onsdag 13. februar 2008

Valentinsdagen

Så. Jeg hadde planlagt en litt syrlig bloggpost. Om hvordan valentinsdagen (liten forbokstav, takk) er skapt av handelsstanden, at ikke romantikk bør fastsettes til èn spesiell dag og at den diskriminerer oss som ikke har funnet kjærligheten.

Jeg hadde tenkt å brette ut en del om mine følelser rundt denne dagen, for så å legge igjen et hint om at jeg ønsker meg en anonym beundrer.

Men jeg har bestemt meg for å "snu litt på flisa", som eldre folk ville kalt det:

Skål for alle oss fantastiske og uoppdagede juveler!
Skål for oss vakre og uslepne diamanter!

Skål for oss som skrur av radioen når det kommer enda en sukkersøt reklame!
Skål for oss som kaster opp av at det plutselig bare finnes kjærestepar der ute!
Skål for oss som nekter å spise ute/gå på kino/handle i butikken denne dagen!
Skål for oss som ikke mottar et eneste kort, en eneste blomst eller en eneste hjerteformet konfekteske!

Skål for oss som drar på byen en helt vanlig dag i februar!
Vi er vakre! Vi er unike! Vi er elsket!
Og vi vil bli funnet!

(leses høyt foran speilet med fast, entusiastisk og smilende stemme)

Se der, ja. Det tenker jeg skal muntre oss opp.

Vel. Nyt dagen i morgen. Om dere skulle ta en tur ut, så kan dere kikke etter en dame med et desperat glimt i øyet. Også bør dere løpe.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tror det er flest som IKKE feirer, tror du ikke? Men handelstanden bruker den jo for hva den er verd... og det er vist mye! Her i USA skiftet alt snopet innpakning i januar, til hjerter og rosa/røde farger. Det etableres blomstertelt så du slipper å gå ut av bilen for å kjøpe med deg blomsten - meget romantisk....
Ha en fin torsdag :-)

PS det finnes noen morsomme antikort også, sett dette;
http://www.cynical-c.com/archives/bloggraphics/heart.jpg

Buster N sa...

Blomster, konfekt og varme tanker oversendes med dette via eteren.

Skål!

Anonym sa...

Så sant, så sant..

Jeg har bestemt meg for bare å ligge syk hjemme i hele morgen. Eller, bestemt og bestemt..,det blir hvertfall sånn.. Så kan de andre bare ha den derre dagen helt for seg selv. Jada, jeg trenger ikke gi bort en eneste ting. Ikke ei eneste hjertekonfekteske, ikke en eneste stor blomsterbukett og ikke et eneste undertøysplagg. Så det så..

Støvkorn sa...

Du da, vi er vel ikke desperate! Får du gi deg :)

Me ska kosa vårs!!!!! Hurra for oss!

Anonym sa...

Haha! :-) Valentinesdagen e jo bare någe kommersielt, amerikansk piss! Så den heve me oss fint øve! D e faktisk d amerikasnka postvesenet så opprinnelig fant opp dagen, sånn at de konne tjena masse penger på brevskriving..

Ska ud på byn i mårå eg åg! :-) For å trøsta deg så kan eg jo bare sei at du ska va gla for at du ikkje fylle 25 år på den tragiske Valentinesdagen!! ;P

Anonym sa...

Dette var utrolig bra!

Skål!

Anonym sa...

Hihi, den var god! Jeg måtte kommentere deg i bloggen min.

ellikken sa...

Næsj, er det egentlig så mange som feirer valentindagen, da??! Vi gjør det ikke. Jeg syns det bare er kliss, og knapt noen vi kjenner gjør noe ut av dagen.

Anonym sa...

Jeg synes det er koseligere å gjøre noe spesielt for venner og familie denne dagen enn for kjæresten. Han setter jeg jo pris på hver dag resten av året.. og jeg gjør ikke noen forskjell bare fordi det er valentinsdagen.

I år har jeg bestemt meg for at den eneste som skal settes ekstra pris på i dag er lille søte.. hun skal få all den morsmelken hun vil ha i dag! ;P

mirakel sa...

Randi: Jeg syns det virker som hele verden feirer, jeg? I går så jeg hundrevis av folk som løp rundt med roser og gaver..

For et fantastisk antikort! Lo faktisk høyt når jeg så det..! Takk for at du delte. ;)

Buster: Virituellt smellkyss sendes tilbake over eteren.

Ole K: Ah... kan trøste deg med at det antagelig finnes mange menn der ute som skulle ønske de slapp å gi bort noe. ;) God bedring, da.. håper du blir frisk til helgen!

Confiteor: Nei, vi var ikke det. Syns det var morsomt å kikke på quiz, jeg! Hehe! Takk for selskapet.. du ga meg en fin valentinsdag. :)

Kari: Gratulerer så mye med dagen som var! Må si jeg ikke misunner deg den datoen, nei.. hehe! Lillejulaften er faktisk bedre da, tror jeg. ;) Var det morro ute på byen, da? Jeg nøt synet av ingen kjærestepar. Hehe!

Binka: Takk takk! *skåler i hvitvinsglass*

Frøken Detektiv: Utrolig kult nick du har.. :) Og takk for at du nevnte meg. Det var morro å lese. :D

Ellikken: Jeg syns det er maaange som feirer, jeg? Så mange 14isser kysse, holde og klemme kjæresten sin i går. Og i butikkene finnes det nesten ikke noe annet enn rosa hjerter.. :p

Silkepus: Jeg feirer også heller venner&familie den dagen, faktisk. Men det er antagelig fordi det er bare de jeg kan feire. ;)

Håper hun koste seg med morsmelk. Hehe!

Hilde sa...

Selv med kjæreste valgte jeg heller å feire lønningsdagen som var to dager i forveien sammen med jobben min. Mulig min kjære ikke var så fornøyd med det, men...

mirakel sa...

Hilde daaaa... hehe! Håper du veide opp med en fin bukett langstilkede roser. ;) Naj.. valentinsdagen er vel litt oppskrytt, egentlig. Godt å høre at det ikke feires overalt, i grunn!