fredag 21. september 2007

Ti tegn på at høsten er her

Jeg lever ikke i fornektelse, og har innsett at høsten har vunnet over (den såkalte) sommeren. Hva som har gitt meg denne innsikten, spør du?

1. Jeg har ikke barbert legger på en liten evighet. Det begynner faktisk å bli litt pinlig.

2. Jeg bruker lue. Og genser. Og jakke. Og i dag brukte jeg faktisk vintersko. Og enda fryser jeg alltid litt allikevel.

3. Jeg er i overkant trøtt. Både morgen og kveld er det mørkt, noe som avler en syk lengsel etter søvn.

4. Jeg kan se stjernehimmel og vakker måne om kvelden. Og jeg speider etter stjerneskudd slik at jeg kan ønske meg noe.

5. Jeg observerer en stadig mer fargerik natur.

6. Jeg tenner stearinlys, og ligger konsekvent under pledd. Dette punktet henger forøvrig med punkt nummer tre.

7. Jeg kan se på tv en hel fredagskveld. Jeg ler minst tjue ganger og griner minst to. Idol er i gang, med andre ord.

8. Jeg lider mens jeg røyker mine påtvugene sigaretter ute i en kald, kald virkelighet. Røyken lukter forresten mer i kulden.

9. Jeg får en merkelig trang til å bruke poncho. Om det er høsten eller sosionomen i meg er jeg neimen ikke sikker på.

10. Jeg ser svært få edderkopper, og de jeg ser er døde.

God høst!




Det er på tide å bruke refleks. Mitt elskede barn, Nitro var ikke spesiellt glad i det. Slik så han ut når han gjorde seg til. Høhø. (2005)

7 kommentarer:

Gretten sa...

Du vet at bikkjer mobber hverandre også...... Slike plagg gjør at en hund mister all respekt i nabolaget.

mirakel sa...

Jeg tror Nitro beholdt respekten, selv med dette plagget. Det sier noe om hvor kul han var. ;)

Han hadde hadde en annen jakke også, faktisk.. men i den var han skikkelig stolt. Kunne se det når vi skulle gå tur at holdningen var rimelig staut. :)

Anonym sa...

Så du er glad for at edderkoppsesongen er over?

mirakel sa...

Ja! Jeg tror neppe jeg kommer til å savne de noe særlig. Selv om jeg fortsatt ikke føler meg helt trygg, da. De overlever sikkert ekstrem kulde også, de krypene.

Gretten sa...

Staut fordi jakken strammet over de edlere deler kanskje...... Du aner ikke hva ting som strammer over genitaliene kan gjøre med holdningen til hankjønn uansett art.

Mvh Gretten som ikke bruker tanga.

ellikken sa...

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde en ekstremt nær-edderkopp-opplevelse i går. Litt usikker på om det går under kategorien edderkopp, men mjo... de er like ekle.

Sånn klump med meterlange bein, vet du. "Langfotakongle" som man sier i min barndoms bygd.

Nu vel. I går kveld vasket jeg kopper og skimtet noe som rørte seg nedenfor ansiktet. Jeg kikker ned og oppdager til min store forskrekkelse en gedigen langfotakongle på SKJORTEKRAGEN min!!!!!!!!

Det er lenge siden jeg har bevegd meg så raskt og aktivt... Etter en solid runde med oppvaskbørsten (note to my self: kjøp ny!) begravde jeg beistet i søpla, og hoppet grøssende og hvinende til stua. Skjorta ble lagt til vask i en fei.

Moralen er:
Ikke vask opp!

mirakel sa...

Gretten: Alt jeg lærer! Må påpeke at jakken var av beste kvalitet, og at den ikke strammet over noesomhelst. Ellers er det vel ikke noe nytt at mannfolk er mye styrt av sine edlere deler. :p

ellikken: Ajajaj.. frysninger! Det der hadde jeg ikke taklet.. det er jo som tatt av en skrekkfilm!!!!

Og vaske opp? Det kan du bare glemme. ;)