tirsdag 20. november 2007

Vil du spås?

Jeg syns videoblogging var såpass kult at jeg har tenkt å gjenta det. Litt fordi det er noe annerledes, litt fordi det er enkel morro.

Denne gangen tenkte jeg at jeg kunne spå dere.

Jeg vet ikke om dere husker at jeg bestilte bøker, og fikk noen pinner med på kjøpet? Vel. Pinnene var såkalte kinesiske spådomspinner, og kan brukes til å gi råd på ulike spørsmål man kan sitte inne med. Rådene kommer i form av kinesiske ordtak (fulgte med en hendig liten bok).

Kinesere er som kjent ikke et dumt folkeslag, så rådene kan som regel brukes til et eller annet. Det er ganske kjekt, og litt diffust.

Så. Deres oppgave i dag blir å komme med spørsmål. Det kan være spørsmål som "kommer jeg til å bli sammen med Ludvig?", "skal jeg bytte jobb?" eller andre ting dere undrer dere over. Svarene skal jeg lese opp i form av videoblogging.

Okei. Hit it.

23 kommentarer:

Støvkorn sa...

Okei, første kvinne ut! (selv om du har spådd meg før da :p)

Bør jeg bytte jobb i løpet av neste år? Og vil jeg møte kjærligheten snart?

Anonym sa...

Så tøffe du e så har begynt med videoblogging! Va artigt. Du e åg livredde lisensmannen forstår eg :D Eg har skikeligt angst, så mitt spm. t deg blir derfor:

Komme lisensmannen å tar meg snart?

:-)

mirakel sa...

Confiteor: Fint at du er førstemann. Tenkte jeg skulle spå iløpet av uken.. får se hvordan formen blir i dagene fremover. :)

Kari: Det er ihvertfall tøft å videoblogge uten sminke. :p Hehe! Lisensmannen er jammen en mann med makt. Jeg er kjempe spent på hva pinnene sier om han..! Håper bare ikke vi jinxer det. ;)

Anonym sa...

Lest Tarotposten til Radiohodet?
Du må jo ta betalt pr minutt :D

Nadiyya sa...

Spm: Skal jeg kjøpe det huset?

Jeg spådde gratis på vgb - trakk tarotkort, må si det er ganske vilt å se det innlegget, med 166 kommentarer. Det ble populært kan man trygt si.

mirakel sa...

Virrvarr: Jeg så den. ;) Tror ikke jeg skal fylle på skepsisen med å late som at jeg kan dette, altså. Men, selvsagt.. grei bijobb, da. 25 kr minuttet, eller noe. :D

Nadiyya: Oi.. da ble det populært, ja! Jeg har en følelse av at det ikke blir sånn her, men jeg gir det et forsøk allikevel. :) Dessuten kan jeg jo ikke å spå, da. Jeg bare trekker en pinne, og leser fra en bok. Hehe!

Anonym sa...

Ok - du får kanskje prøve deg på denne også da. Kommer jeg til å oppnå målet mitt som jeg har diskutert med sjefen på jobben?

Anonym sa...

Artig syssel!

Sjekker etter om jeg får flere unger da? :)

Camz

Minneapolise sa...

Kommer jeg til å bli sammen med Ludvig? :)

mirakel sa...

Alf Ivar: Svar kommer plutselig! Spennende. :) Og tøft at du kommer med et ordentlig spørsmål!

Camz: Intuisjonen min sier nei, men jeg skal sjekke hva disse kineserne mener. Hehe! Du får bare ha litt tålmodighet med meg. Jeg har ikke ansikt til noe kamera i dag.

Minneapolise: Originalt spørsmål, altså. :p

Esquil sa...

god ide :) kult at noen går nye veier.

spørsmålet mitt er om kristenbloggerne har rett i at vi som har vært uenige med dem (undre, victoria, nicholas, jeg m.fl.) er s*taniske?

mirakel sa...

Det var sikkert en god idè, men makan til hodebry! Har tatt flere opptak nå, men kameraet mitt har bestemt seg for å streike. Foreløpig ser jeg ut som en sånn som vil være anonym.. bare en mørk skikkelse, liksom. Damnit. Dessuten er dataen min full, så det var vanskelig å få lagret filmen. Blæ.

Men men. Man trenger ikke pinner for å vite svaret på spørsmålet ditt, Esquil. Svaret er nope. :)

Anonym sa...

Kommer jeg til å bli sammen med Ludvig?

Kommer jeg til å dele livet mitt med May Irene?

Har fylla skylda?

Hvor mange veier må en mann gå ned før du kan kalle ham en mann?

Kommer jeg til å få blomster på den halvdøde orkideen jeg har lånt og prøver å gjenopplive?

Hva for en karakter får jeg på makroøkonomieksamenen?

Må det være ja/nei-spørsmål?

Anonym sa...

Hehe, så morsomt!

Kommer jeg til å få meg en ordentlig jobb snart lurer jeg på. :)

Ellers var det gøy med videodagbok, og du trenger slettes ikke sminke! Husk at du som regel ser deg selv med sminke, så for deg ser det rart ut, men for oss som ikke er vant til å se deg med sminke er du vakker uten! :)

Anonym sa...

Kommer jeg til å få mitt høyeste juleønske oppfylt? :) Du har så utrolig fin, morsom og søt blogg, mirakel! Leste dagboken din før på ED, og har lest her hele tiden. Synes videoen var ordentlig koselig, og mye av singelpratet har vært til trøst for meg også. Så ville egentlig bare si takk for at du skriver, håper du fortsetter lenge!

Anonym sa...

Får jeg gutt eller jente?

mirakel sa...

Thomas: Du må jo få din helt egne video, for det var mange spørsmål! Tviler sterkt på at pinnene mine kan svare på alt, men de får jo prøve. :)

Og jeg tror ikke det bare må være ja/nei-spørsmål, forresten.

Sullemitt: Du har et poeng. Jeg føler meg forferdelig uten sminke, men dere har jo knapt sett meg med. Hah. Du er smart.

Når det gjelder spådommene må jeg vente til kameraet mitt på mirakuløst vis blir bedre. Og til det kommer en dataridder ridende, som kan hjelpe meg med å fikse diverse problemer. ;)

Anonym: Det var en utrolig koslig kommentar! Tusen, tusen takk! Blir jo litt nysgjerrig på hvem du er, siden du leste på ED, da.. ;)

Og jeg kommer nok alltid til å skrive et eller annet sted. Man blir avhengig av å få tingene ut på en eller annen måte..

Silkepus: Vi får se hva pinnene sier!

Lothiane sa...

Hey hey så kult!

Jeg lurer selvsagt på denne kjærligheten da, vettu. For det første:

Møter jeg ham snart?

Hvor møter jeg ham? (Spørsmål 2 pga jeg er så møøøøka lei nettdatesteder at jeg spyr snart og derfor lurer på om jeg kan hoppe over det og heller treffe mannen et annet sted.)


Har du svar på dette, eller? Du og pinnene dine... hehehe :)

Minneapolise sa...

Hey Thomas, Ludvig er min!!!

mirakel sa...

Lothiane: Jeg tror nok pinnene kan gi deg et eller annet svar. Blir spennende! Har store planer om å spørre selv også. ;)

Minneapolise: Thomas eier ikke skrupler. Du var "fus" på Ludvig!

Anonym sa...

Minnie: Vi kan klumse om ham, hvis pinnene tillater det?

Minneapolise sa...

Super ide, da blir spørsmålet: Hvem får Ludvig til slutt, Minnea eller Thomas? (og her må du nesten legge på litt spenningsmusikk)

Anonym sa...

Å! Å! Pauker hadde passa så fint! Bom bom bom bom bom bom... =D