onsdag 1. august 2007

Ting jeg må gjøre før jeg fyller 30

Siden jeg nå går gjennom en aldri så liten eksistensiell krise (joda, jeg overdriver), så passer det fint å komme med noen konkrete ting jeg ønsker å gjøre før jeg fyller tredve. Det er intet mindre enn syv år til jeg kan feire rundt tall, så jeg har i grunn god tid til å oppfylle drømmer.

Må forsåvidt innrømme at jeg er ganske inspirert av den vannreklamen også. Jeg får tårer i øynene hver gang han mannen skriker "tørst på livet", eller hva det er. Men så er jeg jo ganske emosjonell om dagen. Tidligere i dag gråtlo jeg (når du ler, men egentlig kjenner at du gråter) når jeg så "Americas funniest homevideoes". Det var en katt som hoppet fra et tak.

Ok. Cut to the case.

Først drømmer/ønsker som jeg MÅ ha med, men som ikke er så morsomme. Og de er ikke i prioritert rekkefølge.

1. Ta lappen.
- Det er virkelig på tide å få stumpen i gir nå. Høhø.

2. Ha et langvarig forhold, som er bra.
- Jeg er fryktelig opptatt av at jeg ønsker å dele livet med noen. Singellivet funker ikke i syv år til.

3. Kjøpe et eget sted å bo.
- Enda så hyggelig det er å spise rips fra huseiernes hage vil jeg gjerne være helt fri en gang.

4. Forsøke ulike type jobber.
- Egentlig vil jeg gjerne jobbe der jeg er nå lengelenge, men det går jo ikke. Vikariat er vikariat.

5. Få et dyr.
- Jeg trenger noen å overøse min kjærlighet til. Den eventuelle kjæresten vil bare bli lei hvis jeg skal gi alt til han.


Sånn. Det var de. Nå kommer de som er litt mindre tvangspreget.


1. Kjærleikstur med tilbehør.
- Jeg vil på reise med den store kjærligheten. Og da skal det være hot&kinky på stranda/båten/toget/kinoen etc.

2. Bety mye for en klient.
- Jeg vil ha en stor påvirkning på en klient, slik at jeg vet at jeg valgte riktig yrke.

3. Spå meg.
- Jeg vil spå meg hos en seriøs klarsynt. Eventuellt snakke med en person som kan se rett igjennom meg, og som kan fortelle meg mer om hvem jeg er.

4. Konsert.
- Jeg vil på en stor konsert. Aller helst Coldplay, tror jeg.

5. Reise med mamma og søster.
- Jeg vil reise til Krakow på jentetur, kanskje inkludert et lite spa.


Ok. Let's face it. Det er ikke særlig store eller ville drømmer. Jeg er for pysete for slikt. Men det er faktisk dette jeg vil. Verken mer eller mindre.

Hvis det er noen der ute som syns dette virket morsomt, så kan jeg anbefale det. Som dere vet ser jeg ikke noe negativt ved å gå gjennom hva man ønsker å få ut av livet sitt. Selvbevissthet er et pluss.

5 kommentarer:

Tonita sa...

Kjære Mirakel, jeg unner det alt godt, - og en kjæreste.

Ad del en pkt 5, må jeg få siere min fransklærer i Paris for 15 år siden v- en vits altså
"Åh, har du hørt at der Pierre og Antoinette bor, der får de ikke lov til å ha hund."
"Hva, - næmmen, det betyr jo at de må skaffe seg barn!"

OK, allready, - det viktigste er at man får ha noen man er glad i nær seg.

Anonym sa...

Du tenker veldig om dagen ja.. :) Det er bra det, det er jo slik du alltid har vært. :)

Fine punkt, ingen av dem var kjempevanskelige å nå heller. Ikke som å svømme over den engelske kanal... og tilbake igjen. ;)

Kanskje jeg skal skrive ned mine mål, men nå må jeg i dusjen. Blir ikke så mye tid til nerding (er ikke kreativ nå heller..) når jeg sover på ettermiddagen. ;)

mirakel sa...

Tonita: Selv foretrekker jeg dyr fremfor barn, ihvertfall foreløpig. Men det hele går ut på det samme, at man ønsker noen å elske, og at det skal være noen som elsker deg tilbake. Vi mennesker er like slik.

Hjerterdame: Joda, jeg tenker da litt. Men det er ikke plagsomt, egentlig. Tror det finnes mange som tenker mye større og mer enn meg!

Hvis jeg skulle svømt over den engelske kanal ville det vært et selvmordsønske. Og det har jeg jo ikke. ;) Men jeg skjønte referansen.

Og inspirasjon kommer nok. Jeg er veldig trøtt om dagen selv. Den første uken etter ferie er hard...!

VamPus sa...

Ta det helt med ro. 30-årskrisen slår ikke ut i full blomst før du fyller rundt 32.. Å bli 30 er jo bare gøy..

mirakel sa...

Hei, Vampus.

Jeg har nok ingen 30-årskrise enda. Det ville jo vært en smulie tidlig. Men, then again, jeg har vært plaget av vond rygg i det siste.

Vel vel. Jeg hører om folk som sliter med 28-årskrisen. Det er vel omtrent like naturlig som 32-årskrisen, vil jeg tro.