søndag 29. juli 2007

Tilbake

Det kommer et lysglimt. Eller en liten ekspolosjon av farger. Litt fyrverkeri, tror jeg. Ja. Det begynner med et fyrverkeri. Det er flotte farger og høye smell. Folkemengden jubler. De hopper, klapper og hviner frydefullt. Dette har de ventet lenge på. Noen begynner å rope navnet taktfast. De vil at det skal skje nå.

Fyrverkeriet har skapt et teppe av røyk i salen. Det er helt mørkt. Smellene slutter, musikken begynner. Rolig. Det er gripende, og flere av tilskuerene får tårer i øynene. De hører enslige pianotoner. Det slynger seg ut i salen. Noen holder hverandre hardt i hendene, noen knuger rundt seg selv. Dette er en sterk opplevelse.

De venter. Plutselig kommer en enslig lysstråle. Omtrent midt på scenen. Musikken stopper. Etter noen sekunder med åndeløs spenning begynner de å juble igjen. Det bruser. Det ligger en forventning i rommet, en hylende lykke.

Så kommer hun. Hun står midt i lyset, helt stille. Folkemengden brøler, det suser i ørene og kroppen kan ikke stå i ro. Tårene flommer hos de aller fleste.

Endelig. Mirakel er tilbake.

Vel. Jeg tror neppe dere er så ekstatiske, men jeg er altså tilbake. Åpenbart. Nye blogginnlegg kan forventes plutselig.

8 kommentarer:

Sorgenfri sa...

Herre, som du kjenner meg! Det var akkurat den følelsen jeg satt med!
:oP

Velkommen hjem, jenta mi! :o)

mirakel sa...

Du vet jeg er godt utstyrt med empati. Og kanskje spesiellt til fansen min. Eh.. eller ikke. ;)

Tusen takk, søta. Jeg er klar for t-skjortemaling når det måtte være! :D

Hjerterdame sa...

*fnis*

Artig! Stas at du er tilbake, ja. Selv om jeg savner deg, for det er jo sånn.. at når du ikke skriver blogginnlegg er du i Lillehammer. ;)

Esquil sa...

hopper, klapper og fryder meg hvinefullt :)

Unknown sa...

"Vi klapper i hendene, vi synger og vi ler, så glad er vi! så glad er vi! Vi svinger oss.." Uansett, velkommen tilbake.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med velkomstkomite

mirakel sa...

<3dame: Ja, det ser slik ut. Må liksom ha min egen data hvis jeg skal greie å skrive. Vi forfattere er kresne på slik, vet du. (høhø) Vel vel. Det er fint å være tilbake. :)

Esquil: Herlich. Jeg liker at mannfolk hoppe, klapper og hviner. Og ekstrapoeng til deg hvis du får det til uten å se ut som en homo.

Egoisten: Ah, da fikk jeg den sangen på hjernen. ;) Vel vel. Det er hyggelig å være tilbake når man har en egen velkomstkomitè! :D

Anonym sa...

Akkurat slik jeg hadde tenkt at du skulle komme tilbake! Med knall og røyk og massive fanfarer!

mirakel sa...

Rabbagasten jo! :)

Knall, røyk og fanfarer må til. Jeg vil jo forsøke å innbille meg selv (og dere) at denne bloggen er fantastisk. ;) Hehe!

Det er fint å være tilbake i bloggverden, egentlig. :)