søndag 9. desember 2007

Dating

I dag har jeg vært på date.

Og jeg vet man ikke skal fokusere på det negative, men jeg skriver allikevel en liste over ting jeg ikke er så glad i når det gjelder dater.

1. Timene før jeg skal på dra. De brukes til å overbevise meg selv om at jeg er bra nok, samt forsøke å hjernevaske meg selv til å tro at jeg ikke er nervøs. Dagen blir faktisk litt borte i alt dette, slik at man har kastet bort verdifull helgetid.

2. Å ordne seg riktig. Det er helt umulig å vite hva man skal ha på seg i slike situasjoner. Jeg ringte to stk, og fikk to forskjellige svar. Det endte med noe jeg følte meg ok i hjemme, men som ble styggere og styggere jo nærmere jeg kom selve daten. Håret var helt håpløst. Og magen min har vært eksepsjonelt oppblåst i dag.

3. De første minuttene. Når det er flakkende blikk og nervøs fomling. Særlig om man må finne frem noe (f.eks en røyk eller litt penger), og har en tendens til å miste ting.

4. Timene man sitter med hånden lett tilgjengelig, slik at datepartneren kan forstå at du vil holde hender. Jeg har brukt hele kvelden på å være venstrehendt.

5. Når man skal si adjø. Jeg skulle gjerne hatt en fasit på hvorvidt det er greit å klemme, i så fall hvor lenge, og om man tør driste seg til et kyss.

6. Å vente på livstegn fra den man har vært ute med. Dette gjelder særlig sånne som ikke har gitt klare tegn på om de liker deg eller ikke.

(Antagelig ender jeg med å sende melding først. Tålmodighet er ikke min sterke side.)

Når alt dette er sagt så er jeg fornøyd med daten. Jeg klarte å vri meg unna den seriøse "ut-og-spise"-greia, så det hele ble i grunn ganske avslappende. Film, pizza og et par øl. Akkurat min stil. Også var han riktig så hyggelig.

10 kommentarer:

Lin sa...

Åh, når jeg leser det du skriver, så kjenner jeg det litt igjen. Og kommer på hvorfor jeg hatet den fasen der. Men jeg er en sånn raring som ikke likte å være nyforelsket heller, jeg. Når alt er så usikkert og keitete, liksom.

Bra du tross alt hadde en fin date, da. Film, pizza og øl høres ut som en bra date.

Anonym sa...

Du har vært så modig da..! Jeg kjenner jeg lurer litt på hva du tok på deg.. Hehe. Antar at mitt tips ikke var bra nok, fikk liksom det inntrykket i tlf. Hehe. Tenk å være så frekk å foreslå svart bukse..! ;)

Klem og kos :)

Sorgenfri sa...

Enig med Lin, film, pizza og øl, hadde i alle fall vært den ultimate date for meg. :o)

Hva var antrekket?
Og kune du tenke deg å bli venstrehendt?

Sonja DaA sa...

Når det gjelder punkt 5 synes jeg Matt Dillon løste det fint i Alle Elsker Mary, når han spør om det er greit at han tafser henne litt på puppene før han drar.

mirakel sa...

Lin: Jeg hater også nyforelsketfasen! Når jeg ble sammen med eksen (og klagde min nød) sa alltid folk at jeg måtte nyte det, fordi det tidsnok ble en vane. En smule irriterende. Nei, jeg ble bare lettet når vi hadde kommet dit at vi var trygge på hverandre.

Hjerterdame: Ja, slik en frekkhet! Men selv om du foreslo svart penbukse kommer jeg nok til å spørre deg om råd neste gang allikevel. ;)

Og jeg er enig i at jeg var tøff. Takk for støtten, jenta mi. :)

Sorgenfri: Det var perfekt for meg, ihvertfall. Kanskje ikke så spennende, men akkurat nok avslappende til at man greier å vise bittelitt av seg selv.

Antrekket ble en helt vanlig olabukse og en helt vanlig genser. Og helt vanlig sminke. Når jeg tenker meg om var jeg egentlig helt.. vanlig.

Og jeg vil helst slippe å bli venstrehendt. Neste gang jeg skal på date skal jeg sørge for å sitte på den andre siden. :p

Sonja daa: Haha! Kanskje jeg skulle spurt om det? "Unnskyld, er det greit om jeg tar deg litt på tissen", liksom. :p Kunne blitt populær da, tenker jeg. *ler*

Lin sa...

Å være nyforelsket er bare når man med jevne mellomrom blir det igjen i den mannen man har vært sammen med en god stund.

Ellers er nyforelskelse best å mimre om. Synes jeg.

Lin sa...

Jeg manglet visst et ord der...

"Å være nyforelsket er bare godt når man..."

mirakel sa...

Nyforelskelse er som å være halvt psykotisk.

Jeg blir overanalyserende og ekstremt følsom. Og det blir jeg litt sliten av.

Nei. Jeg gleder meg til jeg har funnet en kar som jeg kan ha vært sammen med et par år. Da kan jeg endelig slappe av. :)

Lothiane sa...

Spennende. :) Håper du har hørt fra ham igjen og at det blir flere dater. :)

mirakel sa...

Ja, det var spennende. På en litt skummel måte. :)

Jeg har sendt noen meldinger med han, men vet ikke om han er spesiellt interessert. Jeg traff jo en annen (akkurat skrevet om det) rett etterpå, så da ble han her litt glemt.

Men jeg skulle gjerne ha truffet han igjen, egentlig. Bare for å se om vi passer sammen. :)