torsdag 23. august 2007

Flørt eller god service?

Jeg har storflørtet med en kar på en kiosk i flere uker nå. Jeg har vært på mitt mest sjarmerende, samt at jeg har vært oppriktig interessert i hans liv. Jeg har rett og slett hentet frem alle mine beste sider for denne mannen. Og han har hentet frem sine. Jeg har druknet i øynene hans, og vi har begge stotret litt når vi har sett for lenge på hverandre. Vi har fått vite mye om hverandre, og han har vært oppriktig interessert i hvor jeg jobber og hva jeg har gjort i de helgene som har vært. Søtt.

Men i dag så jeg ringen hans. Han viste den frem i et lite vink, faktisk. Det resulterte i en dårlig skjult skuffelse fra min side, enda mer stotring og stamming, rennefart ut døren, og et høytidlig løfte til meg selv at jeg aldri-aldri-aldri skal inn på den kiosken igjen. Ikke uten en mannlig modell i armkroken, ihvertfall.

Jeg snakket med en kamerat som jobber i butikk forleden. Han sa at han nettop hadde oppdaget at det går an å flørte mens man er på jobb. Jeg oppmuntret han veldig til dette. Som jeg sa: "det finnes mange single jenter der ute som ikke får flørtet med andre enn han i butikken... du vil gjøre dagen deres bedre hvis du flørter litt!". Og det mener jeg fortsatt. Det er fint å føle seg sett og flørtet med.

Det er bare så himla kjipt når man oppdager at den utsatte har ring, og at han antagelig bare yter god service på jobb.

(og i tilfelle noen av dere har et svar: hvordan vet man hva som er god service, og hva som er flørt?)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Egentlig vil jeg tro at man vet om en mann flørter eller bare yter god service. Men enkelte menn (og jenter) er veldig flørtete av seg.

Men man merker vel om noen er "over streken" flørtete? Jeg synes det går en grense for hvor mye på flørtern man kan være om man er sammen med noen.. Av respekt for kjæresten.

Men det livnet jo opp dagen din innimellom da:-)

Gretten sa...

Dette tas til etterretning og skal etterleves til det hele og fulle.

mirakel sa...

Pistasje: Kanskje jeg er veldig dårlig på å vite når folk flørter? Jeg har trodd at jeg merket det før, men ble litt usikker etter denne episoden. Oh well. Han ga ihvertfall livet mitt litt piff de siste ukene. ;)

Gretten: Blir du en flørt heretter, altså? :) Stas. Gi meg tilbakemelding på om det blir godt mottatt, da. Og et lite tips: øyenkontakt. Hele veien. Og smil. :)

Unknown sa...

Tror sannelig jeg skal begynne å flørte i jobbsammenheng. Ups..det kan jo fort mistolkes og: "kommunalt ansatt siktet for seksuell trakassering".

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med hyggelig tone

Sorgenfri sa...

Hvis du er interessert, kan jeg sikkert være behjelpelig med å lete frem et grepa mannfolk som kan spørre deg om dere bør kjøpe pisket krem eller sjokoladesaus i ekspeditørens nærvær?

Ellers synes jeg litt småflørting på jobb er helt ok, så lenge det er innenfor "sømmelighetens grenser", med tanke på eventuelle kjærester og slikt.

Man er ikke blind og døv selv om man har ring, veit du. ;o)

(Jeg var foresten skamløs i min flørting da jeg på videregående jobbet som telefonselger og ble satt til å selge abonnement på "mannebladet" Villmarksliv...)

Anonym sa...

Utifra det du skriver skulle jeg tro at han virkelig syns du er sjarmerende. Det kan jo hende at er i et kjedelig forhold uten så mye spenning og forelskelse, og siden han ikke akkurat kan gå på singelbar og more seg, så flørter han litt med kundene på jobb. Da blir ikke madammen sinna på ham fordi da "er han bare hyggelig med kundene". Så du bør ikke automatisk gå utifra at fordi han har en ring på fingeren, så synes han ikke at du er råsøt.

Som kunde er det jo vanskelig å vite forskjellen. Kan tenke meg at om jeg hadde vært i et fast forhold hadde jeg flørtet en del mindre enn jeg gjør. Men du kan jo spørre deg selv om du tror personen hadde kunnet holde flørtenivået gående hele arbeidsdagen. Hvis jeg skulle gjort det tror jeg at jeg hadde blitt litt sliten. Hvis han ikke behandler alle sånn, så må det da være noe spesielt med deg? Kan vanskelig tenke meg at han flørter med deg bare fordi du flørter med han. Da hadde du nok merket det.

care sa...

Jeg tror mange bruker serviceyrket sitt til å flørte litt. Jeg skjønner dem godt. Må være gøy å ha det slik. Men jeg mener også at grensene kan være uklare hvis ikke begge(han bak og hun foran disken) skjønner hvor de går. I min tillater man ikke flørting, kanskje like greit. Flørting er jeg elendig på.

mirakel sa...

Ego: Hehe.. sant nok. ;) Må kanskje være litt forsiktig i din posisjon. Det må jeg også være, så jeg blir nok heller kunden som gjerne vil bli flørtet med, ser det ut til.

Sorgenfri: Og hvor skulle du hatt en slik herremann? Jeg er meget interessert. Hehe! Det er forresten en litt morsom reklame.. ;)

Jeg ville også flørtet hemningsløst i en slik jobb. Men atter en gang blir jeg altså den som flørter med telefonselgeren. :p

Hans Olav: Du sa visst akkurat det jeg trengte å høre. Det har jo vært massevis av kunder mens jeg har vært der, men det er bare jeg som har fått flørtetonen da. :) Hm. Jeg tør nok uansett ikke å dra på kiosken på en stund, men det du skrev hjalp litt på min litt sårede stolthet. Og jeg mener det fortsatt: flørt alt du kan! Du kommer til å sjamrere dem i senk...!

Merethe: Som du skjønner er jeg ikke spesiellt god på flørting jeg heller. Jeg tror nok folk kan oppfatte meg som bare småpratende, og ikke like flørtende som jeg egentlig prøver å være. Det er ikke lett. ;) Vel vel. Øvelse gjør mester, og alt det der...