torsdag 13. desember 2007

Stress

Dette bildet viser stort sett hvordan jeg har det om dagen.

På jobb surrer hodet konstant. "Jeg må huske å skrive den henvisningen før jul", "å, herlighet, jeg må journalføre dette!" eller "hvis ikke jeg får skrevet dette referatet før jul, vil jeg glemme alt vi har snakket om".

Og jeg har vanskjøttet klientene mine den siste tiden, slik at jeg har en del samtaler å ta igjen.

Også skulle jeg selvsagt ha tatt en del telefoner. Telefoner jeg gruer meg litt til, for å være helt ærlig.

Hjemme ser jeg stort sett støv og møkk. Det ligger ting overalt, og bare et adventslys er blitt tent.

Men jeg kollapser som regel på sofaen, særlig etter lange dager med desperat julegaveshopping.

Dessuten skulle jeg ha vært en god venninne, søster, datter og kollega. Og jeg skulle ha funnet meg en kjæreste.

Også skal jeg være vert på lørdag, da jeg og en venninne har leid lokale for å feire fremtidig bursdag.

Så jeg ser frem til den dagen jeg får juleferie.


Da skal jobben legges vekk, leiligheten skal reises fra, og jeg skal kun konsentrere meg om meg.

Også kan jeg være den vennen, søsteren og datteren jeg egentlig ønsker å være.

Og kanskje jeg til og med klarer å lade opp batteriene, slik at jeg blir klar for jobb igjen.

8 dager igjen til ferie.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg syns iallefall du er en finfin søster! Så det skal du slettes ikke tenke på. :)

Gleder meg til jul jeg også, det blir herlig!

Smula sa...

Kjenner igjen den førjulsfølelsen ja! Alt som skal være klart før vi skriver det nye året! Godt å tenke på at man som regel kommer i mål hver gang, og når lille juleaften er der, er nesten alle glade, slitne og klar for kos og avslapping. Det er kanskje derfor juleuken er så fantastisk?

Anonym sa...

Høres ut som du fortjener juleferie snart ja... :)

Håper dere får en kjempefin og morsom fest i morra, synd jeg ikke kunne komme.. *klemme*

mirakel sa...

Lillesøster: Takk for det. Noen ganger kan jeg vel være flinkere til å lytte, og ikke bruke deg som container hele tiden. :p Men i jula skal vi bare kose oss, og jobben skal laaaangt bort!

Smula: Jeg har egentlig aldri vært sånn stresset før jul før, men det vitner vel bare om at jeg endelig har kommet meg skikkelig inn i arbeidslivet.

Og lillejulaften har jeg bursdag, så da er det fint at man kan slappe av.

Også leste jeg "julekuken" først, noe som fikk meg til å humre litt. ;)

Camza: Vi fortjener nok juleferie alle sammen. :) Og jeg syns det er synd du ikke kunne komme, men jeg håper du kan komme en annen gang! Du er alltid velkommen!

Klem tilbake :)