tirsdag 17. juni 2008

Kløft

Siden jeg akkurat har fått inn feriepenger på kontoen er jeg dømt til å (atter en gang) shoppe bort store mengder av dem på sommerklær. Jeg har allerede svidd av altfor mye penger, og kjenner at jeg på langt nær er ferdig. Det er slik jeg er. Jeg elsker å shoppe.

Vel. Det er enkelte ting som kan være ødeleggende med nye klær. Nemlig hvordan de presenterer meg. Eller, hvordan jeg ikke aner hvor utringet toppen min er før jeg har brukt den en liten tid.

På lørdag skulle jeg på fest. Jeg valgte en splitter ny topp, men hadde altfor dårlig tid til å faktisk bruke den før jeg var ute i døren. Allerede i taxien merket jeg at den glidde ned, og at den kanskje viste vel mye kløft. Allerede på festen merket jeg blikkene og den manglende fokuseringen på øynene mine. Menn er enkle, de lar blikket vandre når de tror at du ikke ser. Og utover kvelden ble jeg rimelig lei av å glemme toppen, for så å finne ut at den var vandret altfor langt nedover kroppen min. Jeg blottet puppene mine for hele festen, hele kvelden.

Jeg er ikke så veldig i mot å vise fordelene mine. Jeg har sett tilstrekkelig på moteprogrammer til at jeg vet man skal vise det man er fornøyd med. Og skjule det man ikke er like lykkelig med. For min del var denne toppen ypperlig. Den skjulte magen, og den viste puppene. Det var bare så altfor, altfor mye.

(Og, ja, jeg prøvde å slippe dette. Jeg forsøkte å få en til å lage et dopapirslips til meg, blant annet. Men han forsvant før han fikk gjort det. Så jeg var altså stuck med en kløft som ikke var mulig å skjule.)

Utover kvelden begynte jeg å tenke på hvilke signaler jeg egentlig sendte ut.

Ingen av jentene snakket med meg, mens de fleste av guttene var svært så hyggelige. To ville kline, og en luktet meg på halsen. Jeg mistenker at en filmet meg. De fleste så aldri på ansiktet mitt, men lot blikket hvile behagelig og konstant på brystet mitt.

Og jeg lurer på om de skjønte at jeg ikke bare er pupper. Jeg lurer på om de brydde seg om at jeg jobber, har familie og en flott gjeng med venner. Jeg lurer på om de tenkte at jeg var spennende å prate med, eller at jeg egentlig var ganske morsom. Når jeg tenker meg om så kan jeg ikke huske at noen lurte på hva jeg interesserte meg for.

Jeg skylder på meg selv. Selvsagt gjør jeg det. Jeg forstår at det er vanskelig å se andre steder når det står to pupper og byr seg frem. Det ville vært det for meg også, om jeg hadde sett en jente med samme toppen. Og jeg hadde kanskje dømt henne litt, bare bittelitt. Kanskje tenkt at hun var fryktelig usikker som måtte vise frem hele kroppen slik, kanskje ment at hun var ute etter èn ting. Og jeg hadde sikkert ikke likt henne spesielt godt, og antagelig ikke brydd meg om å høre hva hun jobbet med.

Så. Lærepengen er som følger:

1. Bruk klærne dine minst en halvtime før du viser deg offentlig med dem.
2. Ikke døm jenter som har utfordrende topper/korte skjørt.
3. Sørg for å ikke vise at du ser ned på kløften hennes.
4. Det skader aldri å late som at man er interessert i personligheten også.

Hm.. den skal ha èn ting, toppen min. Jeg tror neppe en eneste på den festen tenkte over magen min.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Ikke alle menn er enkle;) Jeg ville nå kikket deg i øynene, fremfor kløften.

mirakel sa...

Knudsen 1984: Vel, har jeg lest riktig på bloggen din så er du homofil. Pupper er vel dermed ikke helt din greie? ;)

Men jeg merker at jeg liker deg. Øyekikking er supert! (for ikke å snakke om at du har en nydelig blogg)

Fredrik Mellem sa...

Jeg har nå alltid lurt på hvorfor man går med slikt, hvis det ikke nettopp er for å få oppmerksomhet om det plagget faktisk er til for å fremheve.

Anonym sa...

Er vel det som er problemet, at pupper overgår alt. Ærlig talt forstår jeg ikke hvorfor de er så opphengt i det, men hvorfor ikke spille på fordelene dine?

Anonym sa...

Morsomt skrevet (men tenk hva denne posten kunne ha vært med et bilde!)

:)

Delirium~ sa...

Jeg har fått større uh... fordeler siden sist jeg kjøpte den nye sommerkjolen min. Så det som var ok tekkelig for et par måneder siden ga meg plutselig inmari god service på ferie. Folk kikket på puppene mine da de gikk forbi bordet vi satt og spiste ved. I det hele tatt følte jeg meg halvnaken i stedet for kul...

mirakel sa...

Fredrik Mellem: Selvsagt er det fordi man føler man kler utringninger. Store jenter skal fremheve kløften, det er opplest og vedtatt. Men det kan bli for mye av det gode.. og når det blir en smule ufrivillig, så er det ikke så stas lenger.

Nina: Ja, ser ut til at det er et soft spot for de fleste mannfolk. Og, tro meg.. jeg spiller på fordelene. På jobb har jeg ikke helt lov, men på fritiden er det utringede topper som viser det aller beste ved meg. Men ved et punkt begynner det å bli vulgært, og det var der jeg var på lørdag. ;)

Thor F: Mistenker at det finnes bilder av det et eller annet sted.. får se om man finner han som prøvde å ta usynlige bilder. :p

Delirium: Halvnaken er en god beskrivelse. Det var slik jeg hadde det også. Og det blir jo ikke noe fint når man bare sitter og er obs på puppene sine heller. Slike ting lyser ut..

Anonym sa...

Jeg kjøpte noen geniale greier på La Senza en gang i tiden. En slags dobbelsidig tape til å feste toppen fast på bh-en eller kroppen slik at utringngingen ikke blir dypere enn man er forbredt på før man går ut. Dreamshapers Stick & Show tape heter den. Navnet sier vel det meste...

Anonym sa...

Jeg ónsker meg sánn beamer beskriver..! Kjenner meg igjen, har ogsá kjópt topper som viser mer enn jeg ónsket. :-/

Anonym sa...

Hm, kanskje er ikke alle menn like enkle, men de fleste av oss er enkle i sammenhenger som den du beskriver, Mirakel. Det er nesten så jeg må be deg tilgi oss, men sånn er det. Viser du mye kløft, blir vi ukonsentrerte. Faktisk tør jeg påstå at om du da møter en mann som ser deg inn i øynene hele tiden, så er han enten feil legning for deg, eller har selvkontroll på høyde med mordermunken i Da Vinci-koden. Han sover sikkert på spikerseng. Moderne menn kjemper mot biologien hele tiden, og det er ikke alltid lett!

Anonym sa...

Heldigvis vet jeg fra før at du har personlighet.

mirakel sa...

Beamer: For en genial oppfinnelse! Jeg hadde bare tenkt å bruke en singlett under, men teip høres mye finere ut. Hmm.. må prøve å finne det der. Men hva/hvor er La Senza?

Og er du klar for å gjesteblogge snart? Du kan bare maile meg på: mirakel.mirakel@gmail.com :)


Lothiane: Det er ikke så lett å beregne utrigninger, regner med de fleste har vært der... men sånn teip hørtes fantastisk ut!

Rabbagast: Takk for en morsom og egentlig ganske oppklarende kommentar. Dersom dette med biologien stemmer kan jeg slutte å føle meg som (kun) et par vandrende pupper.

Hmmm.. ingen like munker som sover på spikersenger. Slike vil man helst ikke tiltrekkes av. Så da får jeg vel ta til takke med dem som snakker til puppene mine, og som aldri merker den sjarmerende personligheten min. ;)

Anonym sa...

La Senza er en engelsk (?) undertøyskjede (som nå finnes bla i Oslo). Jeg kjøpte mine i London i sin tid, vet ikke om butikkene i Norge har det samme utvalget. Fant ikke akkurat den jeg har på nett, så det kan se ut som om de har skiftet navn. Tror dette må være det samme (beklager lang link): http://www.lasenza.com/eng/categorysearch/redirect.cfm?itemID=30744-0099§ionID=b2c/style/productDetails.cfm&loggedin=false

mirakel sa...

Takk, Beamer! Skal se om jeg finner noe slikt i en eller annen butikk.. har en sperre for å handle på nett. :p Litt gammeldags, men men.. liker best å se hva jeg handler ordentlig.

Uansett. Tusen, tusen takk for tipset! :D

Gretten sa...

Kanskje du burde bytte bloggnavn etter dette - Grand Canyon :-)

Anonym sa...

Hehe, grand canyon var det fint forslag.. Pupper ja. Er vel en med litt større "fordeler" enn resten av kroppen og jeg må si jeg har irritert meg litt over at det er litt vanskelig med øyekontakt med noen gutter. Men det virket som du hadde en topp kveld etter du dreit i å tenke på at den var for mye utringet.Og jentene rundt er bare missunnerlige ;)

Hadde en slik topp på bursdagen min og gikk hele første tiden og dro den opp... følte virkelig på det. Så til slutt sa en av guttene at toppen ikke så uanstendlig ut, så da slappa jeg av og lot det stå til. Så mye kløft ble det på alle resten av kveldn, uff :S

mirakel sa...

Gretten: Hihi! Fra uskyldige Mirakel til den vulgære Grand Canyon, altså? :p

Tornerose: Cluet er å klare å ikke bry seg om det. Man tiltrekker de jo ekstremt mye oppmerksomhet om man hele tiden drar opp toppen og/eller hyler hvor lite med vilje det er at den er så utringet (slik jeg holdt på). ;)

Må jo si jeg syns (litt) utringninger er riktig for meg. Jeg bruker det en del når jeg ikke er på jobb, ihvertfall. Syns jeg ser bedre ut med det, høyhalsa gensere gjør meg ihvertfall dobbelt så stor.. :p