mandag 28. mai 2007

Intervju av min søster

Jeg gjentar suksessen med å intervjue et familiemedlem. Denne gangen er det min tvillingsøster som skal i ilden. Hun har fulgt alle mine forhold på nært hold, og har god kompetanse på hva slags kjæreste jeg bør ha.

Med det sagt ber jeg dere alle kikke innom hennes splitter nye blogg, Hjerterdame. Hun skriver generellt veldig bra, og jeg tror nok ikke det bare er fordi jeg er søsteren hennes at jeg mener det. Innlegget om velfungerende forhold rørte meg nesten til tårer. Så. Følg min kommando: Ønsk henne velkommen. Og kom gjerne tilbake til min blogg etterpå.

Først vil jeg vite hvilke krav du har til min kjæreste? Hva vil du ha, og hva vil du ikke ha?
"Du kan jo gjette. Jeg vil at du skal treffe en som er villig til å flytte, for vi vil ha deg hjem til Lillehammer snart. Ellers er det nesten det samme. Jeg kommer garantert til å finne noe positivt med den du velger til din kjæreste. Det beste kunne forsåvidt vært om det var en nerd, en som forsto seg på bloggingen din. Kanskje best med en blogger? Det ville vært romantisk. Det er viktig at kjæresten din tåler å bli snakket og skrevet litt om."

Hva tenker du at jeg ikke bør ha?
"Du kan jo se tilbake på eksene dine. Hold deg unna lystløgnere, forpliktelsesvegrende mannfolk, sykkelentusiaster, drukkenbolter eller needy følelseskarer (der beskrev hun mange av mine ekser, gitt). Så lenge kjæresten din behandler deg godt, så vil han bli godt behandlet av oss i familien også. "

Hvis du skal selge meg til en gutt, hva ville du sagt om meg da?
"Jeg ville sagt at du er et naturlig midtpunkt i vennegjengen, og at du får andre til å le. Du får alle til å føle seg like mye verdt. Du er flink til å få folk til å åpne seg, og er en god lytter. Forholdsmessig er du følsom, snill, romantisk - og også tøff. Du blir med på å prøve nye ting, og kan fortsatt feste litt. "

Hva tror du skjer med meg på kjærlighetsfronten, da?
"Jeg tror at du kommer til å forbli singel en stund til. Det er jo sjebnens ironi at man ikke finner noen når man leter. Det finnes mange eksempler med folk som fant kjæresten den tiden de egentlig hadde tenkt å være single. Slik var det med meg også."

Hvor er jeg om fem år?
"Jeg er redd for at du fortsatt er i Fredrikstad. Du har nok funnet deg en mann, men du har ingen barn enda. Tror nok at du begynner å ønske deg barn snart. Du kan slappe av, du blir ikke singel resten av livet. Du er ikke en slik type."

Har du noen gode råd på veien?
"Nyt livet der du er nå, både når det gjelder kjærlighet og i andre deler av livet. Den gangen du finner en kjæreste bør du finne en med samme humor. Dere bør kunne prate sammen, og ha tid til hverandre. Det er et pluss med litt like interesser. Det er veldig viktig at dere er på samme stadie i livet, du må finne en som er klar til å binde seg."

19 kommentarer:

Hjerterdame sa...

Tihi, så artig! Jeg så jo veeeldig velformulert ut. ;) Ikke verst. Syns du hadde skrevet det veldig fint, og jeg kan jo bekrefte at jeg har sagt alt det der.

Og du... Fikk du også en liten følelse av at vi er en mafiafamilie, eller har jeg sett for mange filmer??? ;) "Så lenge kjæresten din behandler deg godt, så vil han bli godt behandlet av oss i familien også."
*ler*

Takker for gratis reklame..!

mirakel sa...

Ja, jeg tenkte tanken. Det ser sikkert veldig skummelt ut å skulle bli en i familien. Vi har alle våre krav, og det kan se ut til at ikke alle blir godtatt så lett. ;) Men men. Mafiafamilie er vel ikke det værste.

Reklamen er deg vel fortjent!

Hjerterdame sa...

Men, jeg sa jo også at jeg garantert kom til å finne noe positivt med personen.. Så lenge han er snill. Hehe. Og litt mafia vil en tvillingsøster alltid være, tror jeg. ;)

Det var et fint blogtips du gav meg, så du får bare tipse meg mer om du vil. :)

Gretten sa...

Tvillingsøstre er også kjent for å være ganske creepy fra filmer. Er det slik IRL også ;-)

Mirakel du har en særdeles sjarmerenede blogg hvis man kan si det slik. Man kan jo ikke bli gretten her. Ikke hos søteren din heller.

Masse kudos.

Unknown sa...

gretten vs ego! Kamp om den single søstra. Smile litt..

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med konkurrent

Støvkorn sa...

Jeg håper du er i Fredrikstad om 5 år. Ellers er jeg redd jeg kommer til å miste kontakten med deg.

Jeg tror du finner den rette innen 2 år. Jeg tror du tar deg god tid til å finne ut av det. Jeg ønsker deg alt godt.

<3 i deg.

(sentimental idag jeg?)

Gretten sa...

Ego: Jeg har nok gått ut på dato i denne sammenhengen. Så noen konkurrent vil jeg nok ikke være, men jeg kan være din mentor i stedet.

Hjorthen sa...

Tvillingsøster da gitt! Det minner meg om min venn hotellmusikanten som fortsatt angrer på at han takket nei til trekant med to søstere i sin tid. De var visst ikke særlig pene eller sjarmerende, men allikevel...

Akk ja.

Frøken Makeløs sa...

Finfine intervjuer! Kan du spørre søsteren din om hva slags type jenter det er som blir single resten av livet? For det lurer jeg veldig på:
http://frokenmakelos.blogspot.com/2007/04/om-de-som-forblir-alene.html

mirakel sa...

Gretten: Vi er ikke som de grusomme i "The Shining", ihvertfall. ;) Tusen takk for hyggelig kommentar. Må si jeg liker deg best når du ikke er gretten. En hel del kudos tilbake.

Egoisten: Slåsskamp!? *håpefull*

Confiteor: Du er nydelig når du er sentimental. Tidligere i dag tenkte jeg faktisk samme tanke som deg. At jeg må bruke god tid på å finne noen. Den neste jeg blir sammen med skal jo kanskje vare resten av livet. Da er det greit at man passer sammen. Og jeg er glad i deg også. Vi mister nok ikke kontakten, tror jeg. Vi er jo begge bloggere.. :)

Gretten igjen: Ut på dato?! Værste jeg har hørt. Vil forresten gjerne høre hva du lærer Egoisten som hans mentor. Så kan jeg sjekke om han bruker det.

Hjorten: Nå holdt jeg på å kaste opp. Det finnes ikke noe som er mer ekkelt enn tanken på noe slik med min søster. Det er mer fristende å ha sex med samtlige bloggere (utenom henne, selvsagt). På en gang.

Frøken Makeløs: Det skal jeg spørre om. Mistenker at hun ikke har noe svar, men jeg må si jeg er litt nysgjerrig også. Som du har skrevet i innlegget (veldig godt innlegg, forresten) så tror jeg neppe de som forble single hadde trodd det. Og det er ganske skummelt.

Frøken Makeløs sa...

Hm, det var det jeg fryktet. Folk sier sånne ting uten at de egentlig vet hva de snakker om. Det er litt skuffende, men ikke noe nytt forsåvidt.

Takk forresten! :-)

Hjerterdame sa...

Er du frekk og hevder at jeg ikke vet hva jeg snakker om? Hehe. ;)

Neida.. Men noen som har vært single i lang tid har jo vist tegn til å bli slik, har de ikke det da? Det finnes singel-typer og det finnes forholds-typer. Singel-typer stresser ikke med noe, de innrømmer kanskje at de er blitt for sære til å bli sammen med noen og de trives i eget selskap. Forholds-typer er på utkikk, tenker mye på det og fokuserer på Den Rette.

Eller..?

Gretten sa...

Hjerterdame: Du har helt rett når det gjelder singel-typer; vi stresser ikke i det hele tatt. Jeg er ekstremt sløv på damefronten. Først på tirsdag skjønner jeg at hun som begynte å snakke med meg i do-kø ute på byen lørdag ikke bare ville ha en hyggelig liten passiar.

Gretten sa...

Rådene på hvordan man skal forbli singel vil komme. Ego får bare gjøre motsatt, så er det meste i boks for hans del ;-)

mirakel sa...

Hjertersøster: Ja, du har kanskje rett. Samtidig sier jo folk at man ikke skal stresse sånn, for da kommer aldri det man venter på? Men jeg ser poenget ditt. Vi forholdstyper liker oss best når vi er to, mens singeltyper liker seg best når de er alene.. kanskje?

Gretten: Ego har det meste i boks av seg selv, han. Ikke værst. :) Jeg gleder meg til å lese et innlegg om hvordan å forbli singel.

Og værsåsnill: neste gang en jente snakker til deg, må du bruke alle sjekketriks du kan! Ta fatt, og plutselig har du dame for kvelden.

Gretten sa...

Må ta det i et sakte tempo ;-) Skjønner jeg slike ting på en mandag skulle det jo være håp da. Deretter søndag.

Kanskje det er noe med dette sjekktrikset mitt, der jeg drar et kondom gjennom nesen samtidig som jeg gaper over et halvlitersglass det er noe galt med.

mirakel sa...

Jeg tror kanskje du kan droppe kroppsåpninger som sjekketriks? Har en vag følelse av at det kan funke bedre med andre ting. Forsøk heller med sleipe linjer, f.eks: "jeg har nettopp ryddet rommet, vil du være med hjem og rote?"

(sjekketriks stjålet av Ego, faktisk)

Gretten sa...

Det er godt man lærer så lenge man lever ;-)

Frøken Makeløs sa...

Hjerterdame: Hm, det du sier er at de som er på utkikk ikke vil være single resten av livet, mens de som ikke er det kanskje ender opp alene? Jeg vet ikke helt om jeg kjøper den teorien. Jeg kikker og kikker, men like single er jeg jo. Mens andre kikker ikke i det hele tatt og vips så sitter de med armene fulle av mann og barn. Hdde det vært så enkelt at man får det man ønsker seg så hadde livet vært veldig enkelt og fint! :-)