tirsdag 29. mai 2007

Intervju av medblogger

Jeg har hatt et aldri så lite telefonintervju (!) med Egoisten. En lang og hyggelig samtale, som endte med et ganske godt intervju.

Vel. Temaet er som før: meg som singel.

Hvilke krav har du til min neste kjæreste?
"Du må ha en som behandler deg med respekt, som bygger deg opp og som gjør deg glad. Det er viktig at du er en likemann for han, mens han er en likekvinne for deg. Slik, da fikk vi ordnet kjønnskvoten også. Vel. Det viktigste for deg er hvordan dere to skal fungere sammen, i tosomhet. Du er en som vel kan ha det gøy på fest, men det gjelder allikevel ikke mest i et forhold. Ellers bør du finne en som er seg selv i alle sammenhenger. Du bør ikke ha en bolerkar som tar daglige turer til Strømstad for å kjøpe bolerpulver, og ei heller en oversnobbete fyr."

Hvis du skal selge meg til en gutt, hva vil du si da?
"Nå har jeg foreløpig kun kjent deg gjennom den norske bloggsfære, men utfra det lille jeg har lært deg å kjenne ville jeg ikke sagt så mye. Jeg vil gjerne beholde perlen min selv. Man gir jo ikke bort skattekartet, for å si det slik. Men hvis jeg si noe (med en pistol mot hodet, eller noe slik) ville jeg sagt at du er reflektert, et positivt innslag og med forståelse for mye. Du har en passe og god ydmykhet. Det vil si at du ser ting fra flere sider, og du er ikke bastant. Samtidig som du har synspunkter."

Hva tror du om kjærlighetslivet mitt fremover?
"Jeg tror det er opp til hva du selv ønsker, du må selv avgjøre. Du kan sikkert få et helt greit forhold i løpet av morgendagen, men hvis du bruker litt tid vil du finne den du leter etter."

Og hvor er jeg om fem år?
"Jeg tror du drømmer om noe nytt. Hvis du velger å følge din indre drøm vil du være et helt annet sted. Dersom du ikke gjør det, vil du være i Fredrikstad, der du er i dag. Det er helt opp til deg."

Har du noen gode råd å gi meg?
"Hvis du skal treffe den du ønsker å treffe skal du være deg selv, som alle andre også sier. Å ha en maske kan fungere med et one night stand, men sjelden utover det. Det blir som med sminke: fint å se på der og da, men hvis du glemmer å ta det av mot natten får man noe j**** uappetittelig å se på dagen derpå. Ellers er det at det å være åpen og ærlig mot en potensiell flørt kan føre til positive overraskelser. Og at å være den som tar initiativ fort kan overraske og gi spennende opplevelser. Og spennende opplevelser er som oftest positivt. Og jeg tenker absolutt ikke på denne telefonen, altså."

Og har du noe mer du vil si da?

"Jeg vil ønske alle single menn og kvinner lykke til på ferden mot en usingel tilværelse. Måtte vi alle seire over singeldyret!"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Han er vel litt for opptatt på annet hold for tiden, Egoisten, til å intervjue deg?

mirakel sa...

Det kan godt hende, men jeg kunne faktisk tenkt meg å bli intervjuet jeg også. Kanskje man føler seg som en kjendis. :)

Hjerterdame sa...

Hehe, telefonintervju faktisk.. Ikke verst. Perla. :p

Anonym sa...

Er Egoisten opptatt? Ukjent for meg.

mirakel sa...

Hjerterdame: Jepp, jeg er en liten perle. ;)

Kooperativet: Opptatt som i at han er på jobb, eller opptatt som i at han ikke er singel? Jeg antar han er på jobb, og jeg antar han er singel. Men hvem vet.