onsdag 8. august 2007

Bitter

Jeg har allerede brukt altfor lang tid på dette. Altfor mange krefter. Du betyr ikke så mye nå lenger. Du er bare et minne.

Men noen ganger blusser det opp. Sorgen, raseriet og bitterheten.

Du er søren ikke verdt det.

----

De skulle bare visst hvordan du er.

Du.

Du som fikk kjærligheten min. Ubetinget.

Jeg elsket deg mer enn jeg trodde var mulig, og jeg stolte på deg. Jeg var villig til et liv sammen med deg.

Og jeg advarte deg. Du visste at jeg var redd. Men du lovet å ikke misbruke meg. Du lovet å være tro.

Allikevel bedro du meg.

Og du ga meg ikke en gang en innrømmelse.

Du fikk så uendelig mye. Av HELE meg. Jeg ga deg alt jeg hadde, og du misbrukte det.

Du fikk så mye mer enn du fortjente. Og du såret meg så mye mer enn jeg fortjente.

Og jeg skulle ønske de alle kunne vite.

Hvilken drittsekk du egentlig er.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Dessverre er livet og ting man opplever i livet rett og slett jævlig. Så enkelt og så vanskelig. Å si noen ord til trøst funker sjeldent, så det skal jeg la være. Eneste som er sikkert, er at livet har topper og det har bunner. Uansett så kommer vi gjennom dem ikke sant?

Egoisten.

mirakel sa...

Ja, man kommer igjennom det. Og som regel sterkere enn når man gikk inn i det. Jeg er kanskje bitter, men jeg vet at jeg hadde godt av å oppleve dette også. Vel vel. Det er ikke noe nytt at jeg innimellom blir slått av bitterhet og sinne.

Men det var godt å skrive det ned. :)

(og takk for kommentar også!)

Hjerterdame sa...

Jeg tror jeg vet hvordan drittsekk han er.. Og han fortjente deg rett og slett ikke. Du har det mye bedre uten han, når man ser tilbake på løgner og usannheter.... Selv om vi ikke visste det da.

mirakel sa...

Ja, du vet nok mer alle.

Hans side ser sikkert helt annerledes ut enn min.. Men løgnen kan han aldri snakke seg fra.

Det er kanskje godt han dro. :)

Klem

Smula sa...

Dette var kjente følelser... Godt at du evner å bli rasende, og at du inrømmer for deg selv at du er bitter. At du kjenner på det, og får det ut. Edder og galle er godt å bli kvitt! Er sikker på at det er veien å gå.... gå videre på.

Lykke til

2barnsMamman sa...

Å fy... du skriver bra.

Esquil sa...

ja, dette er bra skrevet. du har kokt det ned til få ord, det funker.

mirakel sa...

Smula: Jeg kjenner godt følelsene jeg har rundt dette. Som regel er det ikke så sterkt, men i går kom det litt bitterhet igjen. Og da hjalp det å skrive det ned.

2barnogkjøkken: Tusen takk... :) Det var veldig koslig å høre!

Esquil: Takk! Det er fint å høre slik, så vet man at man har greid å formidle det man forsøkte. :)

Støvkorn sa...

Er det rart man har vanskeligheter for å stole på andre....

*klem*

mirakel sa...

Det er ikke rart det er vanskelig, nei. Jeg håper jeg kan gå tilbake til mitt naive meg neste gang jeg forsøker kjærligheten igjen. ;)

Lothiane sa...

Sterkt... Kjenner jo igjen en del her, det er bare så tydelig du har kommet lenger enn meg i prosessen. :)

*klem* Takk for at du deler! Fint å lese sånne innlegg, jeg har et par på lager jeg og.

mirakel sa...

Jeg har hatt god tid til å komme meg videre, da. Har ikke sett fyren på 1 1/2 år, tror jeg. ;)

Sånne innlegg er umulig for meg å stoppe, egentlig. De bare må ut, liksom.

Og jeg håper vi kan prates mer en gang. Det var veldig hyggelig!

Klem