mandag 3. september 2007

Politikk og sånn....

Min blogg inneholder ikke så fryktelig mye smart. Den er ikke stappfull av min mening om nyheter, politikk og kriger. Høhø. Som dere skjønner, jeg er generellt ikke så fryktelig smart.

Men èn mening har jeg:

Stem! For guds skyld, bruk stemmeretten din! Om du ikke vet hvilket parti du skal stemme på, så bare stem Arbeiderpartiet. De funker. Og hvis du trenger en eller annen dum grunn til å stemme, så kan du tenke litt på alle som ikke får lov til å stemme. Er du kvinne, kan du tenke på at du får lov til å stemme, og at dette ikke alltid har vært en selvfølge.

Finn på små grunner til å stemme, også stemmer du. Enkelt og greit.

Og med dette føler jeg meg såppass samfunnsnyttig at jeg kan ligge og sløve foran tv'n resten av kvelden. Det er ny sesong med Top Model i dag. Norsk versjon. Veldig stas.

16 kommentarer:

Anonym sa...

"Om du ikke vet hvilket parti du skal stemme på, så bare stem Arbeiderpartiet. De funker."

Ha, ha. Så morsomt formulert. :-)

Anonym sa...

Så det er slik Arbeiderpartiet får så mange stemmer.

mirakel sa...

Leselama: Men de gjør det. De funker fint. ;)"

abstraktmusa: Kanskje det. Vet ihvertfall at mange eldre stemmer på dem fordi de alltid har gjort det". Men jeg tror nok de har en folkelig og fin politikk også. :)

---

Dere hadde forresten morsomme nick, begge to!

Frøken Fryd sa...

Du, hvordan får jeg gjort det slik at bloggadressen min kommer som link på navnet mitt når jeg legger inn kommentar? Jeg får det ikke til å funke...

mirakel sa...

Du har jo link til profilen din nå, men bloggen din står ikke oppført der? For å endre dette må du gå på "endre profil" og "vis mine blogger". Så huker du av bloggen din...

Men jeg vet ikke om det er det du egentlig lurer på, for jeg skjønte visst ikke dette så godt. ;)

Frøken Fryd sa...

Jo, det var i grunn det jeg lurte på, men jeg får ikke opp noen blogger som alternativ på "vis mine blogger"..?

Frøken Fryd sa...

Haha, jeg fikk det til!!

mirakel sa...

Håhå! Så flink du er! :) Og jeg er imponert over at jeg faktisk greide å se hva som var problemet ditt.. hehe! Hadde jeg aldri trodd.

Uansett: flink pike som fant feilen!

Anonym sa...

Visste det var en grunn til at AP fikk stemmer ja... :P
Gjett hva jeg stemmer........

Camza

mirakel sa...

Jeg vet nok hva du stemmer, Camz. Og det skremmer meg. ;)

Og grunnen til at AP får stemmer er nettopp at de funker, ja. Hehe!

Anonym sa...

Jeg syns det er dumt at folk ikke engasjerer seg mer jeg... Det skal ikke mer til enn å lese noen brosjyrer, egentlig..?

Artig post ellers da.. ;) Men ikke stem Arbeiderpartiet fordi du har gjort det før eller fordi det funker, jeg er helt sikker på at andre partier også har saker som kan engasjere deg..! Ikke at jeg er i mot arbeiderpartiet, men jeg er litt klar for forandring. Iallefall her i byen. ;)

mirakel sa...

Ja, det er dumt. Noen brosjyrer så vet man vel sånn ca. hva de forskjellige står for.

Jeg stemmer Arbeiderpartiet, jo. Men om det er fordi jeg har gjort det tidligere? Nei.. jeg leste programmet, og ser at de stemmer godt med hvordan jeg tenker. Ikke alt, men det meste. :)

Anonym sa...

Jeg synes dette var en teit post, og jeg synes du skal begynne å «bry deg om politikk og sånn» og ikke bare stemme i vilden sky etter å ha «lest litt i programmet».

Stem! For guds skyld, bruk stemmeretten din! Om du ikke vet hvilket parti du skal stemme på, så bare stem Arbeiderpartiet. De funker. Og hvis du trenger en eller annen dum grunn til å stemme, så kan du tenke litt på alle som ikke får lov til å stemme. Er du kvinne, kan du tenke på at du får lov til å stemme, og at dette ikke alltid har vært en selvfølge.

Å stemme er ikke noe fint i seg selv. Det er ditt lille bidrag til hvordan landet styres og har daglig innvirkning på folks liv, ditt eget innkludert.

Og du? Arbeiderpartiet virker ikke.

De har:

-Stemt for forurensende gasskraftverk.
-Privatisert mer enn noen Høyreregjering (aka ført Høyrepolitikk. Da kan man jo likegodt stemme Høyre om det er det man vil ha?)
-Kastet ut afganske flykninger an mass
-Til et land de selv sender jagerfly, våpen og soldater til.

Og mye annet.
Et hett tips er: Sjekk ut hva partiene gjør og stemmer for i storting og kommunestyret, ikke hva de skriver av pjatt i brosjyren sin.

Arg. Posten din irriterte meg.

mirakel sa...

Vel, jeg skrev kanskje ikke verdens mest gjennomtenkte post.. men jeg syns i grunn ikke en kommentar som starter med "jeg syns dette var en teit post" fortjener at jeg skal forsvare meg. Det blir ikke særlig konstruktivt.

Så jeg lar denne kommentaren være det den er (teit.. høhø), og er fornøyd med at jeg har stemt arbeiderpartiet i år.

Anonym sa...

Ah. Jeg liker at du ikke svarer fordi jeg er direkte. Beklager om du tok det ikke opp, men jeg mente det jeg skrev. Stryk første linjen og les resten.

Anonym sa...

Tok det ille opp, skal det stå.