tirsdag 28. august 2007

Hederspost

De av dere som leser bloggen min noenlunde fast vet at jeg setter stor pris på mine herlige huseiere. De fortjener rett og slett sin egen skrytepost.

Sannsynligvis vil de aldri lese dette. Jeg kan dog berolige dere med at jeg er flink til å fortelle dem at jeg syns de er snille. Jeg sa det faktisk senest for noen minutter siden. Med tårer i øynene (han hadde sprayet forebyggende edderkoppspray i kjelleren).

----

Takk, kjære huseiere.

Takk for at dere alltid har tid til en prat.

Det er ikke sjelden jeg hører det gå i trappen, og at jeg dermed skynder meg ut for å ta en røyk. Jeg syns det er så koslig å småprate litt.

At dere har stor tro på at jeg er en god jente gjør meg godt. Jeg glemmer aldri komplimenter. Jeg husker alle gangene dere har berømmet meg for at jeg er en så hyggelig leietaker, og at dere ønsker jeg skal bo her lenge. Dere virker overbevist om at jeg er en dyktig og bra jente. Jeg kommer aldri til å få lyst til å flytte herfra.

Takk for at dere ordner så mye praktisk for meg.

Jeg vet ikke hvordan jeg ville få skrudd på bena på den nye sofaen min uten dere. Jeg vet ikke om jeg noengang ville fått internett hvis ikke dere hadde ringt og vært sinte for meg. Og jeg vet heller ikke hvordan jeg ville ha taklet alle edderkoppene uten dere. Det hjelper mye at dere aldri blir sure når jeg spør om hjelp, men at dere tvert i mot er glade for å hjelpe. Og dere aner ikke hvor mye jeg setter pris på at dere sprayer edderkoppspray i kjelleren. Jeg føler meg alltid trygg når dere er hjemme.

Og jeg er glad dere kjøpte den ekstrasengen. Dere har sjelden overnattingsgjester, og jeg har forstått at dere gjorde det litt for min skyld. Det er snilt.

Takk for all maten dere har gitt meg.

Det har vært spennende å prøve nye kaker og ny mat. Det er rørende at dere tar dere bryet.

Takk for at dere gjør alt for at vi skal være trygge.

Det er betryggende å høre at dere er opptatt av brannsikkerhet. Det har alltid vært en skummel tanke. Det er også godt at vi har alarm nå. Jeg vet ikke om dere installerte den for min skyld, men det var hyggelig å høre at dere ønsket jeg skulle være trygg mens dere var borte om sommeren. Den er god å tenke på når jeg ligger alene om kvelden.

Takk for at dere ikke ble sure når jeg mistet vesken min.

Det var vanskelig å skulle fortelle at vi måtte skifte låser og at jeg hadde mistet alarmdingsen min. Men ingen sure miner hos dere. Dere fikset alt så billig som mulig, og var mest opptatt av at det gikk bra med meg. Det var fint.

Så, ja. Tusen takk for at dere er slik dere er. Dere gir akkurat den tryggheten og omsorgen en ung jente som meg trenger.

Verden skulle vært stappfull av folk som dere.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh... Så herlig!!!

Vet du... Det er nesten så du skulle kjøpt en bukett blomster og et kort, skrevet dette i kortet og hengt på døren til dem før de kommer hjem fra jobb en dag. Tror de hadde satt pris på det!!

Må jo være helt herlig å ha et sånt trygt forhold til huseierne!!

mirakel sa...

Kanskje jeg skulle gjort det, ja. Men jeg tror jeg bare gir de en fin julegave heller. :)

Men, vet du.. jeg syns du skriver så hyggelige kommentarer! Tusen takk! :D

Lothiane sa...

Så herlig å lese!!! :) Du er kjempeheldig med utleierne dine, altså... så bra. Godt å ha noen som passer litt på en. :)

mirakel sa...

Ja, jeg er utrolig heldig! Det føles godt å ha noen som passer på meg. Også liker jeg å vite at dersom noe (bank i bordet) skulle skje med meg, så ville de ha gjort alt de kunne for å hjelpe meg. :)

Anonym sa...

Bare hyggelig ;o) Det er kjekt å kommentere blogger som er så godt lesestoff som din er ;o)

mirakel sa...

Åh, nå ble jeg enda gladere! :D Tusen takk!

Nå skal jeg danse ut, ta en røyk, også skal jeg tenke litt på kommentaren din. Hehe! :)