tirsdag 19. august 2008

For lenge siden

Du ligger i sengen min. Vi har ikke andre steder å være, og det er helt greit. Det er lettere å holde om hverandre slik. Du holdt meg i hånden gjennom byen. Så godt å vite at du ikke var sjenert, at du vil vise oss.

Nå er du der, og vi snakker ikke lenger. Vi veksler små smil og blikk, men det er ikke ord lenger. Nå er det kroppene som skal bli kjent. Jeg kysser deg på halsen, merker gåsehud og tyngre pust. Jeg legger hendene på kinnet, rører ved nese og øyenbryn. Tar på kragebenet, det er perfekt. Magen din er varm, jeg finner en grop som passer til hånden min. Du har fått meg til å leke puslespill igjen. Det er et godt tegn. Jeg har ikke gjort det på lenge. Ingen har vært slik. Du leker med håret mitt, sier at det er fint. Jeg trenger bare å smile, ord er ikke det viktigste. Og vi kysser. Myke og harde, det er som å danse. Vi finner takten med dansende tunger.

Det er stille i rommet. Vi har ikke mye lys på, bare akkurat nok til at vi kan se. Jeg skjuler ikke kroppen min, du skal få se. Du skal få møte hele meg i kveld. Det er godt å ikke tenke så mye. Du får meg til å glemme. Glemme at vi ikke kjenner hverandre, at vi kanskje aldri skal bli kjent. Timene går så fort. Jeg sovner i armene dine, du holder rundt meg hele tiden.

Jeg angrer på at jeg sov.

9 kommentarer:

Anonym sa...

"Jeg angrer på at jeg sov. " -- kjenner meg veldig godt igjen i det der. Og det er jeg sikker på at det er flere som gjør også.

mirakel sa...

Ja, den setningen kunne nok passet med mange av mine forhenværende. Minner meg på at man må nyte det man har. Ikke tenke for mye bakover og ikke for mye fremover. Hm.. ikke min sterkeste side, egentlig.

Støvkorn sa...

Like vakkert som alltid kjære venn...

Anonym sa...

Så flink du er til å legge vekt på det fine. Sjøl er jeg flink til å legge vekt på skuffelsen idet jeg oppdager at jeg drømte.

mirakel sa...

Confiteor: Tusen takk, jenta mi.

Thomas: Takk for det. Jeg prøver å fokusere på det positive, litt fint at du legger merke til det.

Jeg liker postene dine om kjærligheten også, da. Uansett om de fokuserer på skuffelse eller glede.

Anonym sa...

Virkelig fin tekst!

vivalame sa...

du skriver så flott, mor=)

Anonym sa...

*...sukk...*

Nydelig skrevet snuppa! :)

-AB

mirakel sa...

SerendipityCat: Tusen takk for det. Koslig å høre!

Vivalami: Takk, vennen min. Det er rart hvordan enkelte innlegg kommer rett fra hjertet..

AB: Så koslig med kommentar. :) Tusen takk!