søndag 24. februar 2008

U

Jeg gjør ting jeg ikke trodde jeg ville. Jeg er annerledes enn den jeg var før. Det er så mye svart i meg. Så mye sinne, sorg og egoisme.

For lenge siden sa jeg at jeg aldri skulle gjøre det en gang til. Jeg slet med samvittighet og anger, og jeg tenkte at det ikke var verdt det. Alle tankene i etterkant. De overtok livet mitt en stund.

Men så sier han de rette ordene. En kveld med smil og latter. Vi leker, han gir meg akkurat det jeg vil ha. Han har øyne som ser og hender som tar. Og jeg finner ut at det er verdt det allikevel. Jeg tenkte ikke et sekund på de jeg såret. Og det gjorde ikke han heller.

Jeg er redd for at verden ville vært et bedre sted uten meg. Jeg er redd for å gjøre noe slikt igjen. Og jeg er redd for hva menn tenker om meg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei du!
Tror ikke du skal bekymre deg så veldig for hva menn tenker om deg. Tror nok de fleste har et godt inntrykk jeg.

Og dine tanker om å såre: Alle mennesker sårer andre mennesker før eller siden, og alle mennesker gleder andre en eller annen gang. Jeg tror det kalles å være menneske.

Alejandro López Tenorio and Stine Møller Nilsen sa...

Av og til gjør man ting man helst skulle hatt ugjort. Jeg tror det er slikt man lærer mest av.

Det hadde vært så mye verre om du ikke hadde brydd deg om at du har såret andre. Da hadde det vært grunn til å være bekymret.

Anonym sa...

Slenger meg på Stines kloke ord; at du bryr deg er et meget godt tegn! Og neida, verden var nok neppe noe bedre sted uten deg. Tror verden er veldig glad for akkurat deg. :-)

Anonym sa...

Fy.

mirakel sa...

Selvisk: Takk for det. Kanskje det er menneskelig å såre, men det kjennes vondt ut allikevel.

Stine: Der har du et poeng, ja. Kloke ord, som Ole K sier.

Og sånn sett skal jeg vel være glad jeg sliter med samvittighet og dårlig søvn. ;)

Ole K: Takk takk. Det kjennes ikke helt slik alltid, men jeg vet jo at jeg betyr noe for noen. Viktig å minne seg selv på innimellom.

Thomas: Ja, jeg vet.

Anonym sa...

Jeg vet ikke helt hva du har gjort, men jeg tenker at det ikke hjelper så mye å angre på noe du allerede har gjort. Du får ikke endret på det, men du kan gjøre alt du kan for å unngå å gjøre det igjen.

Som Selvisk sier, alle sårer noen innimellom. Vi kan ikke helt unngå det, tror jeg, men forhåpentligvis lærer vi noe av det og kan endre oss til det bedre. Kanskje? Jeg har i hvert fall nok av sånne erfaringer jeg forsøker unngå å gjenta.

mirakel sa...

Ting har kommet mer på avstand nå, så det går egentlig greiere. Man får stå for det man har gjort, og satse på at man ikke gjør lignende ting senere!