fredag 1. juni 2007

Tante Rød

I dag har jeg fått besøk. Det var egentlig ventet og forberedt, men jeg blir allikevel litt irritert hver gang. En måned siden sist nå. En herlig måned siden sist.

Min kjære Tante Rød. Denne plagsomme, som aldri kommer seg hjemover. Hun blir her i flere dager. Hun tar ikke hintene om å dra hjem, og hun maser. "Nå må du huske å gå på do", sier hun. Hele tiden.

Hun gjør meg godtesyk, oppblåst og overfølsom. Jeg har nå vært overdramatiserende en liten stund. I går beskyldte jeg en stakkar for å ha en ond plan om å lure meg. I dag var jeg sikker på at en annen forsøkte å gjøre "hemmelig narr av meg". Heldigvis (?) er jeg av typen som tar det opp. Med gråtkvalt stemme, klar for å få mine mistanker bekreftet. De blir aldri det.

Og faktisk får jeg litt vondt i magen også.

Som en vis mann en gang sa: "Stol aldri på noen som blør fem dager uten å dø".

Nå vil jeg at dere skal se ta en titt på dette:






<---- tampong. (tatt herfra)

Bare for å illustrere hva vi kvinner må gjennom.

19 kommentarer:

Hjerterdame sa...

Det bildet der illustrerer bare hvorfor jeg ikke vil bruke tampong..!!

Kos deg med mensen, du får tenke at det hadde vært mye verre hvis du ikke hadde fått den. :p

Anonym sa...

Jeg tar av meg hatten for deg og din tøffhet. Ikke mange tør å skrive såpass åpent om "kvinneplagene", uten at det blir ubekvem lesning.

God gjort og god helg!

Lothiane sa...

Dakar... krøll deg sammen i sofaen med grinefilm og godis. Det er vel egentlig det beste som ikke hjelper. (Det pleier faren min si om Cognac... men han har jo ikke mensen så hva vet han?)

mirakel sa...

Hjertefrue: Ja, det viser hvor vanskelig det kan være. Men det ser egentlig verre ut enn det er. Og, som du sier.. jeg er glad jeg har den. :)

Nirkatu: Godt det ikke ble ubehagelig å lese om. Mensen er alltid vanskelig å skrive om, siden det i bunn og grunn er ganske ekkelt. Jeg kunne jo skrevet om hvor vanskelig det er å treffe bindet noen ganger. Neida. Beklager dårlig humor. ;)

Lothiane: Jeg har krøllet meg sammen med en del gode venner i dag, og det har jammen hjulpet. De var alle av det riktige kjønnet, slik at vi sammen kunne forbanne f***skapet. :)

Anonym sa...

Du kan jo forsøke å bli syk på en eller annen måte, slik at du får mensen sånn "en gang innimellom". Da savner du nok å i det minste ha litt kontroll på når den kommer.. hehe

mirakel sa...

Hei, a girl. Jeg tror neppe jeg vil fremprovosere noen sykdom. Men du setter det jo litt i perspektiv, da. Man skal kanskje være glad man har den, selv om den er aldri så irriterende.

Ha en flott lørdag!

Unknown sa...

Av og til kan det skape forståelse ved å si de tre ordene "Jeg har mensen".

Og selvfølgelig skal det skrytes av posten: God skrevet

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med usikkert forhold til mensen

mirakel sa...

Morn, Egoisten. :) Mener du at enkelte burde bli flinkere til å si at man lider av mensen? Vil ikke det virke som at man bare bortforklarer, og ikke tar ansvar for hva man har sagt?

Takk for skryt. Det er slik jeg kan leve lenge på.

Og jeg skjønner at du er usikker i forhold til mensen. Det er ikke enkelt. :)

Zarina/Inni sa...

*ler*
Dessverre (?) har jeg ikke lenger besøk av den røde damen. Kan fortelle deg at det faktisk er et savn.
Jeg pleide å krype under dynen med varmeflaske på magen..

Kudos for innlegget,forresten!

mirakel sa...

Jeg tror du kan prise deg lykkelig for å slippe, egentlig. Selv om enkelte hevder at det er kvinnelig og fint med mensen, så er det ingen tvil om at det er mest slitsomt. Det eneste fine med det er at man kan skjemme seg bort litt. Du i form av varmeflaske, jeg i form av sjokolade. :)

God helg!

Hjorthen sa...

Du får trøste deg med at så fort Tante Rød har reist så er det større sjanse for at Onkel Blåsprengt kommer på besøk!

(Uff...jeg forsøkte å la være å si det, men det måtte bare ut)

Gretten sa...

Jeg skjønner da at min nyervervede kunnskap fra min eminente bok ikke er så gal. Det virker som om jeg har funnet fasit til de fleste faser i livet med den.

Ut over det har jeg ikke så veldig mange meninger om mensen. Kvinner har hatt det sidenes tidene morgen og det vil dere fortsett med til evig tid også.

mirakel sa...

Hjorten: Jeg måtte faktisk få litt hjelp av en mannevenn for å forstå hva Onkel Blåsprengt var. Nå som jeg vet det ler jeg godt. Den karen er ganske ivrig mot slutten av Tante Røds besøk, ja.

Gretten: Morsomt at vi postet innlegg om mensen likt. :) Boken din ga ikke et altfor galt bilde av mensen, nei. Ser ut til at det ikke endrer seg med tiden. Mensen er mensen, ja. Er ikke så mye å gjøre med det.

Gretten sa...

Kanskje det at vi postetlikt er et tegn ;-)

Hjerterdame sa...

Bare for å få ting klart.. Er Onkel Blåsprengt en mannetiss??

mirakel sa...

Gretten: Kanskje det? ;) Du har forresten skrevet veldig gode innlegg på Kooperativet, syns jeg. Som de sier: kudos for det. Veldig morro å lese om mannfolk og singelliv!

Hjerterdama mi: Jepp. En nøden tiss, rett og slett.

Gretten sa...

Takk for hyggelig tilbakemelding. De skriver nu rett så bra selv frøken Mirakel ;-)

mirakel sa...

Jeg liker å bli kalt frøken Mirakel. Hm. Takk, herr Gretten. :)

Gretten sa...

Jeg er en dannet mann må De vite (eller en konservativ jævel som noen kaller det).