tirsdag 4. september 2007

Klaging?

Jeg er selve stereotypen av mannfolk når jeg ikke er i form. Jeg syter, klager og syns fryktelig synd på meg selv.

Det er synd på meg:

Jeg er tung i hodet, øm i kroppen, nyser og har tett nese. Og når jeg skulle kjøpe nesespray i dag, så hadde de bare den for barn igjen. Den funker definitivt ikke så godt. Dessuten smaker røyken møkk, men jeg er like fordømt røyksugen. Også er halsen min litt sår, sånn at det eneste som hjelper er kald brus, is eller pastiller. Jeg har ikke mer brus igjen, is er for kvalmende, og pastillene jeg har er ikke gode. Også er jeg i dårlig humør. Når jeg ikke er i form blir jeg ganske følsom, og ser mørkt på det meste. At jeg har en tøff uke på jobb kunne altså ikke passet dårligere.

Også skulle jeg gjerne hatt mamma her, sånn at jeg kunne fått en våt klut i pannen.

På en annen side. Jeg er ikke mann, og forsøker egentlig å innføre noe som kalles "å tenke positivt".

Så:

Jeg har ikke feber, og vil ikke kalle meg syk. Jeg er i god nok form til å dra på jobb, og det er egentlig greit å ligge på sofaen på kvelden. Det er som regel det jeg pleier å gjøre allikevel. Dessuten er det godt å nyse, sånn egentlig. Også er jeg glad for at jeg ikke bor i et fattig land med krig, der man helt sikkert blir raskere og mer syk enn her. At jeg har en tøff uke mens jeg er i dårlig form gir utslag i at man gir litt mer f. Det tror jeg er litt greit, faktisk.

Også er jeg fortsatt lykkelig over at den ene klienten min er så fornøyd med all hjelpen som gis. Jeg liker å ta litt av æren for det.

13 kommentarer:

Örn sa...

Det at vi menn blir litt sykere enn dere andre har sin biologiske forklaring skal du se. I en noget forenkelet forklaring sá födes piker med to "X" kromosoner, men guttene fár et "X" og et "Y". Dvs at nár et eller annet slutter á virke i en pikekropp sá kan kroppen bare ta en titt pá det friske kromosonet og tenke "Ah! sánn var det det skulle se ut." For oss andre er det desverre ikke sá enkelt. Vi har ingen fasitt ved siden av, sá kroppen vár má pröve seg frem. Rett og slett "trial and error" og det gjör vondt. Det er ikke det vi gutta er noen pingler med en smerteterskel ikke engang verdensmesteren kan danse limbo under. Vi blir faktisk bare sykere enn dere andre:))

Det betyr likevell ikke at dere fortjener sympati, sykegotteri, favoritt serien pá DVD og vaskepose pá pannen. Det fortjener vi alle nár vi blir syke. Bli frisk!

mirakel sa...

Hei, gamle örn! (beklager, jeg kunne ikke dy meg)

Vel. Jeg skjønte ikke helt forklaringen din, men jeg lar tvilen komme deg til gode. Det høres på en eller annen måte litt fornuftig ut at dere sliter siden dere har en X og en Y. Og kanskje det er derfor kvinnene er dømt til å føde, fordi vi er det kjønnet som takler det.

Uansett. Jepp. Grey's Anatomy og dyne i sofaen snart. Bare fordi jeg fortjener det. :)

Sorgenfri sa...

Den beste måten å være syk på, er når man er slapp nok til å ligge rett ut på sofaen, uten ork til å gp ut, men ikke fullt så syk at man ikke klarer å nyte brus, digg og tv. :o)

*pjuske på*

Anonym sa...

God bedring,snupp! :) Du kan jo lese deg gjennom den lille bloggen jeg har begynt på...? :P
Adr dit ligger på msn'n min....

Camza

Marte sa...

.....synes du er ganske flink til å være positiv selv, jeg:)

Frøken Makeløs sa...

Haha, fantastisk forklaring, Örn!

God bedring lille Mirakel! :-)

mirakel sa...

Sorgenfri: Du har peiling på dette. ;) Jeg syns det er greit å være frisk også, egentlig. Men sånn syk som jeg er nå er vel en god andreplass. Jobb blir det ihvertfall denne uken. :)

Anonym: Så spennende, da! Kan du sende meg adressen på facebook? Jeg er ikke på msn lenger, skjønner du.

Frøken Skavlan: Jeg prøver. Du virker bare mer naturlig på det. :)

Frøken Makeløs: Takk takk, søte frøken!

Anonym sa...

En liten parentes til Örn; utrolig bra forklaring!! Den skal jeg tenke på neste gang gubben ligger på sofaen og okker seg over 37,8 i feber ;o)

Og Mirakel; jeg synes du er kjempeflink som klarer å vri det negative om til noe positivt!! Da føles det plutselig litt lettere å være syk, ikke sant?!?

God-bedring-klem på vei!!! ;o)

Nadiyya sa...

Littegranna syk??? Da kan jeg komme og holde en våt klut på panna di littegranna...!

Anonym sa...

Godt gjort å gjøre forkjølelse om til en genetisk sykdom, da...

mirakel sa...

Miss Piggy: Ja, alt blir lettere når man tenker positivt. Men innimellom så er det deilig å synke litt i det negative også. Det negative er velkjent og naturlig for meg. Men men. Fra nå av er det positive tanker som gjelder. :)

Nadiyya: Jatakk! Tidligere i dag sa en klient (etter endeløs hinting fra min side) "staaaaaakkars" til meg. Det var alt jeg trengte. ;) Så. Kald klut og litt sympati, takk.

Anonym: Forsåvidt. Hehe!

(og for dere som lurer: en superstressende dag kurerer tydeligvis forkjølelser. Jeg er ikke like dårlig i dag som jeg var i går.)

Nadiyya sa...

DIN klient sa....staaaakars... Gjør ikke det deg til hennes klient også ;)

Marte sa...

Godt du er bedre, forkjølelse er bare kjipt..