tirsdag 9. desember 2008

Innsikt

Jeg røyker hele tiden og overalt. Forbudet mot å røyke på soverommet droppet jeg for en god stund siden. Og jeg er ikke en gang anstendig nok til å få dårlig samvittighet.

Jeg ser en god del ut i luften, og en enda større del inn på et hvitt ark på dataen. Jeg får liksom ikke tenkt, skrevet eller funnet ut noe som forklarer eller hjelper. Det blir til at man ikke tror noe nytter.

Jeg spiser en gang om dagen, og da kun fordi jeg er redd for å bli svimmel, kvalm eller feit fordi magesekken min blir så liten.

Og jeg lager slike bilder av meg selv. Og da vet jeg. Jeg har blitt emosjonell igjen. Og det går ikke.

Det går bare ikke.


Det verste er at jeg har hatt det slik lenge. Jeg har bare ikke lagt merke til det før nå.

Men i morgen begynner jeg å tenke positivt igjen. Jeg pleide å være god på det.

16 kommentarer:

Anonym sa...

En stor klem til deg!Noen dager er bare sånn... u know..så røyk med god samvittighet:)

vivalame sa...

jamfør sms=) hehe

Støvkorn sa...

Hmm.. to emoer under samme tak var kanskje ikke det beste som kunne skje.. hehe... si ifra hvis jeg kan gjøre noe da..

Anonym sa...

Man er alle sårbare noen dager. Håper det går fort over. -Man kan jo tenke på julebakst, og juleshopping. Det kan hjelpe!;)

klemmer
til deg

mirakel sa...

Tornerose: Jeg røyker med god samvittighet i dette øyeblikk.. ;) Godt jeg bor nærme Sverige, for dette er dyrt. Men, ja.. noen dager er sånn. Jeg er fast bestemt på noe helt annet i morra!

Vivalame: Hehe! Jepp..! Og jamfør er et fantastisk ord!

Confiteor: Hehe.. jepp. Slike ting smitter, så antagelig ikke de beste akkurat nå. :p Men takk for det.

Anonym: Ja, man har noen dager som er slik.. jeg tenker på lønningsdag fredag, hvor jeg skal bli ferdig med de siste julegavene og ut med jobben. Og på gode venner og bursdagsfest på lørdag. Jeg har mye godt i livet mitt som jeg heller kan fokusere på. :)

Støvkorn sa...

Beklager..

Anonym sa...

Synes du så så utrolig tøff ut på bildet, med eller uten røyk;) Og nå tenkte jeg å komme med en utslitt regle om at livet er for kort, og alt det der, så nyt det mens du kan.

Med eller uten røyk:) Så lenge du selv har det godt med deg selv, får tankene til å fare lettere samtidig som du bruker røyken til å slappe av, så røyk så mye du vil du:)

Jeg personlig liker ikke røyk, men jeg har jo mine laster, jeg også;) hmm.... vet ikke helt om jeg skal avsløre dem, da... :/

hehe, klem:)

Anonym sa...

Kjempefin blogg. Og kjempefine bilder.

Maryam Trine Skogen sa...

Hei kjære du,

Syns jeg leser et mønster i disse bølgene dine. har du fått sjekka dem ut?

Det er veldig veldig vondt å ha det sånn. Selv om alt går over.

Sender noen gode klemmer til deg,
Valgerd

mirakel sa...

Confiteor: For hva?

Liljefot: Jeg syns du skal avsløre dine laster også. ;) Men, ja.. jeg koser meg med røyken, sjokoladen og brusen. Noe må man jo gjøre, syns jeg. Og, ja.. livet er for kort til å ha det slik, så jeg jobber for å være bedre!

Dr.Borg: Å, tusen takk. De bildene der blir skapt når jeg er som mest emo, så jeg burde egentlig skjønne det hver gang jeg begynner med det. Men så går det ikke opp for meg før etter en liten stund, da. Men, ja.. tusen takk igjen.

Valgerd: Hei du.. tusen takk for så omsorgsfull og fin kommentar! Men hva mener du med mønster? Hva slags mønster ser du?

Jeg har ikke sjekket ut noe som helst, jeg. Tenker vel på disse bølgedalene mine som en naturlig del av livet, kanskje..?

Anonym sa...

Jeg tror det er ganske naturlig med slike bølgedaler. Jeg har dem i hvert fall selv også og ser på det som en del av livet. Men kan kanskje være lurt å kjempe litt imot hvis bølgedalene blir for lange og vonde. Og der kommer dine positive tanker inn, vil jeg tro. :)

Stell pent med deg selv, det er mørketid og det er kaldt. Snart er det heldigvis jul og feriedager, det håper jeg blir en fin tid for deg.

*klem* :)

Anonym sa...

kjenner meg svært godt igjen. håper du føler deg bedre imårrå, og at jula di blir fiin.

en hilsen fra
-sukkerkick fra LJ-

Anonym sa...

Du har tydeligvis satt dine spor etter deg (fra ED), for jeg venter stadig tilbake til denne bloggen et par ganger i uken.

Jeg liker å lese hos deg. Godtvondt. Et ord som dukker opp i tankene mine. Jeg føler at livet ofte kan være akkurat det.

Håper du surfer på bølgen som tar deg opp og frem når den kommer din vei.

Anonym sa...

venter = vender.

Jeg må bare rette på skrivefeil.

Anonym sa...

Jeg håper at du får en jul med mye omsorg! Takk for at du deler dine refleksjoner fra dyp dykket i sjelen.

Kanskje denne julehilsen kan gi den en liten oppmuntring.

http://www.dancingsantacard.com/?santa=405775
http://www.dancingsantacard.com/?santa=341028

mirakel sa...

Lothiane: Ja, jeg tror nok også det. Så lenge det ikke blir for mye av det, selvsagt! :) Og jeg prøver å kjempe i mot, denne gangen klarte jeg det ganske bra. Har vært veldig sosial og tatt på meg pensmilet ute blant folk, og det har gått over all forventning. :) Det skal jeg huske på til neste gang!

Sukkerkick: Disse tider er nok overfylt av folk som meg, dessverre. Det ER mørkt og kaldt og depressivt ute. Jeg håper du får en fin jul, og at du ikke kjenner deg igjen i dette innlegget senere. ;)

Linn Måneskinn: Åh, så hyggelig at du er her, Linn! :) Veldig fint å vite at noen av dere "gamle" leser hos meg fortsatt. Du kjenner meg godt, du.. så lenge som du har lest. ;)

Jeg tror jeg ser bølgen jeg skal surfe på i det fjerne. Den kalles jul og familie. :p

Ariadne: Å, herlighet, for noen kort! Du er jo så søøøøt! *ler* Utrolig hyggelig og morsomt gjort, altså.

Det er ingen sak å dele av seg selv når man har folk som deg som leser. :)