tirsdag 14. august 2007

Dagens fem positive

For en tid tilbake skrev jeg ned "fem positive" hver eneste dag. Det skulle hjelpe meg til å fokusere på det som var bra, og å glemme det som ikke var så bra. I dag har jeg lyst til å gjøre det igjen. Dere skal slippe å få lese slike innlegg hver eneste dag, men må nok tåle det noen ganger.

Positive opplevelser i dag:

1. Jeg våknet og var glad. Og dusjen var usedvanlig behagelig.
2. Jeg gikk (!!!) til jobb. (En tur på tre kvarter, altså.) Samtidig snakket jeg med min søster på telefonen, noe som alltid er hyggelig. Også var jeg en halv time tidlig ute, slik at jeg kunne gå en halv time før fra jobb.
3. Jeg kjøpte meg en kjempe fin notatbok.
4. Jeg prøvde å meditere mer. Det gikk ikke så bra som sist (sovnet begge forsøkene), men det var fint allikevel. Det er morsomt å prøve.
5. Jeg fikk besøk av en veldig god venn i dag. Vi er like, og fikk snakket om en del. En del som var viktig å få snakket om. Hun ga meg også en gave. Et nydelig kjede som jeg bruker nå.

Og en liten bonus, siden jeg har hatt en så fantastisk dag:
6. Jeg lagde meg en skikkelig middag i dag. Kyllingsuppe med hvitløksbaguetter. Det virker kanskje smått for noen, men for meg er det virkelig fremgang. Jeg er stolt.

Og hvis noen føler seg kallet, anbefaler jeg dere å skrive en liten liste. Det gjør dagen bedre.

9 kommentarer:

Nadiyya sa...

Fantastisk ide!! Skal gjøre alvor av det der en dag :)

Anonym sa...

Dette har jeg tenkt på mange ganger, men det har foreløpig bare blitt med tanken...
Jeg er helt sikker på at det er en god ting å gjøre. :)

mirakel sa...

Nadiyya: Det hjelper til å fokusere på det positive. :) Og hvorfor ikke starte i dag?

Røverdatter: Det kan være lurt å gjøre alvor av det. Som jeg skrev over her, hvorfor ikke gjøre det i dag? Jeg syns ihvertfall det er fint å fokusere på det som har vært bra. :)

Unknown sa...

Åh..kyllingsuppe!..Åh..gave!!
Det må jo ha vært en perfekt dag:)

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med trua på lykken i livet

mirakel sa...

Det var en tilnærmet perfekt dag, ja!

Og man må ha tro på lykken i livet, ellers er det ikke særlig vits.. :p

Anonym sa...

Jeg ser helt klart det store i å lage seg ordentlig middag. Jeg hadde fire dager på rad nå, helt til det skar seg fullstendig i dag med frossenpizza.

mirakel sa...

Sonja, daaaaa... frossenpizza er vel en flott middag? ;) Jeg er fornøyd så lenge jeg holder meg unna brødskiver/sjokolade til middag, så for meg er pizza verdt en klapp på skuldra.

Og jeg må bare si at jeg lagde meg pasta med bacon og ostesaus i dag (i pose, selvsagt). Jeg er så imponert over meg selv! :D

Anonym sa...

Saa mange flotte innlegg jeg har gaatt glipp av da! *snufse* Jeg er innom naa og da og skummer gjennom, men ville bare legge igjen noen ord slik at du vet jeg i hvert fall savner bloggevennene mine :-)

mirakel sa...

Så utrolig koslig sagt, nirkatu! :) Hyggelig ta du la igjen noen ord, det setter jeg pris på.

Håper alt står bra til med deg..!

Stor klem fra din bloggvenn ;)