torsdag 30. august 2007

Feminint forfall

Jeg har alltid vært en ekte dame. Jeg raper ikke, fiser ikke, går ikke på do, og jeg spiser alltid pent. Jeg går i pene klær det meste av dagen, og er noenlunde nøye med vask av bolig.

De gangene jeg har vært med folk som er annerledes enn dette har jeg skjemtes.

Vel. Det er tydelig at singellivet gjør litt av hvert med prippenheten min.

Tegn på at jeg har mistet min takt og tone:

1. Jeg spiser "middag" (et eller annet som gjør meg mett) i daffeklær på sofaen, mens "Friends" holder meg med selskap.

2. Etter at jeg er ferdig med å spise så raper jeg. Jeg raper så høyt at jeg skvetter. Hver gang.

3. Jeg lar tallerkenen stå på stuebordet. Lenge. Da bærer jeg det ut på kjøkkenet, hvor det blir stående til maten nesten har mugnet fast og jeg endelig gidder å ta oppvasken.

4. Jeg glemmer mat i kjøleskapet. Lenge.

5. Jeg panter flasker en gang hver andre måned. Når det begynner å bli dårlig plass.

6. Jeg vasker bare klær når det er tomt i klesskapet.

7. Om kvelden er jeg så slapp at jeg legger meg uten å gå på do først. Det gjør alltid at jeg våkner av å nesten tisse på meg om morgenen.

8. Jeg tenker overraskende mye på min egen rumpe. I det siste har jeg blitt ganske fascinert av at jeg har tre føflekker som er perfekt formet som "orions belte".

(okei, da. Den siste var kanskje mest med fordi jeg ville dele min fascinerende rumpe med dere.)


----

Og det minner meg om et gammelt uttrykk. Det var noe om stein og glasshus.

19 kommentarer:

vibeke sa...

Huffda! Og du skal være dame! (;
Det er ikke en 17 år gammel guttevalp som skrevet det her?

mirakel sa...

Jeg vet..! Er rent sjokkert over meg selv. Og kanskje særlig at jeg faktisk skriver det. Dette er den posten jeg har vært mest usikker på om jeg skulle poste. :p

Vel vel. En 23 år gammel eks-prippen dame er tydeligvis meget lik en liten 14iss gutt. Hehe!

care sa...

Jeg fatter ikke hvordan du klarer å gå til sengs uten å tisse først :-)

Anonym sa...

Synes dette bare viser at du er praktisk anlagt. Jeg kjenner meg igjen i 1, 3, 4, 5, og 6.

mirakel sa...

Care: Det er litt øvelse i det. Grunnen til at jeg ikke gjør det er jo at jeg har en ekkel do i kjelleren.. blir brått litt redd om kvelden, vettu. :p

Selvisk: Noe av det, ihvertfall. Planlegger en post hvor jeg oser av femininitet senere. Det trengs etter å ha vist denne siden av meg selv... ;)

Gretten sa...

Jeg kjenner meg igjen i de samme punktene som Selvisk, men jeg skjønner ikke helt at dette rokker ved din feminitet. Er det ikke bare ytterst menneskelig da? Synes dessuten at det er snodig at disse såkalt negative egenskapene tillegges menn i det store og det hele.

Dere er like ille som oss kan det virke som, men den dagen du putter hånden i undikken for å prøve og rette på noe som ligger litt feil bør du begynne å tenke deg om...

mirakel sa...

Gretten-my-man: Jeg har kanskje bare en litt gammeldags oppfatning av hva som er feminint? Jeg vet ikke.. det er bare slik jeg tenker. Det feminine er det skjøre og vakre, mens det maskuline er røft og tøft. Men vi kan selvsagt være begge deler. Hm. Jaja. Jeg liker det vakre og skjøre, så tviholder på den litt til.

Den gangen jeg tror noe ligger feil der nede skal jeg kontakte hjelp. *grøsse*

Gretten sa...

Damer som driter i alle konvensjoner og raper av hjertens lyst, i full offentlighet, er nå en smule fascinerende.

mirakel sa...

Tja, jeg vet ikke helt. Jeg syns det er ekkelt, men kanskje litt fascinerende også.

Selv gjør jeg det alltid når jeg er mutters alene. Litt verdighet må man da ha. ;)

Hilde sa...

forsett sånn mens du kan! en dag kan du ikke gjøre sånn mer....

mirakel sa...

Sant nok, Hilde. Jeg kommer til å gi opp en del av "gledene", men kosebuksa består. Mannfolket får tåle at man ikke ser ut som en modell HELE tiden. Det er jo så slitsomt. ;)

Anonym sa...

Hehehe, jeg leser og ler og leser enda mer! :D

Håper du har det bra altså! :)

Klem, Camilla (din tyggisblander..)

mirakel sa...

Hallois, Camilla! :) Så koslig at du skriver kommentar!

Jeg har det bra, jeg. Skulle kanskje ikke tro det når man leser slike innlegg, men dog.. hehe!

Håper du har det bra også.

Tyggisklem ;)

Lothiane sa...

Det skumle med å være vant til å være alene en del... er at man plutselig kan glemme seg og slippe ut en udelikat rap sammen med andre. Huff. Det er min skrekk. ;)

Ellers har jeg blitt ganske god på oppvask etterhvert, men det har hendt den har kommet krabbende etter meg. *grøss*

Som Gretten skriver, dette er ganske så menneskelige trekk. Du trenger ikke frykte for din femininitet. (vanskelig ord gitt, ble det for mange "nini'er"?)

mirakel sa...

Det har jeg enda ikke gjort. Håper indelig ikke jeg raper på en date, eller noe. ;) Litt usjarmerende, tror jeg.

Jeg frykter vel bare litt for min femininitet (enig.. altfor mange nininini'er!). Jeg er en ganske typisk jente-jente, så er vel egentlig ingen fare. ;)

Anonym sa...

Jeg lurer litt på hvorfor du en dag ikke skal kunne gjøre dette jeg..

1. jeg spiser middag (uten anførselstegn) som regel i daffeklær og alltid på sofaen, med et eller annet på tv som selskap (i tillegg til mannen da).

2. Jeg raper som regel i løpet av måltidet.. i alle fall nå.. men det er jo litt spesielt, enten må jeg rape eller spy.. er ikke greit når magen er full av "andre ting".. ;) Ellers så er jeg ikke redd for å rape sammen med min kjære, men jeg raper ikke sammen med andre om jeg klarer å la være..

3. Hadde ikke mannen ryddet av bordet hadde nok tallerknene blitt stående altfor lenge på bordet.. han rydder som regel opp etter frokosten min når han kommer hjem :P

4. Vi glemmer mat i kjøleskapet, men rydder en gang i mellom, som i dag.. og da hender det at vi kaster skåler med noe uidentifiserbart oppi (nå skal det sies at det er skåler fra IKEA som koster 5 kr stk.. og det skjer ikke ofte!)

5. Vi panter flasker når det flyter på vaskerommet..

6. Jeg vasker klær når det er tomt hos meg, undertøy blir vasket når mannen sier at han ikke har flere boxere/sokkepar igjen, og når det er rent og tørt så ligger det som regel nesten en uke i en balje før det legges sammen.. :P

7. Her kan jeg ikke si at jeg kjenner meg igjen! Jeg går ALLTID på do før jeg legger meg, uansett om jeg må eller ikke.. er litt for redd for UVI.. og nå for tiden vil jeg gjerne slippe å våkne på natten for å tisse.. det har jeg hørt at er vanlig når man er gravid.. ;)

8. Jeg har Orions belte-føflekker på armen jeg!! :D (og er absolutt ikke fascinert av rompen min!)

Hihi.. lang kommentar.. men jah.. du er ikke alene ellerno.. og jeg er ikke engang singel ;)

mirakel sa...

Du sier noe, Silkepus. Når jeg tenker tilbake på mitt korte samboerskap så var jeg nok ingen englehusmor. ;) Men jeg var flinkere til å ta oppvask og å vaske klær, da. Den skal jeg ha. Raping kommer jeg aldri til å gjøre foran en kjæreste. Jeg liker å være bittelitt mystisk. :p Meen.. den gangen jeg blir gravid skal selvsagt alle regler tilsidesettes. Da er alt lov.

Det var forresten en kjempe morsom kommentar! Nesten et lite innlegg. :) Jeg likte at jeg ikke er alene.

Og nå er jeg utrolig fascinert av armen din. Lurer på hvorfor vi har slike orions-belte-føflekker. Kanskje det har en betydning..?! :D

Anonym sa...

Det morsomste med de føflekkene på armen er at jeg faktisk tenkte for noen dager siden (før jeg leste dette innlegget) at de lignet på orions belte, og at de egentlig var ganske fine.. ;)

mirakel sa...

Morsomt! Litt tankeoverføring, kanskje. :) Jeg har alltid syntes at mitt orions belte var utrolig kult. Hehe! Lurer på hvordan jeg fant ut at jeg hadde det, jeg.. pleier ikke å glane på stumpen min så mye, liksom. ;)