onsdag 8. oktober 2008

Logikk

Jeg er velsignet med mange ting. Evnen til å tenke logisk er dessverre ikke en av dem. Jeg er en slik som ikke kan (såkalt) allmennkunnskap, og det kan ta noe tid før jeg ser diverse sammenhenger. For noen kan kanskje dette virke dumt, men for meg kalles det forfriskende. Vi trenger folk som ikke er helt sikre på hva stillingshjemmel eller prosentpoeng betyr.

Vel, dere trenger et eksempel. Dette foregår inne i hodet mitt, en rolig og fin mandagskveld:

"Hm.. det var da veldig mange utro folk i denne serien. Håper ikke virkeligheten er slik, for da nytter det ikke.. fire av fire er utro, liksom. Men, neimen, se der! Åh. Serien heter Elskerinner, ja! Det forklarer en del. Uansett. Jeg er neimen ikke sikker på om dette er den ekte mannen hennes, eller om det er elskeren. De er jo like kjekke, mener jeg. Men.. vent nå litt. En ekte mann.. en ektemann. En ektemann er en ekte mann! Jeg forstår! Men da må hustru også bety noe. Hustru, hus-tro? Tro mot hus og hjem? Makan, det var da riktig så diskriminerende."

Og slik fortsetter jeg.

Flere menn har sagt at jeg har et hemmelighetsfullt smil. De syns jeg ser så lur og mystisk ut.

Jeg håper de aldri leser denne posten.

8 kommentarer:

Sif sa...

*humre*

Samtidig er det veldig så fornøyd man kan bli når man klarer å finne ut av slike ting helt på egen hånd.. selv om det kan ha tatt femten år :D

*klappe*

Anonym sa...

Åh, det er da bare sjarmerende :-D

Anonym sa...

Atte.. den med hus-tro har jeg aldri tenkt på.... Godt tenkt, sier nå jeg! :)

Jeg tror de fleste av oss har sånne små samtaler med oss selv. Sier som SerendipityCat at dette bare er sjarmerende. :)

Anonym sa...

Hehehe, må innrømme at jeg har hatt denne "fælt så mange utro mennesker det var i denne serien da, håper det ikke er sånn i virkeligheten"-samtalen med meg selv også... Hehe, godt beskrevet!

Ingvild

mirakel sa...

Sif: Ja, man blir fryktelig fornøyd! Tenk å være en som forstår sånn med en gang.. da hadde jeg forgudet meg selv. ;)

SerendipityCat: Kjempe sjarmerende, ja. :p

Lothiane: Oi! Tenk at jeg så noe slikt før andre...! *stolt*

Ingvild: Fryktelig godt å høre. Vi kan lage en klubb?

Anonym sa...

Sånt er veldig gøy. Vi smiler fremdeles av det to år gamle utsagnet "Åja... stress... less, ja!" fra min gode venninne.

Anonym sa...

haha! jeg tenker mye på ord, så hus-tru og ekte-mann hadde jeg fått med meg ;P tenkt på husband og wife og husbond og viv? jepp, to av de mest kjente engelske ordene har norrøn-nesten-norsk opprinnelse. gjør underverker for lillebro-komplekset, eh.

mirakel sa...

Thomas: Jeg ler ikke så rått av den. Det er ikke kjempe lenge siden jeg forsto stressless selv, nemlig.

Som venninnen min sier: det er godt jeg er pen. :p

Vårløk: Ah.. nå kjente jeg at jeg ble litt stolt på Norges vegne. Som en ekte nordmann skal bli. ;) Hehe!