fredag 31. oktober 2008

Festlek

Husker du nødt eller sannhet? Jeg lekte den når jeg var liten, og har i grunn aldri sluttet helt.

Dette er en lek som fungerer veldig godt om du har lyst til å bli kjent med nye mennesker, men ikke er av typen som går bort helt av deg selv. Det er en lek som sprenger grenser, og som lar deg få lov til å "drite deg ut". Du får mang en god latter, får vite mye snacks om vennene dine, og får lov til å dele en hel del av deg selv. Dessuten kan du komme unna det meste. De aller fleste blir nemlig ikke sinte når man sier at man leker.

Leken er enkel. Du blir spurt om du vil ha "nødt eller sannhet". Nødt vil si at du må gjøre et eller annet, sannhet vil si at du må svare sant på et spørsmål. Du velger selv om du er tøff nok til å være ute på oppdrag, eller om du har baller nok til å svare sant på skumle spørsmål. Husk at du skal spørre neste gang, så hevnen kan være svært så søt.

Typiske spørsmål er: "hvor mange har du hatt sex med?", "hvem i dette rommet kunne du tenke deg å kline med?", eventuelt en mer uskyldig, "hva liker du aller best ved *settinnnavnher*?". En typisk nødt (ihvertfall i mine kretser) er: "gå bort til mannen i grønn jakke, og gi han et kyss på kinnet", "gå bort til Tshawe og si hei" eller "spander en øl på henne".

I går hilste jeg på Tshawe, ga en mann i grønn jakke et kyss på kinnet, fikk en øl, fikk påtvungne komplimenter, samt snakket med mange, mange, mange fine og fremmede menn. Det er med andre ord oppskriften på en perfekt kveld!








Lykke til!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror aldri jeg har lekt denne leken, men har jo sett at andre har gjort det, og det har vært like gøy hver gang å se dem dumme seg ut mens jeg har mitt på det tørre;)

mirakel sa...

Neimen, Liljefot, da..! Du må jo være med på leken. Det er hundre ganger morsommere enn å se andre gjøre det. ;) Selv om jeg liker å se folk være tøffe og gjøre ting de egentlig ikke tør, da.

Det må være litt ok å ha sitt på det tørre.. det har jeg aldri hatt, i grunn. :p

Anonym sa...

Ja uff, kanskje jeg burde delta neste gang? Men det er jo ganske pinlig hvor mange hemmeligheter som MÅ avsløres:/

Vil heller hoppe paradis, huske i huskene og leke gjemsel;)

(hehe)

mirakel sa...

Det er ikke alle som liker sånne leker, det må man jo bare respektere. :) Men jeg kjenner det er befriende å bare LEKE...

Også velger du jo helt selv hvor mye du vil avsløre av deg selv, da. ;)