lørdag 15. desember 2007

Å få en blomst

I går fikk jeg en blomst. Jeg fikk den av en jeg samarbeider mye med på jobb, og som jeg beundrer. Hun er utrolig flink, og en slik dame man gjerne vil lære mye av.

Man skulle tro jeg aldri hadde fått blomster før. Jeg strålte som en sol hele dagen, og klarte ikke annet enn å kikke på den med jevne mellomrom. Alle som var i nærheten av kontoret måtte komme inn og se.

Når jeg gikk fra jobb var jeg ufattelig bekymret over om den skulle dø, og jeg tenkte i grunn mer på blomsten enn på meg selv. Hvis noen kan tenke seg mødre som skriker "I've got a baby here!" når det er krise, så var jeg omtrent slik. Jeg hadde veldig lyst til å skrike "I've got a flower here!" når jeg skulle inn på bussen, og alle sto i en mølje.

Og den mannen som dultet borti meg og blomsten min fikk et ekstremt stygt blikk. Og når jeg forsøkte å gå over fotgjengerfeltet, og en bil bare kjørte rett foran meg, da klarte jeg ikke annet enn å fokusere på om blomsten hadde det bra.

Generelt sett så hadde jeg en fantastisk dag. Jeg klarte å gjøre masse på jobben, var blid og hyggelig mot kollegaer og klienter, og jeg var faktisk fornøyd med meg selv.

Så dette innlegget blir vel en oppfordring til dere alle: kjøp blomster! Det er helt utrolig å få en slik uventet gave, og det gjør dagen fullkommen.

I kveld skal jeg feire bursdagen min, sånn litt på forskudd. Jeg tror dette blir en perfekt helg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det er en stund siden jeg har fått blomster selv, men ja, det er fryktelig koselig.

God helg! :)

Tonita sa...

Så hyggelig - blomsten var sikkert supervelfortjent.
Jeg er sikker på at den vil glede deg lenge!
Vakker.

Kjper av og til blomster til meg selv for å ha på kontoret - de gir et løft i hverdagen, en fargeklatt, noe vakkert som øynene kan fange inn av og til.

Lin sa...

Så fin blomst. Det må være moro for vedkommende å gi blomster til en som blir så glad som du ble også.

Gratulerer med dagen som kommer. :)

mirakel sa...

Emilie: Det er kjempe koslig! Jeg titter stadig bort på den.. nå håper jeg bare jeg husker å gi den litt vann innimellom. ;)

Håper du har hatt en fin helg!

Tonita: Vi får se hvor lenge jeg kan holde liv i den. Men uansett var det med en fin glassvase, så den har jeg som minne for alltid!

Blomster er undervurdert, egentlig.

Lin: Det var antagelig morro for henne også, ja. ;) Jeg sa hundre ganger at hun gjorde dagen min. Hehe!

Og, takk takk! Bursdag om akkurat en uke..! *blir stor jente*

Lothiane sa...

Så flott blomst!

Det er jo ekstra moro å gi blomster til noen som blir så glad som du ble. Reaksjonen din er så fin, det er tydelig rett fra hjertet. :)

Gratulerer med dagen din som kommmer!

Lothiane sa...

Innom igjen, jeg. :)

Vil bare ønske deg en riktig fin, koselig, morsom, deilig jul! Håper du får alt du ønsker deg. ;)

Juleklem fra Lothiane

mirakel sa...

Lothiane: Ja, hun skjønte nok at jeg ble oppriktig glad. ;)

Håper du også har hatt en strålende jul, søte deg!

Jeg har hatt det kjempe fint. Det er ingenting som å feire jul hjemme med familien. Har planer om litt bilder senere, men må nok vente til jeg har kommet meg tilbake til Fredrikstad.

Gleder meg nesten litt til å komme tilbake til rutinene nå. Merker jeg har savnet bloggverden litt. ;)