søndag 9. november 2008

Pauseblogging med spørsmål

Liljefot har hjulpet meg ut av prestasjonsangsten min. Hun har gitt meg 19 spørsmål.

Og jeg må innrømme at dersom dere leser alt dette, da vil dere bli ganske godt kjent med meg.

1. Tror du på skjebnen?
Det er vel ingen overraskelse at jeg tror på den. Ikke slik at vi ender ett sted, uansett hvilke valg vi tar, men slik at det står en høyere makt over oss som hjelper oss med å treffe de rette valgene. Jeg tror at det meste som skjer, er ment å skje. Og det er en fin tanke. Den trøster som bare det når man har det vanskelig.

2. Hva var din favorittleke da du var liten?
Tvillingsøsteren min, tror jeg. Eller, oss to og en liten menneskemengde med barbiedukker. Jeg er en skikkelig jente-jente, så det var mest slike ting jeg lekte. Den eneste gangen jeg klatret i et tre klarte jeg å sette meg fast, slik at vi måtte ringe mamma på jobb for å få hjelp.

3. Hvis du skulle tatt en form for plastisk kirurgi, hva ville det være?
Fettsuging!

4. Hvor går du for å slappe av?
Hjem. De gangene jeg har vært halvdeprimert har det hjulpet å komme hjem til mamma, pappa, søster og bror.

5. Hvilken duft er best i hele verden?
Her svarte Liljefot lukten av barn. Høhø. Det er ikke min greie. Jeg liker duften av nytent røyk i bil, manneparfyme og nye bøker.

6. Hva er din favoritt-tid på dagen?
I helgene liker jeg faktisk morgenene best, men ellers må jeg vel si at jeg aldri har det så morsomt som når jeg skal legge meg. Det er derfor jeg bruker en time på å komme meg i seng, tror jeg.

7. Hva irriterer deg mest?
Kanskje inspirert av å ha vært hjemme en helg, men høylydt playstation og fotballkamper er svært irriterende. Ellers irriterer jeg meg over mye om dagen, som min gode venninne sa; "jammen er du aggressiv om dagen, mirakel!"

8. Hvis du kunne hatt hvilken som helst jobb, hvilken ville du hatt?
Jeg ville skrevet portrettrepotasjer mens jeg hjalp folk.

9. Når skjønner du at noe er ekte kjærlighet?
Jeg aner ikke. Før visste jeg det bare i hele meg, men nå er det så lenge siden jeg har kjent en slik følelse, så den kan være hva som helst. Hva om magefølelsen min egentlig bare er luft i magen? Eller om den bare kommer fordi jeg er så himla desperat etter kroppskontakt?

10. Hva var favorittfaget ditt på skolen?
Jeg elsket å skrive stiler!

11. Hva er det første du tenker på når du våkner om morgenen?
Virkelig?! Har det gått en hel natt?! Hvor lenge kan jeg slumre? Det er så godt og varmt under dynen, og så himla kaldt i rommet.

12. Hvilken eiendel ville du reddet ut først hvis huset ditt brant?
Jeg hadde vært så skremt og panisk at jeg bare hadde reddet meg selv. Etter å ha kommet ut ville jeg husket Bamse, barbiedukkene mine og dataen min. Også ville jeg grått litt.

13. Hva frykter du aller mest?
At noen skal tulle med edderkopper og sette en tarantella på ryggen min.

14. Tror du på et liv etter døden?
Åjada! Det finnes mer. Og der tror jeg vi kommer til å ha det ganske så fantastisk.

15. Hva angrer du aller mest på?
Hmmm.. jeg prøver å ikke angre på ting, jeg. Men det er vel ikke fritt for at jeg har gjort noen dumme valg i manneverden.

16. Da du var barn, hvor trodde du at du ville være i dag?
Tja. Gift, barn, hus, jobb hvor jeg jobbet med falske papirpenger?

17. Hvilket enkeltord beskriver deg aller best?
Forrige gang jeg var på fest tullet jeg med en mann og spurte om han ikke syntes jeg var dritfin. Han svarte nei. Så sa jeg at jeg hadde veldig lyst til å være dritfin. Og da sa han at jeg bare var søt. Så søt er vel svaret mitt.

18. Hvis du kunne forandret noe ved personligheten din, hva skulle det ha vært?
At jeg plutselig fikk evnen til å ta ting impulsivt, uten bekymring eller krisemaksimering.

19. Hva ville du brukt 10 000,- på?
Gjeld til mamma, en kåpe jeg ønsker meg, fornye permanenten min og kanskje bare shoppe bort litt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det er så utrolig fascinerende, spennende og interessant å se hva den enkelte har svart i bloggen sin.

Og jeg forventer jo ikke at du skal svare så utfyllende som du har gjort, men honnør til deg, Mirakel, for at du har gjort det allikevel! :D

Jeg har pleid å bruke disse spørsmålene som et selvutviklings-prosjekt tidligere, for jeg har svart litt forskjellig hver gang. Ihvertfall på spørsmål som feks: 1, 3, 4, 5 og lignende.

For disse opplever ihvertfall jeg personlig forandrer seg fra år til år, eller fra halvtår til halvtår.

Det er nå nylig at jeg feks har begynt å like duften av sånn babyhud, spesielt med babypudder på;) Før så kunne jeg finne på å svare helt andre ting på dette. Og når det gjelder skjebnen, så har jeg svart ja, nei, kanskje, skrevet utfyllende eller bare irritert meg over hele opplegget med skjebne og greier.

Tror de fleste tenker forskjellig når de hører ordet skjebne, men dèt er jo bare bra, synes jeg:)

Men nå skal jeg ikke skrive mer, har allerede fylt opp en hel side, ser jeg:)

Tusen takk for at du tok deg tid, Mirakel, og så skal jeg prøve å unngå å bruke bloggen din som listefyll og slikt noe.

Klem

mirakel sa...

Hei, Liljefot! Det var faktisk veldig spennende å svare på den også. Først trodde jeg det bare var normale spørsmål, men så fant jeg ut at det gikk litt på det indre også. Bra laget! :)

Men du? Jeg har ingenting i mot å ha litt listefyll i bloggen min, så ikke unngå det. Har jeg gitt inntrykk av at jeg ikke liker det? Det er i så fall helt feil, det var deilig å bare ha noe slikt å skrive.. :)

Anonym sa...

Jeg synes bloggen din er altfor fin til kun listefyll, det er dèt jeg tenkte på da:)

Klem:)

Anonym sa...

Jeg stjeler disse jeg også. Enn så lenge :)

mirakel sa...

Liljefot: Pent sagt. ;) Jeg skal nok prøve å ikke bare ha listefyll her inne, men det er kjekt når man har sperre!

Ida: Stjel i vei..! Det er en bra liste. :D