onsdag 24. desember 2008

God jul!


Etter en herlig bursdag, hvor mange av dere rørte meg sånn cirka til tårer, er det nå jul. Og denne dagen er det jeg som kan gjøre litt stas på dere!

Kjære, snille, vakre, herlige, hjelpsomme, støttende, omsorgsfulle, morsomme, og kjærlighetsfylte mennesker. Jeg er så glad for at dere er i livet mitt.

Denne bloggen har blitt en del av meg. Jeg føler meg hjemme her. Føler at jeg hører til, at jeg er betydningsfull, at jeg er Mirakel. Bloggen er en blitt en del av hvem jeg er.

Når jeg er trist tenker jeg på råd jeg har fått her inne, eller mennesker som jeg vet vil bry seg. Når jeg er glad tenker jeg på hvordan jeg kan skrive det ned, slik at andre kan ta del i gleden. Når jeg er sint eller flau tenker jeg på hvordan jeg kan vri det til noe morsomt, slik at jeg kanskje kan få andre til å le.
Og når jeg er ensom tenker jeg på menneskene her inne.

Dere som sitter stille og leser, dere som kommenterer sånn innimellom og dere som kommenterer ofte. Alle sammen beriker livet mitt. Alle sammen betyr ufattelig mye for meg.

Det er ikke så lett å beskrive hva dere betyr for meg. Det finnes kanskje ikke ord store nok, eller det er kanskje litt rart for meg å skrive slikt om mennesker jeg (stort sett) ikke har møtt.

Men ta meg på mitt ord: dere er viktige for meg. Tusen takk. Og jeg håper jeg kan gi dere glede tilbake en gang.

Jeg håper alle sammen får en strålende jul.

Ta vare på deg selv. Smil, se og aksepter at du er vakker. Spis så mye mat du orker, og drikk så mye brus du klarer. Knepp opp en knapp når buksen kjennes for trang. Gled deg over gavene, både de du får og gir. Ikke tenk på at du burde kjøpt "noe ekstra", du har helt sikkert gjort det godt nok. Ta vare på de rundt deg, nyt tiden du har sammen med dem, og vent med krangling og irritasjon til litt etter jul.

Husk på alt det gode dere gjør. Husk på alle gangene du har gledet andre, husk på alle gangene du har gledet deg selv. Og husk på hvor mye dere betyr for en fremmed jente, helt der inne på internett.

~

God jul fra Mirakel.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kloke og fine ord til en litt snål tegning. Hehe. ;)

God du har funnet en hobby som gir deg så mye, det er ikke alle forunt!

Også likte jeg den lille talen til slutt der, du er jo så flink til å ordlegge deg.. :)

Mange klemmer!!

Anonym sa...

God jul! Håper alt som er jul for deg, kommer til å leve opp til forvetningene. Kos deg masse. Det skal jeg gjøre. Spise meg god og mett (og rund), og glede meg over gaver som jeg har lagt ekstra mye omtanke bak i år.

Anonym sa...

God jul! =)

Anonym sa...

Riktig God Jul Mirakel!! Utrolig flotte ord her i bloggen din. Du er en bloggolega det er lett å sette pris på :-)

Anonym sa...

God Jul, flotte Mirakel :) Håper det blir en fin jul, og ta dine egne fine ord bokstavelig. Klem fra en fast leser :)

Anonym sa...

God jul, kjære Mirakel - og gratulerer med dagen også!

Juleklemmer fra
Lothiane

Anonym sa...

God jul til deg, Mirakel! Du er i sannhet en av de hyggeliste bloggerne i byen ;)
Og jeg ser at jeg er litt seint ute- men gratulerer med dagen på etterskudd!

Klemz,
Kris.

mirakel sa...

Mette: Syns det var en fin tegning, jeg? ;) Skulle ønske jeg klarte å tegne selv, egentlig. :)

Og, ja.. jeg er glad jeg har funnet meg en hobby. Livet ville blitt rimelig tomt uten blogging, er jeg redd! :)

Linn Måneskinn: God jul tilbake, om enn litt forsinket. ;) Men jeg har jul til neste år, siden jeg ikke begynner på jobb før 05.01.09 :p

Jeg håper alle ble glade for gavene de fikk av deg. Det er fint å føle man har greid noe ekstra! :)

Røverdatter: God jul til deg også! Og godt nyttår, kan jeg vel slenge på. ;)

~SerendipityCat~: God jul tilbake, snuppa! :D Og du er definitivt en god bloggolega (morsomt ord!) du også. Setter veldig pris på deg og ordene dine. Både i kommentarer her og i bloggen din. :)

Monica Christine: God jul, du med så nydelig navn (det har jeg sagt før, tror jeg). Og tusen takk. Jeg liker å vite at jeg har en fast leser. :D

Lothiane: Tusen takk! Og god jul og godt nyttår. Jeg ønsker deg virkelig alt det beste. Du er så god. :)

Kriss: Neimen, takk for det! Det var hyggelig sagt! :D Du virker som en hyggelig fyr du også. :)