lørdag 13. oktober 2007

Idol











Jeg håper virkelig dette er mitt eneste innlegg om Idol. For jeg er vel egentlig for gammel til å engasjere meg i slik, føler jeg. Men siden jeg har funnet drømmemannen min der, samt at jeg ble spurt om legitimasjon (seks års feilmargin, altså) når jeg skulle kjøpe røyk i dag, syns jeg at jeg har lov til å være litt fjortiss.

Vel. Saken er den at jeg er totalt uenig med utstemningen i kveld. Og, jada, jeg vet. Jeg stemte ikke, så jeg har ingen rett til å klage. Men jeg tok det altså for gitt at Norge ser en stjerne når han står rett der fremme. Og spiller på sitar (?). Jeg mener. Når du ser en ufattelig kjekk fyr som kan å spille og å synge, så vet du at det er en stjerne. Eller hva? Nope. Vi sender videre en overmodig krysning mellom Robbie Williams og Michael Jackson, samt en søt, uskyldig, denne-sangen-har-jeg-hørt-hundre-ganger-før-pike. Ingen sender videre Mannen over Menn.

Og i tilfelle denne Sindre Dybvikstrand googler seg selv: Du er lekker. Jeg melder meg frivillig til å være din kone, elskerinne eller venn. Eller alt sammen. Og jeg syns du skulle ha vunnet Idol 2007.

Sånn. Da skal jeg ikke være 14iss mer. "Kooooz og kleeeeemz fra mg tl dg", eller hva de nå sier.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det er da helt greit å være engasjert (og fjortiss) litt innimellom. Jeg er iallefall det hver onsdag og fredag foreløpig. ;) Synd han ikke gikk videre ja.. Jeg skal definitivt få tak i sangen han sang da! Den var fin. :)

Anonym sa...

Hvorfor er det bare fjortiser som har noen rett til å uttale seg om Idol da? :P

At den "overmodige krysningen mellom Robbie Williams og Michael Jackson" gikk videre var intet mindre enn fortjent. Personlig kalle jeg han for lille-Kurt, og er overbevist om at han vinner Idol i år. Han har jo en fantastisk stemme!

Sindre-mannen var også flink, men han appelerte nok dessverre ikke til fjortisene, men at han er både kjekk og flink er jeg enig i.

mirakel sa...

Hjerterfruen: Onsdager og mandager er fjortissdager? Hehe! :) Og, jepp.. sangen var veldig bra. Syns det var kult han sang noe som ikke alle hadde hørt før, jeg.

Silkepuzzz: Hehe.. aner ikke. Men jeg syns det er fjortiss å skrive innlegg om han kjekke i Idol, ihvertfall. ;)

Jeg syns egentlig ikke han Kim Rune er SÅ flink, jeg. Det kan være fordi jeg syns han showet for mye i går, eller at stemmen hans ikke er min greie. Men jeg ser jo at han er trygg på scenen, og han er en av de man ikke blir nervøs for om skal sprekke på de vanskelige tonene. Det er jo bra.

Sindre-mannen appelerte ihvertfall til 23-åringen meg. Det er da noe. ;)

Anonym sa...

I går syntes jeg egentlig at hun første som sang eller Sindre burde gått videre i stedet for hun med den sutrete stemmen. Jeg synes det var regelrett slitsomt å høre på henne!

Nadiyya sa...

høhø hvem VAR egentlig jenta som gikk videre i går? Hva het hun??

Takk for at du blogger Mirakel. Blogen din er meget god, og det er helt allright at du er litt fjortiz noenganger. Tross alt ikke SÅÅÅ lenge siden du var 14...!

Klem Gamla

care sa...

Er du gal, du er da ikke for gammel. Jeg er eldre enn deg og digger idol.

Anonym sa...

nadiyya: Hun het Anne Roalskvam om jeg husker rett og var fra Stavangerområdet tror jeg. Hun har vært mye på tv på auditionene

mirakel sa...

Silkepus: Jeg hørte ikke hun første, men skjønte at hun var veldig god. Kanskje ikke "typisk" Idol, men det var jo heller ikke Kurt. :)

Og jeg tror kanskje hun som kom videre er flinkere enn det vi så? Det burde hun være, siden hun kom FORAN min Sindre. ;)

Gamle-Nadiyya: Hehe! Jeg syns det er lenge siden... :p Men jeg følte meg supervoksen når jeg var 14 også, husker jeg. Har liksom alltid følt meg såååå voksen. Hehe!

Og hun som gikk videre het visst Anne, sier Silkepus her. Hun var så.. normal, syns jeg. Lik veldig mange av de Idol-jentene, egentlig.

Care: Godt å høre. ;) Jeg har egentlig ikke vært så veldig gira på Idol (utenom første året, selvsagt), men man blir engasjert når man finner drømmemenn der, merket jeg.

Esquil sa...

enig med folket, ikke noe galt i å blogge om idol :)

ellikken sa...

Wee! Jeg deler din Sindre-fasinasjon! ...og jeg er -rask hoderegning- 5 (gulp) år eldre enn deg.

Kritikk av Kim Rune er bannlyst (selv om han godt kan roe seg et par hakk for å unngå å bli usympatisk), men Anne kan dere klage over så masse dere bare orker ;-)

mirakel sa...

Esquil: Godt å se deg igjen. :) Og jeg skal ikke holde meg for god til å blogge om fjortissting fremover. Fra nå av blir det hundrevis av ego-webkamerabilder her inne. Mens jeg ser supersexy ut, med lipgloss og singlett. (eller ikke)

Ellikken: Jeg er imponert over hoderegningen din. Hehe!

Jeg syns Kim Rune ble for mye på fredag, jeg. Tydelig at jeg holder på janteloven, og ikke vil at folk skal oppføre seg som superstjerner før de er det. :p Men han har vel en ok stemme.. bare ikke helt min smak.

Anonym sa...

Han kan fortsatt komme videre i Wildcardrunden! :) *Idol-nerd*