torsdag 2. august 2007

Små ting, del 1

Jeg går rundt og forsøker å finne meningen med livet mitt. Som jeg har nevnt tidligere har jeg forsøkt å se om skyene kunne gi meg noe svar, og jeg ser i grunn etter tegn overalt. Jeg har til og med vært innom Märta sin hjemmeside. Og at jeg fant igjen 350 kr i en glemt lommebok betyr (i mitt hode) at jeg skal kjøpe en bok om intuisjon og drømmetydning. Dere vet. Jeg er desperat. Vel.

Siden tankene mine svirrer rundt slike merkelige temaer har jeg ikke den store lysten til å blogge om noe morsomt. Så jeg tar bare små bruddstykker av ting jeg har sett/hørt/opplevd de siste dagene. Det blir omtrent som vanlig, bare at jeg kaller det "små ting".

* Huseieren min kaller sin utkårede "kona mi". Type: "kom nå, kona mi, så går vi opp og slapper av litt". Det gjør at jeg blir bombesikker på at jeg skal gifte meg en dag.

* Jeg hører på Manic Street Preachers med "Second great depression". Fant dessverre ikke en god versjon av den på youtube. Anyway. Sangen er herlig, og den passer best på maksimalt volum. Anbefaler dere forsåvidt å kjøpe hele cd'n. Den er genial.

* Jeg er godt i gang med gode rutiner. Jeg har tid til en god dusj om morgenen, spiser lunsj og middag hver dag, vasker klær, holder det ryddig og tar oppvasken innimellom. Det gleder meg at jeg kan holde leiligheten ryddig, i det minste.

* Paulo Coehlo mener at hele universet vil hjelpe oss med å få våre drømmer oppfylt, så lenge vi lever vår egen historie. Jeg vil veldig gjerne ha universet på min side, men er frustrert siden jeg ikke aner hva som er meningen med livet mitt. Begynner sterkt å vurdere en aldri så liten pilgrimsreise, akkurat slik som mr. Coehlo gjorde i sin tid.

* Hvis jeg skulle velge noen fra "Jakten på kjærligheten" ville jeg valgt denne karen. Han er en av få som ikke nevner at han ønsker en leken jente. Begynner strengt tatt å bli lei av folk som ønsker lekne kvinnfolk. Hvis du ønsker de horny, kan du bare si det rett ut. Alle skjønner at du ikke er interessert i en dame som leker med Barbie. La oss ihvertfall ikke håpe det.

* Jeg lo godt av Esquil og hans produkter på rølerbloggen i dag. Og dessuten er Pondusbloggen hysterisk morsom. Også vil jeg, som er en ihuga tvslave, dele en nyttig link med dere. Værsågod.

* Jeg har tatt tester på nettet. En sier at jeg bør stemme Arbeiderpartiet, noe som i grunn stemmer. En annen sier at jeg har god selvinnsikt, samt språklig og mellommenneskelig intellegens. Jeg scorer derimot nada på logisk-matematisk og musikalsk intellegens. Ingen stor overraskelse, akkurat. (testen tas her)

* Og med det avslutter jeg denne tulleposten. Jeg vil dele en liten ting med dere først, da: " Hvis jeg visste hva som var meningen med livet, trengte jeg ikke å skrive. Da kunne jeg bare sitte og vite." (Elend Loe)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på deg, Mirakel:o) Ser at det har begynt å skje ting i livet ditt, eller ihvertfall at du har begynt så smått på den veien som mange av oss andre også begynner å gå på en eller annen gang i løpet av livet vårt.

Så jeg skal prøve å ikke komme med små "gullkorn" om hva jeg synes du skal gjøre, og alt det der.


Men....hvis jeg skal si noe, så vil det være dette:


Istedet for å skrive: "Ting jeg MÅ gjøre,..." kan du jo heller omformulere den setningen din til neste gang?


Hva VIL _jeg_ gjøre?


Høres ikke det bedre ut?


Hva VIL du gjøre, Mirakel? Eller MÅ du gjøre noe i det hele tatt?


Ser du forskjellen?


Og angående ditt ønske om å oppsøke en klarsynt, så kan jeg kanskje hjelpe deg, men siden du er på søken akkurat nå, så foretrekker jeg heller at du sier ifra om du vil ha nettadressen fremfor at jeg bare hiver den rett i ansiktet på deg, for da kan det hende at du føler deg litt tvunget til å foreta noe når du akkurat har "våknet" opp.


Så si ifra, Mirakel, om du vil ha denne nettadressen, eller om du vil søke og prøve og finne selv, for det er vel det som er hensikten med søkingen din, antar jeg:)


Du får ha lykke til, og håper ikke du tar denne mailen altfor ille opp da.


Kos,

care sa...

Skal du søke til "jakten på kjærligheten". Jeg bare elsker det programmet.


:håper å få se mirakel der:

mirakel sa...

Hei, Mia. Ser ut til at du kan en del om det jeg prøver å se litt mer på. :) Du kan gjerne gi meg nettadressen. Jeg skal ikke oppsøke noe enda, men det er kjekt å ha. Jeg prøver det når jeg er litt mer klar, tror jeg.

Og jeg tok det ikke ille opp. Absolutt ikke.

Merethe: Jeg skal nok ikke det. Har jo ikke sett presentasjonen av fyren en gang. Men, selvsagt. Det hadde vært stas å bo på gård. ;)

Hanne sa...

Godt å ha deg tilbake, alltid glad når jeg ser at du har posta noe :) Klem

Anonym sa...

Hei Mirakel, siden du ønsker nettadressen, så skal du få den;o)

Jeg har forresten 2 stykker jeg ønsker å dele med deg.

Den ene nettadressen heter:

www.klarsynt.no og der kan du både delta på helgekurs, eller fordype deg mer i temaet. Kurslederen heter
Grethe Holtan.


Tror hun er flink:o)



Den andre heter nesten det samme, bare uten bokstaven t i ordet.


www.klarsyn.no


Får håpe at du finner noe av interesse hos en eller begge to. Begge to holder kurs, forresten, om hvert sitt område.




Fortsatt lykke til, Mirakel! :o)

Sorgenfri sa...

Jeg fikk høy score på musikalsk og språklig intelligens, men ganske mye lavere på det som har med det sosiale å gjøre, hehe.
Du må gi meg et småpratkurs en gang, der er du uovervinnelig! :o)

mirakel sa...

Hanne: Tusen takk! :) Det er så koslig å høre..

mia: Takk for adressene. Jeg skal vente litt med å kikke på dem, men har tenkt å se nærmere på det. Det er jo i det minste verdt et ærlig forsøk, syns jeg. :)

Evil Giraffe: Jeg og du er i grunn gankse ulike, skjønner jeg. Du kan gi meg kurs i musikk, også kan jeg gi deg litt kursing i smalltalk?