søndag 2. mars 2008

Unni Wilhelmsen og Asle Beck

Jeg forsøker å leve om dagen.

Denne helgen resulterte det i en konsert med ingen ringere enn Unni Wilhelmsen og Asle Beck. Og siden dette viste seg å bli en helt fantastisk opplevelse vil jeg dele oppskriften med dere. Det er så absolutt til å anbefale.

1. Dra med gode venner. For å få opp stemningen kan dere be en fremmed om å ta bilde av dere, slik at dere får en slags turistfølelse. Øl er heller ingen dum ting.





















































2. Sett dere ned og nyt. Musikken vil bergta. Tekstene er varme, nære og gjenkjennelige. Min ene venninne gråt som et barn under en av sangene.

Og om ikke musikken er fin nok, er mennene som spiller ikke så aller værst å se på. Jeg var ganske fascinert. Om du skulle være rar nok og ikke like menn, kan du jo alltids ta en kikk på frøken Wilhelmsen. Jeg (som i utgangspunktet liker menn) fikk til og med lyst på henne.



































3. Ta bilde av deg selv og musikerne etter at konserten er ferdig. Det gir minner for livet. Jeg led dessverre av akutt sjenanse, og torde ikke bli tatt bilde av sammen med Unni (vi er på fornavn nå). Men det er altså jeg som holder kameraet. Så jeg er vel med på bildet på et vis.



































Om du pyser ut med Unni, så kan du tørre herr Beck. Han er en liten lekkerbisken. Legg forøvrig merke til at jeg og Asle ville blitt et himla fint par. Nam.



















Sånn. Gjør du dette kan jeg garantere en minnerik og vakker kveld.

God fornøyelse!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Så fine bilder! :) Virkelig en fin kveld det der... :) Har hørt mange skryter av Unni (jeg er også på fornavn med henne, men det er fordi jeg ikke vet åssen etternavnet hennes staves), og at hun er en sånn nær person. Det er bra. :)

Beck var fin! Det var dere andre også. :)

mirakel sa...

Ja, en kjempe fin kveld! Skal prøve å gjøre mer sånne ting fremover.

Etternavnet staves Wilhelmsen. Men jeg tror det er greit å være på fornavn med henne uansett. Hun er så personlig, sånn at man føler man kjenner henne når man hører sangene hennes.

Vi gliste ihvertfall stort alle sammen. Beck var sånn mystiskfin, han. :)

Anonym sa...

Mmmm. Livet er herlig i Fredrikstad:-)

mirakel sa...

Mmm.. Fredrikstad er definitivt ikke så værst. Og snart er det bryggesesong igjen. Da er hele byen perfekt. :)

Støvkorn sa...

Jeg er helt enig, Unni blir utrolig sexy der hun sitter med el-gitaren sin :)

mirakel sa...

Jeg syns hun var finest når hun satt med kassegitaren. ;)

Anonym sa...

Hmmm, her kjenner jeg igjen den gode stemningen og bildene fra confitor. :-) (ganske fornøyd med min egen observasjon)

Og når to sier noe, så er det sant. Så da må dette ha vært en fin kveld.. :-)

mirakel sa...

Du er en god observatør, Ole K. :)

Jeg sendte bildene mine til Confiteor, så hun brukte dem i bloggen sin hun også. Vi er forøvrig bloggere alle som dro på den konserten. ;)

Og, jepp. Det var en minnerik og vakker kveld. Skulle vært flere slike i livet!

Anonym sa...

Åh så herlig! Sånne kvelder gjør livet bedre, det er jeg sikker på. :)

Morsomt å se at Unni har fått tilbake sin naturlige(?) hårfarge. Det kler henne. Jeg gikk forresten på videregående skole sammen med henne. Det var så rart da hun plutselig var på TV og sang. Jeg ante ikke at hun var musiker, men så kjente jeg henne ikke så veldig godt heller. Skulle gjerne hørt henne live en gang, det virker som det er verdt turen. :)

Håper det er bra med deg, Mirakel. Lenge siden jeg stakk innom deg nå, men du er ikke glemt!

Støvkorn sa...

By the way, HVORFOR er det venstre øyet mitt ALLTID smalere enn det andre? Er jeg UNORMAL?!?!?

Støvkorn sa...

By the way, HVORFOR er det venstre øyet mitt ALLTID smalere enn det andre? Er jeg UNORMAL?!?!?

Anonym sa...

Mannen min ringte meg etter at han hadde vært på et internt arrangement hos FONO.

Han: «Jeg traff sånn musiker, da. Med rødt hår. Jeg hadde aldri hørt om henne. Hun het noe på U...?»

Jeg:«OMG! Unni Wilhelmsen!!!!1111»

Han: «Dét var det hun het, ja.»

Heldiggrisen deg som kom deg på konsert. Jeg er fremdeles muggen for at Mr. Jackson ikke skaffet meg autograf. Det der så ut som en deilig kveld ^-^

mirakel sa...

Lothiane: Ja, det var en herlig kveld. :) Og jeg tror Unni W. kler alle slags hårfarger. Hun er jo bare vakker! Må være rart å vite hvem hun er utenom musikkverden. De blir litt mer menneskelige da. Jeg "kjenner" ene deltakeren på Farmen i år. Og det er ikke på en positiv måte, akkurat. Hm. Håper ikke Unni W. er sånn for deg. ;)

Ta deg en tur på konsert neste gang hun er i nærheten. Det er verdt det!

Confiteor: Som rådgiverne i Starlet ville sagt; det er helt normalt. ;) Hehe! Vi har jo forskjellig størrelse på puppene våre, så hvorfor ikke øynene også?

Virrvarr: *ler* Mannfolk. Jeg er egentlig litt muggen for at jeg ikke hadde råd til cd, ikke fikk autograf og ikke tok bilde sammen med henne. Egentlig virker det jo som at jeg aldri traff henne i det hele tatt..!

Antidamen sa...

Unni er helt nydelig - jeg var på konsert med henne i .. ååh, det er lenge siden! 1999 eller noe sånt? Utrolig vakker, kraftfull og tøff dame, den konserten var det skikkelig trøkk på.. men samtidig alle de sarte, småtriste låtene. Elsker dem også.