søndag 2. november 2008

Måter å vite om Han er Rett på

Jeg har skrevet mange bloggposter om hvordan min fremtidige mann skal være. Jeg har lagt vekt på markerte kragebein, armer som kan løfte en rimelig tung kvinne, evne og vilje til å drepe edderkopper, samt muligheten til å snakke om følelser.

Nå har jeg funnet meg andre krav. Og de overskygger alt det andre.

1. En eks ga meg et godt råd en gang. Han ba meg legge merke til hvorvidt min utkårede er hyggelig mot andre menn. Eksen mente at man ikke skal bry seg med de som bare er opptatt av andre kvinner, og at det er et godt tegn om de er imøtekommende og fine mot menn de møter. Jeg har fulgt dette senere, og har funnet ut at det er et godt råd. Menn som er hyggelige mot andre menn er som oftest et funn.

2. Enkelte menn får meg til å føle meg dum, stygg og/eller uinteressant. Min neste mann skal få meg til å føle meg interessant, klok, vakker og snill. Det er ikke så farlig hva de sier (selv om komplimenter aldri er dumt), så lenge de gir meg en grunnleggende følelse av å være bra nok. Kanskje også mer enn bra nok.

3. Vi må ha kjemi. Jeg må ha lyst, og han må ha lyst. Så lyst at det er umulig å holde seg unna.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hva kan jeg si annet enn ... Amen!

Her er du inne på det vesentlige. Det første rådet har jeg ikke tenkt over før, men jeg tror det er veldig riktig og viktig.

Anonym sa...

mon tro om denne eksen kan være meg :p

hilsen
"Robin McBobin" ;)

Anonym sa...

Det er mange menn som får deg til å føle deg shitty selv om de er hyggelige og greie sånn ellers. Kjenner faktisk en slik mann, og jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om ham til tider.

Men, men.

Tror jeg skal følge eks-tipset, og se etter menn som er snill mot andre menn;)

Gjelder det omvendt også? Er det slik at menn som ønsker seg en flott kvinne bør se etter om dama er snill mot andre kvinner, eller blir det litt annerledes?

Anonym sa...

hei,

sjekk hans relasjons-cv... har han forlatt gravide samboere eller vært voldelig eller løyet eller vært utro, så er det en overhengende fare for at han kan gjenta den stilen, selv om alt virker "lyserødt" den første tiden. Tips 2, bruk tid og la forholdet utvikle seg sakte og sikkert, snakk sammen om alt og "det er ingen skam å snu" dersom det viser seg at man ikke passer sammen. Altfor mange henger sammen av gammel vane eller behaget over en varm kropp i dobbeltsenga, men vokser ikke som person eller par.

du står ovenfor en fantastisk sjanse nå - til å bygge noe nytt og fantastisk. ;) de sier det er i møtet med andre at man møter seg selv.
klem Valgerd

Anonym sa...

Du er min ukens blogg! Gratulerer :) http://thomasmoen.com/news/show/12362

mirakel sa...

Lothiane: Jeg liker det første rådet best, egentlig. Det har jo vist seg å funke i praksis.. også er det så konkret og greit å finne ut av. :)

K: Neimen! Så utrolig hyggelig at du er her inne også, da! Hvor lenge har du lest her uten å gi noe hint? :p Håper alt er bra med deg!

Liljefot: Ja, er det ikke rart at noen kan få deg til å føle deg rar og dum, egentlig uten å mene det? De jeg har erfaring med er ofte veldig intelligente, og liker å vise det. Og da trykker de gjerne meg ned samtidig. Men jeg tror egentlig ikke det ønsker det.. så det blir litt vanskelig å vite om man skal like de eller ikke.

Jeg tror tips nr. 1 bør være andre veien også, ja. Så vi får smile pent til damene vi møter fremover. ;)

Valgerd: Ah, relasjons-cv! Den hadde jeg glemt..! Men jeg er veldig enig. Jeg tror jo at folk kan forandre seg, men det er greit å ta litt forhåndsregler.

Og det var en fin tanke, dette med at jeg har en fantastisk mulighet til å finne noe nytt og fantastisk. Positivt og fint!

Thomas: Åh, du er så snill! Jeg har vært inne og lest der nå.. mange fine ord som jeg skal ta med meg videre. Tusen, tusen, tusen takk!

Anonym sa...

Sweety!

Bedre og bedre dag for dag. Det føles helt riktig det du sier, men fortsatt så er det noe litt ubeskrivelig som klikker når man møter mr right (eller iallefall right now) Det er vanskelig å vite om noen er rett. Men magefølelsen er sjelden feil, og føler du deg stygg eller dum så er han virkelig ikke verdt klærne sine. Takk for at du deler, elsker tankene dine! :o)

Anonym sa...

Synes de kravene var veldig bra:) Er det minste man burde forvente av en mann synes jeg:)

Karoline sa...

GUD som jeg ELSKER denne bloggen. Jeg skal finne meg en slik mann du beskriver.

Anonym sa...

1) Veldig enig. Men så man må også finne en fin balanse, kjipt å finne en mann som er veeeeeeldig hyggelig mot andre menn. Om du skjønner hva jeg mener ;)
2) Kriteriene du har her er de eneste kriteriene jeg har. Han skal få meg til å føle meg som en dronning, en prinsesse, en kjendis, et barn og en voksen - alt på en gang.
2) Uten lyst, er man kun venner. Så ja, kjemien må være der.
Gud som jeg gleder meg til å finne mannen min.

Anonym sa...

ville bare si at jeg liker bloggen din :)

Annikken sa...

Veldig sant!

Jeg er også enig i at det første rådet er svært godt, og ikke minst viktig.

Også føles det veldig godt når det sier KLIKK!

Kari sa...

Jeg er stort sett enig i de tidligere kommentarene, men jeg tror ikke man bør stole alt for mye på at det skal "klikke". Av og til kan man utvikle et forhold over tid, og drømmemannen kan være en gammel bekjent som du aldri har tenkt på som potensiell "kjærleik".

Herlig innlegg uansett. Og et særdeles godt tips!

mirakel sa...

Bell4trix: Man kan vel aldri beskrive den følelsen helt, når man treffer noen som kjennes helt rett. For min del er det en følelse som er vanskelig å huske også, når den ikke er der.

Takk for kommentar! :)

M: Ja, det er gode krav. Men det er utrolig hvor få som faktisk passer inn i alle. ;)

Karoline: Å, tusen takk! Det var hyggelig å høre. :D Si fra hvordan "jakten på den rette mann" går, da. ;)

Belinda: Det tenkte jeg faktisk litt på når jeg skrev denne. Greit å ikke finne en mann som BARE bryr seg om menn heller, liksom. ;)

Og jeg gleder meg også til å finne den mannen. Det haster ikke, men skal bli godt å få den "nå har jeg kommet hjem"-følelsen igjen!

M.B.: Tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen takk!

Annikken: Klikk er en bra følelse. Det går bittelitt lenge mellom dem, men det er kanskje derfor de føles så bra?

Kari: Sant nok.. jeg vet at det har vært sånn for mange. For min del vet jeg rimelig fort hvem jeg passer med, og ikke. Jeg har forsøkt å bli i forhold hvor det ikke har klikket, og det har bare endt i grenseløs irritasjon over småting (smatting, f.eks).. så jeg venter nok litt på et ganske raskt klikk (men ikke med en gang, selvsagt!).

Anonym sa...

Jeg er enig. Man skal føle seg "wanted", verdifull, vakker og intelligent- og man skal ikke lure på om han vil være sammen med deg, eller den du har potensiale til å bli hvis du bare forandrer deg *litt*.

Ellers dropppet jeg tilfeldigvis innom her idag, og kommer nok tilbake :)

mirakel sa...

Hei, Ida!
Viktig poeng dette med at man ikke skal ønske å forandre seg "litt". Jeg var i et forhold hvor jeg visste at han ikke var helt fornøyd, og i flere måneder trippet jeg på tå og forsøkte å være det aller beste av meg selv. Jeg har vel aldri vært så sliten og misfornøyd med meg selv som da. :)

Og du er veldig velkommen tilbake! :)