mandag 8. september 2008

Bare for å være grei

Glugg.no virker da som et flott alternativ/tillegg til Bloggrevyen? Har hele bloggverden visst om dette stedet lenge, også har ingen sagt fra til meg?

Hvis tilfelle: beklager gammelt nytt. Hvis ikke: løp og kikk.

Det beste? Oversiktlig, enkelt og lekkert design, samt et system med toppsaker. Jeg ser stort potensiale i å finne nye blogger her.

Og jeg siterer: "I tillegg godtar vi ikke at det lenkes til sider som er rene affiliatesider, kun opprettet med det formål å generere provisjon på annonser – men vi godtar selvfølgelig at det er reklame på sidene det lenkes til – så lenge innholdet er unikt og ikke kun er skrevet for å markedsføre ett eller flere annonseprodukter."

Jeg pleier ikke å like slike begrensninger (etter et år på nettsted med en noe maktsyk sjef blir man litt lei). Problemet med slikt er at det finnes så mange gråsoner, og at det kan være vanskelig å vurdere hva en slik side er. Men jeg tror egentlig jeg kan trenge et slikt sted nå. Jeg begynner å bli litt lei av disse nåskaljegtjenesyktmyepenger-bloggene.

Også er det selvsagt ikke dumt at et av mine innlegg er toppsak. Det kan hende det påvirker meg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg la inn et av dine innlegg der i går eller dagen før. Så morsomt at flere registrerer seg der,jeg liker Glugg veldig godt.

mirakel sa...

Det er det innlegget du la ut som er toppsak. Så takk for det! :D

Jeg er en ivrig statcounterfølger, så jeg merket at jeg fikk noe besøk fra Glugg. Og da er det altså du som har æren for at jeg fant det. Takk, takk. :)

Håper det blir mange der etterhvert, jeg merker jeg liker det godt.

Anonym sa...

Glugg kunne blitt noe, men jeg tror den trenger et realt støt for å virkelig gjøre det bra.

Men jeg er enig, bloggrevyen er fullt at drittblogger som ikke er interessant for fem flate øre.
Jeg sier jatakk til en ny bloggaggregator der jeg kan velge vekk blogger jeg ikke ønsker å se noe fra...

mirakel sa...

WebMistress: Ja, jeg ser det er lite oppdateringer der. Men jeg syns egentlig bloggere burde styrte dit. Jeg ser jeg får mange treff derfra, og det er aldri å forakte. :)

Og det var jo en veldig god idè! Å kunne svarteliste de man ikke ønsket på siden sin...! :D

Anonym sa...

Hei:) Må man registrere seg for å pinge der?

mirakel sa...

Jepp, Tornerose. :) Og man må faktisk registrere seg for å stemme også. Det er litt dumt. Men det trengs flere der inne, så bruk et par minutter på å registrere deg. Det er så enkelt, så!

*reklamestemme*

Anonym sa...

Hej! Jag och min prosjektgrupp håller på med en ny stor norsk bloggportal. En sida som liknar lite på www.feber.se, men vi ska dock ha många fler funktioner, och den ska självklart bli mycket bättre. Vi söker nu därför efter DIG som bloggare. Bloggare som skriver om allt möjligt, du kan skriva om vad du vill. Allt från bilar, pcer till mode och smink. Det här är en utmärkt chans för dig att locka till dig läsare. Låter det spännande? Gå med i vår grupp på Facebook, så får du mer info där om en stund.
Enligt kodarna är dom klara 14. september.
http://www.facebook.com/group.php?gid=66927755092

Mvh
Erik Holm

mirakel sa...

Anonym: Endelig ble jeg bedt også! ;) Men jeg har meldt meg inn i gruppen for lenge siden, og er spent på den nye bloggportalen.

:)