser som sved litt. Ellers er det aldri lett å omgi seg med mennesker. Man kan bli såret noen ganger.

3. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Listen her kunne vært veldig, veldig lang. Jeg har så mange som bidrar med gode ting i livet mitt. Jeg er ganske sikker på at dere vet hvem dere er. De som allikevel må få en ekstra oppmerksomhet er mamma og søsteren min. De har hjulpet meg opp alle gangene jeg har snublet, jublet med meg når jeg har vært lykkelig og generellt vært helt perfekte.

4. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Kjøpte ting. Altså, egentlig skulle jeg ikke ønske det, for da hadde jeg vært konkurs nå. Men jeg savner den tiden jeg hadde mye fine klær og nye filmer hver måned. Det tar på å være halvveis ansvarsfull, gitt.

Ellers skulle jeg ønske jeg hadde skrevet enda mer. Og vært flinkere til å se meg i speilet og fortelle meg at jeg er bra. Og å si nei når det er nei, og nok når det er nok. Og å diskutere mer for det jeg tror på, og ikke gi meg så lett.

5. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre litt mindre tenking og analysering enkelte ganger, og litt mer andre ganger. Jeg har vært i situasjoner jeg gjerne skulle vært foruten, og som jeg nå kjenner som et overgrep mot meg selv - bare fordi jeg ikke har tenkt langt nok. Også har jeg vært litt for beskyttende mot meg selv andre ganger, som resulterer i at jeg mister noe som kan være bra.

Jeg skulle gjerne vært litt mindre redd.

6. Ble du forelsket i 2008?
Kanskje ikke forelsket, men jeg gikk inn i dette året ganske så betatt. Også var jeg like betatt på sommeren. Men nå er jeg helt fri. Og jeg ser frem til å være alene en stund, for så å kjenne sommerfuglene ha boksekamp senere.

7. Hva har holdt deg i mental balanse?
Familie og gode venner. Og meg selv. Og selvhjelpsbøkene mine. Og bloggen min.

8. Hvem savner du?
Det er så rart, for jeg savner egentlig ikke så mye. De jeg har i livet mitt fyller det så godt.

De gangene jeg kjenner meg tom er det fordi jeg ikke har funnet meg selv helt, så kanskje jeg savner å være den beste i meg selv? Også savner jeg å være en del av to. Det å være i et par er ganske hyggelig, mener jeg å huske.

9. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
Tenk fine tanker om deg selv, fokuser på det positive, stå opp for den du er.

10. Hva ønsker du deg neste år?
Akkurat nå er jeg tydeligvis i en boble hvor jeg er ekstremt fornøyd med hvordan ting er. Så jeg må understreke at jeg gjerne vil fortsette å ha det slik neste år. Ellers ønsker jeg meg kanskje litt mindre av nedturene og enda mer hverdagslykke. Og litt mer stabilitet, kanskje. At jeg vet hvordan det blir med jobb, for eksempel.

Sleng på en perfekt mann med et hyggelig hus og god økonomi, så skal jeg aldri klage igjen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg liker lista di! Veldig fint å bare ta ut de viktigste spørsmålene da. :) Det virker jo som 2008 har lært deg viktige ting, og det er så godt at du er fornøyd med tingenes tilstand og deg selv nå. :)

Jeg ble selvsagt litt ekstra rørt over takken til meg, koselig... :) Det er ikke så vanskelig å være snill mot deg, jeg vil jo ditt aller, aller beste hele tida. :) Også er jo du like snill og god mot meg, da. For jeg har tenkt på det noen ganger, at det neimen ikke alltid kan være like lett å glede seg over andres forholdsgleder og sånn, når man kanskje er i en periode der man savner kjæreste selv. Men det har jeg ALDRI merka at du har slitt med, du har alltid vært glad på mine vegne. Stort! :)

Ha en finfin fredag, nå har jeg på meg skjørt og greier, klar for nissefest! ;)

Klem og kos :)

mirakel sa...

Skriv en slik liste du også? :)

Og du.. verdens beste kompliment! Jeg syns jo det er så viktig at jeg klarer å vise hvor glad jeg er over deg og ditt forhold til A.. så veldig godt å høre at jeg klarer det! :D

Glad i deg, tvillingjenta mi. Snart hjemme, snart bursdag og snart juuuuuuul!