mandag 20. august 2007

Bildememe

Hjerterdame har laget en bildememeting, og jeg henger meg selvsagt på. Bildene mine er kanskje såsomså, men dere får nyte det allikevel.

1. Hva leser du akkurat nå?

x

Det er faktisk sensurert. Selv om jeg er ganske åpen, så må nok denne boken være litt hemmelig. Alt jeg kan si er at den er litt selvhjelpsaktig, og veldig sær. Samtidig har den fine praktiske øvelser, slik at man lærer hvordan man skal føle seg bedre/lykkelig.

2. Hvilken farge har du på tannbørsten din?

Den er grønn. Og veldig ensom.









3. Ta et bilde ut av stuevinduet ditt.














Jeg har tatt ned persiennene fordi vinduene er så møkkete. Jeg tør nemlig ikke å vaske det utvendig, fordi det kryr av edderkopper der ute. Fobier lenge leve, eller hva man skal si.

Men ellers er jeg fornøyd med vinduet mitt. Det er jo til og med en falsk plante der!

4. Ser du bunnen av skittentøyskurven din?

Ikke akkurat.










5. Ta et bilde av noe du nylig har kjøpt deg.

Jeg har shoppet mye i det siste, men denne slår vel det meste. En nydelig boks fra Indiska.



6. Hvordan ser sengen din ut akkurat nuh?

Den er faktisk oppredd! Og meget fristende, om jeg må si det selv.






7. Hvordan ser det ut inne i kjøleskapet ditt?

Eh. Tomt?












8. Ta et bilde av kjæledyret/babyen din.

Bamse er nok det nærmeste en baby jeg har. Selv om han egentlig har gått for lut og kaldt vann de siste årene.











9. Ta bilde av noe du misliker med der du bor.

Det er neppe noen overraskelse at jeg hater doen min. Intenst. Senest fredag var det en diger edderkopp der inne.











10. Ta bilde av noe du liker spesiellt godt der du bor.

Det er ingen hemmelighet dette heller. Jeg elsker å nerde, og dataplassen min er hellig. Jeg har til og med en skammel til bena mine. Og snart skal jeg få flatskjerm til dataen. Da blir det lekkert, da!








De jeg ønsker skal ta denne: Esquil, Lothiane og Hilde. Om dere vil, altså.

14 kommentarer:

Hjerterdame sa...

Så bra! Og den boksen var veldig fin..! Litt artig at du rett og slett sensurerte boka di da.. Hehe. Men, man kan jo bare gjøre det. :)

Håper man tar denne. :)

mirakel sa...

Den boksen tar pusten fra meg, hver gang jeg ser den. Meget vellykket kjøp.

Og litt sensur får man vel lov til å ha, ja. Doen min kan dere se, men ikke boken jeg leser... :p

Jeg håper også man(ge) tar denne!

Anonym sa...

Hvem er det som ser bunnen i skittentøyskurven sin da? Jeg har aldri sett min i hvertfall, det kommer da noe nytt hele tiden :-p

Og sengen din ser såå kos ut!

Forestten så stjeler jeg med meg denne til ED :-D

Lothiane sa...

Oooh takk :) Denne skal jeg klare. Må bare rydde først. *kremt*

Jeg digger Indiska! Ikke klærne så mye, men interiørtingene de har... nammmmmenam! Ikke er det dyrt der heller. :)

Jeg vil også ha flatskjerm! :)

Kult meme, jeg tar utfordringen, men kan ikke garantere når det skjer. :)

Støvkorn sa...

Så artig :)

meneh....er jeg idioten her? hva er memeting?
forkortelse for noe?

Esquil sa...

sensurerer du det du leser? hmm. er det mein kampf? :)

takk for tag, jeg har gjort det jeg kunne.

Tonita sa...

Det går an å overkomme edderkoppfrykten. Da vi bodde ved elven Meuse i Belgia for noen år siden, i et skikkelig spøkelseshus, var det enorme mengder edderkopper der. Datter M som er livredd edderkopper trodde hun ikke kunne klare å bo der.
Men, - sommerjobber vokser ikke på trær, - og ikke gratis sommerbolig heller - så hun kom, - og lærte å leve med de små krabatene!

True!

Mine edderkopper lever i bunnen av skittentøyskurven - god grunn til aldri å tømme helt.

mirakel sa...

Pistasje: Jeg har sett bunnen i skittentøyskurven min før. Men det var før jeg fikk vaskemaskin i skummel kjeller. :p Og det er bare morro om dere tar den på ED også. Jo flere, jo bedre!

Lothiane: Gleder meg til å se din også! Det er morro å se bilder av helt hverdagslige ting, syns jeg. :) Og Indiska er fantastisk. Halv pris av rød pris var heller ikke så værst. ;)

Confiteor: Ta den du også? Har forklart deg hva meme er nå, så da vet du det, antar jeg. :)

Esquil: *ler* Ikke akkurat mein kampf, nei. Noe litt mer harmløst, i grunn. Men det er fortsatt sensurert. Og jeg så du hadde laget din post. Morsomt. Du har tommere kjøleskap enn meg! Sammen hadde vi hatt et himla digert og ekkolagende kjøleskap, tror jeg. :)

Tonita: Jeg konfronterer frykten min stadig vekk, jeg. Jeg må nemlig drepe de selv når ikke huseieren er hjemme (nesten hele sommeren, med andre ord). Noen ganger går det greit, men som oftest får jeg en fryktelig reaksjon.

Så jeg må si jeg venter litt på at jeg en dag bare skal vifte de bort.. som små brysomme og ufarlige dyr. ;)

Gretten sa...

Dette forhenget rundt sengen, er det for pyntens skyld eller er det insektfobien satt i system?

mirakel sa...

Hallois, mr. Gretten.

Det er nok en god blanding. Jeg føler meg trygg under nettingen min, samtidig som jeg kan føle meg som en ekte prinsesse. Det er to følelser jeg liker. ;)

Lothiane sa...

Og da har jeg gjort jobben min... :)

mirakel sa...

Supert! Godt jobba, Lothiane-snupp. :)

vibeke sa...

Du har også så veldig ryddig seng og så ryddig og rent kjøleskap. Skjønner i det der jeg.

mirakel sa...

Jeg er enig i at jeg har ryddig seng. At kjøleskapet mitt er ryddig skyldes lite penger til mat. Og at du syns det er rent skyldes antagelig dårlig kamera. ;)