torsdag 9. august 2007

Tvillingting

Det er mange som lurer på om jeg og min tvillingsøster tenker likt. Noen lurer på om vi har lest hverandres tanker, eller følt at den andre har hatt det vondt.

Slike spørsmål er vanskelige å svare på, og jeg greier sjelden å svare. For å være helt ærlig har jeg aldri merket at hun har hatt det verken vondt eller godt, og jeg vet sjelden hva hun tenker.

Men i dag hadde vi en aldri så liten hendelse.

Vi skrev begge en melding til hverandre på minuttet 22.11. Med tanke på at døgnet har mange minutter synes jeg det er litt av et "slumpetreff".

Det kan kanskje kalles en tvillingting?

13 kommentarer:

Unknown sa...

Spoooky! Det kan ha vært en tvillingting, men det kan og ha vært tilfeldighet. Slikt vet man vel aldri? Finnes sikkert forskning på dette og!

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med tro på skjebnen

mirakel sa...

Jeg stiller meg tvilende til at det er en tilfeldighet, faktisk. Da hadde man antagelig bommet med et minutt, i det minste? :p

Forskning finnes helt sikkert. Men det er mye morsommere å forske litt selv!

Gretten sa...

Tar man tverrsummen av klokkeslettet får man 6 til svar. Dere sendte to meldinger altså får man tallet 6 to ganger til. Dette blir da tre tall - 666, jeg sier ikke mer.

Anonym sa...

Hehe, jeg tror det var en sånn tvillingting jeg. At vi begge tenkte på hverandre samtidig og sendte mld. :)

Dessuten pleier jeg å svare at jeg nok ikke har vondt når du har vondt og slik, sånn uten å snakke med deg, men hvis du har det vondt og jeg vet det, da har jeg det vondt også. Og hvis du er glad, er jeg glad. Men det der har nok mer med det at vi har et ganske sterkt bånd til hverandre. :)

care sa...

Jeg så at dere var lik, men visste ikke at dere var tvillinger. Morsomt.

Minneapolise sa...

Hadde en venninne når jeg var yngre som jeg skravla mye i telefonen med. Omtrent halvparten av gangene vi ringte hverandre fikk begge opptattsignal, fordi vi hadde tatt av røret for å ringe samtidig (uten at vi hadde noen fast tid å ringe eller noe sånt..)

Anonym sa...

Det er mindre spooky når man regner på det. Det er 1440 minutter i ett døgn. Dvs, hvis to personer sender gjennomsnittlig en melding hver til hverandre pr. døgn, er sannsynligheten 1:1440 for at meldingene blir sendt samtidig et bestemt døgn. Eller sagt på en annen måte: dette vil i gjennomsnitt skje hvert 1440. døgn, dvs. ca. hvert 4. år.

Hvis begge sender flere meldinger i døgnet, blir denne hyppigheten mye større.

Anonym sa...

Hehe, eg kjenne igjen dei spørsmålå der ja; får du vondt når systerå di har d vondt, osv. Syns d e merkeligt at folk e så utroligt fascinert av tvillingar!

mirakel sa...

Gretten: Den der var bare søkt. :p Og du burde vite at jeg og min søster er engler. Ikke djevler. ;)

Tvillingen min: Jepp, det har nok mer med at vi er riiiimelig glade i hverandre. Men det skal ikke undervurderes heller, da. :)

Merethe: Joda, vi er tvillinger. Jeg er elsdt. Hehe!

Minneapolise: Og det minner meg litt om at jenter som henger mye sammen visstnok skal få mensen samtidig etterhvert. Vi er rare folk, altså.

Abre: Gledesdreper. :p Nå har det seg slik at vi ikke sender særlig mye meldinger til hverandre, da. Vi hadde ikke snakket med hverandre hele dagen. Uansett syns jeg det er ganske morsomt, jeg.

Kari: Koslig med kommentar. :) Jeg skjønner egentlig at folk er fascinerte, jeg. Det er jo litt merkelig med to like folk, liksom.. nesten litt spooky. Når det er sagt så har jeg hatt min del av irritasjon på folk som ikke forstår forskjellen på tvillinger. Og folk som likte å blande oss, for så å se om de greide å se forskjell. Vi var liksom litt leker for noen av de voksne. :p

Anonym sa...

Ja, i dokkas tilfelle e d jo litt spes., dokke e jo einegga. Men eg å systerå mi e jo toegga -og dermed som heilt vanlige søsken å betrakta. Sjøl om me e så forskjellig så d går an å bli så e d monge så blande oss. Eg e sikker på at de aldri hadde gjort d hvis me hadde vore vanlige søsken, men siå me e tvillingar så klare de liksom ikkje å huska kim så e Kari å kim så e Guro. Me e liksom bare "tvillingane på Nesheim". Merkverdigt!

mirakel sa...

Ja, det der er merkelig. Bare fordi de VET at man er tvillinger så greier de ikke å se forskjell. Må være noe rart som skjer i hjernen til folk. :p Det er ikke sånn med de som blir kjent med den ene først, liksom..

Men jeg syns vi er heldige som har en tvilling, da. Toegga eller enegga. Det er en gave uansett. ;)

Anonym sa...

Hei!

Jeg er en blogger fra vgb (VG-blogg) som ble litt frustrert over alle tekniske problemene der for tiden.

Derfor utvikler jeg et nettsted for blogspot-blogger, som kan være et møtested på samme måte som vgb har vært det for meg tidligere.

En enkel versjon av nettstedet ble åpnet i dag, og jeg la deg inn i listene der. Håper det er greit? Jeg tror jo at det kan føre til at folk får flere lesere :-)

Nettstedet er her:
Bloggby.com

mirakel sa...

Det er selvsagt helt greit. :) Har kikket innom siden nå, og den virker riktig så bra! Flott tiltak!

Skal linke til deg nå, så håper jeg siden blir godt kjent blant bloggere etterhvert. Kjenner jeg bloggverden rett sprer dette seg som ild i tørt gress. ;)