fredag 24. august 2007

Et minne og en drøm

Det er sommer og varmt.

Vi bruker laken om natten slik at vi ikke skal bli for varme. En liten vifte blåser frisk luft rundt i rommet. For hver gang den sveiper over sengen kjenner vi den kjølige vinden stryke over skuldrene våre.

På begynnelsen ligger vi ganske tett. Det er godt å kjenne huden din.

Det virker som at man kan fortelle alt når vi ligger slik som dette. Tett sammen i et halvmørkt rom. Vi kysser.

Armen min stryker over armen din. Jeg klyper litt på musklene dine, og du ler. Vi vet begge at jeg elsker kroppen din. Etterhvert snur du deg på magen. Du må ligge slik, sier du. Ellers får du ikke sove. Jeg stryker deg over ryggen, og kjenner den vakre svaien. Det peneste på kroppen din er ryggen. Skuldrene dine er brede, og jeg stryker over dem også. Du er så vakker.

Det er trygt.

Etter en stund vil vi prøve å sove. Ingen av oss er trøtte enda, så vi blir liggende med øynene åpne begge to. Stirrer ut i rommet i en behagelig stillhet. En trygg stillhet. Jeg lar det ene benet mitt ligge inntil ditt. Ellers ligger vi hver for oss. Det er for varmt til å ligge nær i natt.

Jeg merker at du puster tyngre. Jeg klarer ikke å sove. Stirrer fortsatt ut i rommet. Det er noe jeg trenger å si. Jeg kniper igjen øynene. Det beste er å ikke si det, tenker jeg. Vi har ikke kommet dit enda.

Når jeg merker at du sover sier jeg det allikevel. Greier ikke å holde det inne lenger, og gir tapt for den gode følelsen. Jeg flommer over av kjærlighet.

Du mumler og snur på deg. Jeg stivner. Redd for å ha vekket deg, redd for at du hørte hva jeg sa.

"Hva?", sier du. Jeg svarer ikke. Du snur deg mot meg, og legger hodet mot skulderen min. Jeg lukker øynene, og forsøker å late som jeg sover. Jeg kjenner øynene dine på meg. Smil i stemmen.

"Jeg hørte deg..", sier du "..og jeg elsker deg også."

----

Jeg ønsker å ha det slik som dette igjen. Jeg ønsker å ha en å dele seng med, en å dele laken med. Jeg ønsker å ha en å elske.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sånn bortsett fra at jeg nesten ble varm av å lese dette (hater å være varm om natta.. hehe.), så høres det koselig ut. Definitivt et fint minne.

Som vanlig er jeg skråsikker på at du får oppleve det igjen. Du kommer ikke til å være singel for alltid du.. :)

mirakel sa...

Det er et godt minne. Egentlig en blanding av flere minner. :)

Jeg er også skråsikker på at jeg får oppleve det igjen. Det er bare at jeg vil oppleve det NÅ! Helst i går. ;)

Anonym sa...

For en fantastisk tekst!!! Snakker meg om å leve seg inn i den drømmen... Herlig...

Lothiane sa...

Nydelig skrevet!!!

Kjenner meg igjen i det der.. når følelsene flommer over. :)

mirakel sa...

Miss Piggy: Takk. :) Det er en herlig drøm, og et vakkert minne. Jeg gleder meg virkelig til å oppleve det igjen! Litt kjærlighetssyk, kanskje.. ;)

lothiane: Tusen takk! De gangene man er så forelska at følelsene bare tar over all fornuft.. det er de gangene som gjør det verdt alt slitet.