onsdag 3. oktober 2007

Gud fikser


Noen ganger misunner jeg de som greier å tenke slik. Det virker så enkelt, på en måte. Det eneste man trenger er å tro, også fikser Gud resten. Dessverre syns jeg ikke alltid at det er så enkelt, enda så mye jeg ønsker. Jeg syns de som tør å tro er tøffe, jeg.


Bildet er funnet her.

Neida. Jeg er egentlig ikke så dyp. Den overfladiske meg tenker en del på at Sindre på Idol er dritfin. Hunk, I tell you. For han har litt samme sjarm som en viss Mads Mikkelsen. Og alle vet at Mads Mikkelsen er sex i menneskeform.

Hm. Kanskje Gud kan fikse de begge til meg? *blafre med øyenvipper*


PS. Jeg forsøkte å få bloggen min over i kvalmende rosa. Virkelig. Det er jo så mange blogger der ute som har forvandlet seg til fjortiss-jenters våte drømmer, og jeg ville ikke bli noe dårligere. Det blir litt dumt å ikke støtte kvinner med brystkreft, bare fordi man syns rosa ikke funker på siden. Men jeg er nok litt overfladisk, og min støtte vises kun ved datoen på bloggen, samt leppene mine på headingbildet. Jeg klarte virkelig ikke mer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ang. rosa oktober; du kan jo evt. legge en link og en "banner" (el. hva det nå kalles) i sidebar'en? Du finner ulike "bannere" her, men det er selvsagt høyst frivillig. :)

Når det gjelder han derre Gud, så er det ikke alltid så enkelt selv om man tror. Det går fint an å være sint på'n også, så det er ikke bare å være kristen så er livet enkelt og greit. ;)

mirakel sa...

Hei, røverdatter! :)
Jeg lar rosafargen bestå så lenge. Får se hvor lenge den blir, nå har jeg ihvertfall støttet dette.

Han derre Gud, ja. Jeg har smugkikket litt på "tvpastoren" på tv2. Han veldig joviale presten, vet du? Vel.. for meg er han en skikkelig bra kar, og antagelig en ekte troende. Og til og med han tviler og blir sint innimellom! Så jeg vet at det ikke er fullt så enkelt som jeg fremstilte det. :)

Men jeg syns uansett at de som tror på noe virker lykkeligere enn de som ikke gjør det. De er rusa på livet, liksom.. :p

Anonym sa...

He he! Jeg vet jeg er litt vanskelig og vrang nå, men kan man egentlig være uekte troende? ;) Jeg syns det er litt interessant når folk blir karakterisert som mer eller mindre troende eller kristne. Jeg tenker at enten er man eller så er man ikke, og det går ikke an å måle i "lite" eller "mye" liksom. (Jeg tror ikke det var det du mente, men det er moro å høre hva ulike folk sier om den saken.)

Tja, det er nok en myte det der med at troende er rusa på livet, men jeg føler meg relativt edru til tross for (eller eventuelt på grunn av) min tro. Heldigvis er vi forskjellige, -med el uten tro.

mirakel sa...

Vrangt er greit. Jeg tenkte over det når jeg skrev det, faktisk.. at det kunne misforstås. Det jeg mente er at han er en.. god troende. I mangel på bedre ord. Med det mener jeg en mann som er trygg i sin tro, og som omgir seg med kjærlighet. Altså ikke en slik som skremmer eller skaper hat. :)

Kanskje har jeg feil, men jeg syns faktisk at de som tror virker gladere, jeg? Og jeg merker at jeg selv også har det bedre etterhvert som jeg har begynt å tro på det jeg tror på.. Men rusa var en overdrivelse, bare for å være morsom.

Anonym sa...

Jepp. Jeg skjønte egentlig hva du mente. :)

Det jeg syns er litt trist når man snakker om tro og religion (uansett om det er kristendom eller annet) er at det ofte blir fokusert på at kristne er "gladkristne" og muslimer er "fanatiske" (som eksempler). Nå mener jeg ikke at du gjorde det i denne posten, men generelt sett er det lett å sette troende/religiøse i en eller annen bås. På samme måte som det er lett å sette folk i bås på andre områder i livet. :)