mandag 16. juli 2007

Litt forsinket informasjon

Som de fleste kanskje har forstått har ferietiden innhentet meg også. Min opprinnelige plan var å blogge til krampen tok meg. Jeg skulle skrive om alt i ferien. Absolutt alt. Vel. Jeg har vært nødt til å revurdere dette. Det viser seg altså at sommerferie også betyr ferie fra blogging. Som om blogging er en jobb.

Så da innser jeg min begrensing. Jeg innser at det heller frister med bøker, familie og venner i ferien. Og ikke dataen min. Eller tv'n min for den saks skyld. Og jeg innser at bloggingen heller kan vente til senere. Det finnes nok av kvelder hvor jeg heller ønsker å være alene foran ordene mine, jeg vet godt at de vil komme snart. Til dels er dette en slik kveld, bare at tankene mine ikke kan legges ut på internett. Enkelte ting er best å vite alene.

Jeg håper dere alle har en fin sommer. Foruten regn og skyer er dette en god tid. Jeg er i hjembygden, og i dag var det pannekaker til middag. Å lese to bøker på to dager er meg sjelden forunt. Harlan Coben er en genial forfatter. Og jeg elsker friheten.

Vi sees om ikke så lenge.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Joda, sommeren er fin den, Mirakel, og jeg kjenner igjen den der bloggslappheten du beskriver.

Brøt forresten sammen i latter i dag fordi jeg komponerte et nytt ord. Først var det det at jeg hilste på noen som jeg ikke hadde sett på en stund, og så måtte jeg tenke litt over hvordan jeg så ut. Det var da ordet kom til meg: "Sommerboms". Du vet, ubarbert, joggebukse, hawaiskjorte, sko som ikke er knytt - totalt giddaløs i forhold til å skulle holde seg selv sånn nogenlunde samlet. Det var altså da jeg lo, for jeg forsto at jeg framsto som det jeg var: En sommerboms. Men det er jo ganske deilig da.

mirakel sa...

Hallois, sommerboms! Til å være bomsete skrev du jo en god og lang kommentar, da. Takk for det. :)

Vel. Jeg er såppas forfengelig at jeg neppe går med uknytte sko. Men sminken er redusert. Og jeg takler dårlige hårdager bedre. Så slik sett er jeg vel den feminine varianten av sommerboms. Et meget godt uttrykk, Rabbagast.

Uansett. Kos deg med bomsingen. I dag skal jeg reise seks-syv timer i en fullstappet bil. Det skal bli spennende å se hvor lenge jeg og mine søsken er venner. ;) Ha en flott uke!

Unknown sa...

kos deg på sommerferie. Veldig sunt å ta skikkelig fri:)

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med ferie på papiret.

Lothiane sa...

Høres ut som du har fine dager! Deilig å kunne lese masse gode bøker og bare la dagene flyte avgårde slik de vil. :)

Bloggingen kan vi ta igjen til høsten, om vi ikke plutselig får et kick.

Fortsatt god sommer!

Anonym sa...

Hei mirakel:-)

Jeg kom bare til å tenke på deg, hvordan det går med deg nå.. Likte så godt å lese hos deg før på ED og LJ, super til å skrive du! :-)

Håper alt er bra og at du har en super sommer:-)

*klem pistasje_ (husker meg?)

mirakel sa...

Egoisten: Jeg har hatt skikkelig fri noen dager nå, og storkoser meg med tilgang til data igjen. Kanskje ikke helt i humør til å blogge, men definitivt deilig å lese. :) Hytter har sjarm, men det har jammen hjemme også. God sommer!

Lothiane: Kommer kicket så skal jeg ikke stoppe det. :) Blogging er jo den eneste hobbyen jeg har. Ha en strålende sommer du også!

Pistasje: Selvsagt husker jeg deg! Merker jeg har savnet deg litt også. Hehe! Hvordan går det?
Hyggelig at du la igjen en kommentar. Skriver du fortsatt på ED, eller? :) Jeg skriver mest her nå. Det er hyggelig her også, selv om det er for hele verden. Noen ganger er det greit å måtte begrense seg litt. :) Håper du har en finfin sommer!!!

Anonym sa...

Det går bra med meg nå, har vært mye opp og ned en stund, men nå ser det lysere ut:-)

Skriver fortsatt på ED ja, hører visst liksom hjemme der. Selv om det ikke er det samme som da jeg begynte å skrive der.

Skal nok følge med deg, nå når jeg vet hvor du er:-)

Klem Pistasje

Anonym sa...

Er det snart et blogginnlegg på vei eller?? Her eller på LJ, samma det.. Jeg trenger litt mirakel-inspirasjon!!

Savner deg allerede.. :)

mirakel sa...

Pistasje: Ja, du får følge med nå som du har muligheten. Jeg antar du fortsatt skriver lukket dagbok?

Hjerterdame: Nå er første innlegget postet. Kan faktisk kjenne at jeg er litt inspirert om dagen. Det er ikke værst. Savner deg også..!