lørdag 15. november 2008

Erfaringer fra dating

Jeg har kommet lenger på datefronten enn jeg har gjort på skammelig lenge. Nå har vi møttes tre ganger, og det ser ut til at det kommer en fjerde om ikke så lenge.

Siden jeg av den grunn føler meg ganske erfaren, vil jeg dele noe av det jeg har lært med dere. Det er jo ikke sikkert alle er like kjent med dating som meg, mener jeg.

1. Du skal være forsiktig med å drikke for mye kaffe. Da kan det nemlig bli pinlig mange oppbrudd i samtalen. Det er litt ukomfortabelt å vri seg for å unngå lekkasje, og det distraherer deg fra den uhyre intelligente samtalen du fører. Dessuten liker vel ingen tanken på at jenter tisser?

2. Vær klar når han kommer. Det kan hende enkelte tenner på at du henger opp de grå og utvaskede bestemortrusene dine, men de aller fleste synes dessverre det er litt ekkelt.

3. Det er bare rett og rimelig at han spanderer kino på deg. Likestillingen har ikke kommet langt.

4. Ta på deg votter når dere skal ut å gå. Da er det nemlig ekstra koslig å holde hender. Man blir liksom så liten inne i en vott.

5. Klin masse. Der kan du lære mye om hvordan han er ellers i livet. Hard tunge = krevende, død tunge = kjedelig, erfaren og god = hurra!

6. Ikke snakk mye om ekser. Det kan hende man synes det er morsomt å høre om i begynnelsen, men i et eventuelt fremtidig forhold kan dette være fatalt.

7. Vær deg selv, vær lykkelig og blablabla. Dere kan dette, jeg måtte bare få det med.

10 kommentarer:

Støvkorn sa...

Dette skal jeg ta med meg den dagen det skjer med meg også :) artig post!

Anonym sa...

Har notert på i handa og skal bruke på min neste date. Håper bare det blir før det forsvinner fra handa mi :)

Anonym sa...

Så kjekt at det går bra, Mirakel. Jeg skulle ønske at jeg hadde noen å gå på date med, men skal vel forsøke å huske på de til neste gang jeg evt blir bedt ut på date.

Anonym sa...

Er så enig med Monica Christine:) Så bra at det går i positiv retning, og at det snart blir enda en date til:)


Klem, frøken Mirakel

Anonym sa...

Punkt 4 er min favoritt :)

Anonym sa...

Dette du skriver om å ikke snakke for mye om ekser er alfa og omega faktisk - intet mindre. Ikke få ganger har jeg vært på dater med jenter som brukte det aller meste av tiden på å rakke ned på sine ekser.

Nei - jeg syns ikke det var noe kult.

Anonym sa...

"3. Det er bare rett og rimelig at han spanderer kino på deg. Likestillingen har ikke kommet så langt."

Likestillingen har tydeligvis kommet akkurat dit dere vil ha den. Til det punkt der dere kan være selektive med hva dere vil ta til dere.

Anonym sa...

Et lite tips til: Første middag sammen bør ikke være taco.

Anonym sa...

Men du spanderer sikkert noe annet en annen gang, sant?

mirakel sa...

Confiteor: Det er sikkert mye annet å lære der ute også, jeg skal sørge for å holde deg oppdatert. :p Ellers er det kanskje egentlig lurt å ikke høre på meg, jeg er ikke så flink til dette tror jeg.. ;)

Thomas: *ler* Du skal se det blir date på deg før det blir borte. Du må bare unngå å vaske hånden så mye. ;) Legg ut forespørsel om date på bloggen din, så lover jeg at du finner deg en date eller ti. :)

Monica Christine: Ja, det er fint å ha en å date. Selv om jeg stresser noe mer enn nødvendig. I dag har jeg f.eks vært sikker på at han ville dumpe meg. Oh, the joy of dating. ;)

Liljefot: Jeg er spent på neste date..! :) Håper den blir like bra som de andre..

Emilie: Ah, min også. Ingen kan undervurdere vinteren, sånn sett.

Bjørn Are Solstad: Jeg har gjort denne feilen før, og gjør det til dels enda. Ikke at jeg slenger dritt, men at jeg forteller om "pakken min". Problemet er nok at man kan virke uferdig, og at man blir skeptisk til om den andre er klar for noe nytt.

Anonym: Ja, det er AKKURAT der vi vil ha den. :p

Pastor Trond: For min del er det ikke mat de første ti datene. Jeg liker ikke å se andre spise, og er svært ukomfortabel med å vise meg selv gjøre det. Og taco er forbudt frem til man er gift. :p

Thomas: Jada, det gjør jeg. Spanderte en liten brus, og har lovet å spandere neste gang vi skal finne på noe. Men jeg likte uansett å bli spandert på. Følte meg litt bortskjemt. :)