tirsdag 23. september 2008

En gammel dame i en ung kvinnes kropp

Forleden fant jeg meg selv i en engasjert diskusjon om hvorvidt renten går opp, hvor mye skatt man betaler nå om dagen, om vanskelighetene med grå hår og hårfarging, samt hvilken krem man bruker som best forebygger rynker.

Det er ikke overdrevet å si at jeg brått følte meg eldgammel. Jeg nærmer meg tross alt de 25 med stormskritt. Og det stresser meg kanskje litt.

Vel. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, som vi gamle damer bruker å si.

Jeg presenterer her ti tegn på at jeg egentlig er urgammel:

1. Jeg rer opp sengen min hver dag.

2. Jeg vasker med grønnsåpe.

3. Jeg har Aloe Vera. Jeg bruker Aloe Vera. På alt.

4. Jeg er irritert på ungdommer. De er tiltaksløse, frekke og udugelige.

5. Jeg orker ikke å feste to dager på rad lenger.

6. Jeg får vondt i ryggen når jeg sitter for lenge.

7. Jeg har strikket to og et halvt skjerf hittil i år.

8. Jeg har plutselig begynt å tenke at folk er unge når de er 20.

9. Jeg elsker å sove ettermiddagslur.

10. En gang trodde en klient at jeg var i slutten av 30-årene.

Bonus:

11. Jeg har startet en gå-tur-gruppe med venninnene mine. Vi møtes en gang i uken for en to-timers tur i skog og mark. Og jeg kjeder meg ikke. Neida, jeg nyter den vakre naturen og de gode samtalene.

8 kommentarer:

Buster N sa...

11# Da ses vi på skihytta da!?

mirakel sa...

Vi prøvde å gå til en skihytte forrige uke, men da gikk vi oss litt vill. ;)

Men du får se etter en gjeng som går i greit tempo og som tar røykepauser, så ser du sikkert meg. Hehe!

Anonym sa...

Hehe, genial liste altså.. Kjenner meg igjen i en del av punktene. Og med tanke på at du er utrolig mye mer hipp en meg (noe jeg tror lillebror også syns.. husker sitatet: "se på M, hun var ikke så full, fordi hun har tatt noen øl før!" Hehe..), og vi er jo begge enige i at jeg er kjerring.. ;) Men liker at du er det også, jo mere vi har felles, har felles, har felles.. (og der fikk jeg adda enda mer til lista.. Når man begynner å nynne slike viser..)

Anonym sa...

5: Pingle.

Beatelill sa...

Hehe, bare vent til du bikker 35!

mirakel sa...

Hjerterdame: Jeg husker godt lillebror sa det der. Jeg følte meg som en skikkelig erfaren drikker. Hehe. Ikke bra!

Og sånn visenynning er definitivt et tegn på å bli gammel. Tror du kan lage deg en liste du også. ;)

Thomas: Harding.

Beate Lill: Da er jeg sikkert godt i gang med gyngestol og varmt pledd på bena om kvelden. :p

Anonym sa...

Hmmm gammel? du?
men du har absolutt tendensene i deg med den lista ja...
Føler meg plutselig ung med mine 55+

mirakel sa...

Graylady: Tenk når jeg er 55+.. da skal har jeg sikkert en slik liste på over 100 punkter. ;)