tirsdag 10. juli 2007

Surfing

I dag fant jeg ut at jeg skulle gi egoet mitt litt påfyll. Det trengs med jevne mellomrom. Så jeg kikket innom Sol Ratings, og jeg har kost meg med å se hva folk har søkt på for å komme i bloggen min.

Det første som slår meg er at mange kommer hit for å lære et og annet om edderkopper. Noen lurer på om det er sant at man svelger 13 stk. gjennom livet, og noen forsøker å finne en god insektsspray. Vel. I følge en reklame på P4 svelger vi faktisk så mange edderkopper. Men jeg antar de er små. Når det gjelder spray er jeg ganske fornøyd med en helt vanlig fluespray. Det er ikke typen som betyr noe, det er mengden. Beregn omtrent hele flasken på en edderkopp. Ellers kan dere lære mye om fobien min her. Jeg sitter nå og klør skikkelig på leggen igjen. Jeg er røyksugen, men tør ikke å gå ut. Jeg er nemlig ganske sikker på at jeg så en stor en der ute i sted.

Ellers er mange på leting etter kjærleiken. På ganske forskjellige måter. Noen leter etter xl-porr og noen er interessert i alt som er nakent. En leter etter kvinne med bart, mens en ønsker seg leppestift til mann. En reflekterer over at sjalusi er en følelse av svik. En annen lurer på om han skal skaffe seg en elskerinne. Svaret mitt er nei.

Noen av søkene gjør meg trist.

En forsøker å finne svar på hvordan man skal komme over kjærlighetssorg. Jeg kan huske den følelsen der. Det er tydelig at man sliter når man begynner å google slikt. Men hør på meg nå: Avstand! Fjern deg fra mannen/damen, også vil tiden ta seg av resten. Så lenge du ikke ser eller hører noe fra vedkommende vil den etterhvert bli glemt. Det kan ta tid, men det er verdt det. Etterpå vil du være mye sterkere. Og da vil andre kjærlighetsskuffelser være så utrolig mye mindre. Lykke til.

En har mistet troen på kjæresten sin. Akkurat det gjør meg ganske sentimental. Det er vondt å miste troen på en man har kjær, og det er vondt å være den som noen har mistet troen på. Jeg føler med disse. Dette søket sammenfaller dessuten ganske godt med en annen som lurer på hvordan hun kan få mannen til å elske seg igjen? Kanskje det er et par.

Vel. Tro meg. Hadde jeg hatt et svar på hvordan man kunne få folk til å elske deg, så ville jeg ikke vært singel nå. Da ville jeg hatt akkurat den mannen jeg ønsket meg. Men slik kan vi jo ikke styre over. Jeg syns dessuten hun stiller et helt feil spørsmål. Hun kan ikke gjøre noe med dette, fordi det er ikke hennes feil. Mannen må jobbe med seg selv, også må hun takle det han velger.

Heldigvis tror jeg at det meste skjer for en mening. Dersom mannen din ikke elsker deg lenger er det fordi du skal ut på andre eventyr. Kanskje du skal finne deg en bedre mann et annet sted?

Ja. Det er mange sjebner som svipper innom bloggen min, og jeg blir visst litt engasjert i enkelte av dem.

Utfra hva jeg forstår har jeg gjennomsnittlig 82 mennesker som svipper innom bloggen min hver dag. Det er ganske mange, og jeg lurer på hvem de er alle sammen. Jeg laget en poll for å se hvor mange som leser hos meg fast. Stem i vei.

Helt til slutt surfet jeg rundt på barnemitt.com. Og, neida. Ingen skumle tanker her nå, jeg er meget ugravid. Jeg liker jo ikke barn en gang. Nei, jeg ville bare noe så harmløst som å finne ut hva navnet mitt betyr.

Det stemmer ganske så godt: "en som gir råd" og "en som bor alene". Det ser ut til at jeg kommer til å bli en ensom sosionom resten av livet. Det høres riktig så hyggelig ut.

7 kommentarer:

Anonym sa...

.

Hei Mirakel:)


Du er IKKE alene!!!!!! JEG er jo her:( *snufs*


(ok, så er jeg ikke en mann, men jeg er da snill, er jeg ikke? Og nå har jeg sittet og sett på en film og tenkt på deg:)


Neida, er ikke forelsket i deg, men det har kommet en film i videobutikken som heter så mye som: "MIRAKEL"!!!!


Kanskje en film for deg, frøken Mirakel? :)



Ønsker deg en kjempenydelig natt, og håper du får sove godt. Så håper jeg at du får lyst til å leie den og se den, den er søt, trist og morsom.



Men jeg skal ikke si mer for å ikke gi deg for høye forventninger, filmen må du bedømme selv om du liker eller ei:)


Kos deg masse, Mirakel:))))

mirakel sa...

Hei, Mia! Jeg har hørt om den filmen. Har hatt lyst til å se den.. det blir litt spesiellt når det er nicket mitt, liksom. Og nå bør jeg gi den et forsøk, nå som du sier den er bra. :)

Vet forresten at det finnes en vin som heter Mirakel også. Den burde jeg drikke en dag. :) Kanskje sammen med filmen. En riktig Mirakel-kveld, kanskje.

Vel vel. Nå er det leggetid her. Natta! :)

Anonym sa...

Ååå, tommel opp, tommel opp... Nydelig innlegg. Jeg har funnet et (hehe, det var visst bare et, når jeg så etter) søkeord som er litt trist jeg også. Altså, søkeord som har ført inn på bloggen min.
"Kjedelig forhold" liksom. Huffhuff. Lurer litt på hvor man kommer på bloggen min om man søker på det? Må prøve. :)

mirakel sa...

Sol Ratings er morsomt, det. Jeg tror nok ikke de har funnet hva de har lett etter når de har søkt etter kjedelig forhold hos deg. Det virker jo alt annet enn kjedelig! Heller perfekt. :)

6,5 timer til du er her nå, hjerterdama mi!

Anonym sa...

eeh.... jeg sa ikke at den var god, Mirakel, men heller ikke dårlig, gjorde jeg? :(


Vil jo helst ikke gi deg for høye forventninger til filmen da,.... :)



Men kos deg masse, og kjøp masse digg, det har jeg gjort!


Mia:)

Anonym sa...

Et lite PS:


oiii.,.. jeg glemte å skrive navnet mitt i den forrige kommentaren min....

mirakel sa...

Men du skrev jo Mia helt på slutten der, da. Det var nesten. :)

Tror du har hjulpet meg litt gjennom bloggsperren, jeg. Det hjalp med noen kommentarer, tror jeg.

Tusen takk!