tirsdag 10. juli 2007

Frisør og kjærlighetsskuffelse

Jeg har vært hos frisøren. Jeg har faktisk både vært hos frisøren og blitt dumpet. Ikke samtidig, altså. Jeg har ikke noe forhold til frisøren min. Neida. Jeg ble dumpet i går, og var hos frisøren i dag. Heldigvis går de to som hånd i hanske, og min lille skuffelse på kjærlighetsfronten er ikke stor. Jeg er visst blitt voksen. Det ser ut til at kjærlighetsskuffelser blir enklere jo flere ganger man har opplevd det. Som at den sorgen jeg tidligere har hatt har satt standaren for de neste. Det blir ikke verre enn det har vært, på en måte.

Det er ingen hemmelighet at jeg er en tankefull liten jente. Jeg har dermed analysert mitt korte datingforhold. Troen min på at mennesker kommer inn i livet vårt for en grunn har blitt enda sterkere. Grunnen til at denne mannen kom inn i livet mitt igjen var at han skulle vise meg at jeg fortsatt har følelser å gi. Jeg kan faktisk bli betatt! Jeg som var så redd for at jeg var blitt for voksen for slik. Dessuten har jeg erfart at jeg liker å date, og at jeg har ganske mye å gi til den som vil ha det. Jeg kan bli en strålende kjæreste den gangen det skjer.

Dette viste meg også at jeg tåler små avslag, og at jeg ikke kaster bort tårer på hvem som helst lenger. Det er fint å se at det ikke er like ille hver gang.

Jeg har også lært hvordan type mannfolk jeg bør ha:

* Jeg vil fortsatt ha eldre mannfolk. De vet hvordan de skal behandle en dame, og jeg fortjener å bli behandlet godt.
* Det gjør ingenting om de har lange forhold bak seg. Det er faktisk positivt. Dette går vel på modenhet det også. Jeg liker at mannfolket vet hva et skikkelig forhold er.
* Å bli dumpet er ikke så vanskelig når det blir gjort med respekt. Ærlighet er respekt. Jeg skal definitivt følge denne mannens eksempel. Han gjorde det på en utrolig flott måte.

Vel vel. Frisøren har gjort sitt, og jeg sitter nå med en flunkende ny frisyre.

Før:



Etter:


Foruten at jeg ser ut som en krysning av en psykotisk Mona Lisa samt en kamel er det greie bilder. Det er håret som er fokuset her.

Sånn. Da er jeg klar for besøk av min lillesøster Hjerterdame. Hun sitter i dette øyeblikk på toget, og snart er vi atter en gang gjenforent. Det blir stas.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det var hyggelig å se bilde av deg, du ble kjempefin på håret.

Når det gjelder kjærlighetssorgen så er det ikke så mye å si. Folk sier at det går over, og det gjør jo det. De sier også at man kan lære mye av sånt, og det er jo sant. Men det er likevel kjipt når det står på som verst. Sånn er det jo også.

Ha en fin sommer.

Unknown sa...

Frisører er ofte beste medisin. Fin du var blitt på håret a gitt! Kos deg masse med søsteren din:)

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med kjedelige jobbdager

mirakel sa...

Sissel: Takk for det! :) Følte jeg ble grei jeg også. Kortere og lettere. Det var godt.

Jeg vet ikke om jeg fikk frem stemningen godt nok i denne posten. Poenget er ihvertfall at jeg ikke HAR kjærlighetssorg. Bare en liten skuffelse. Jeg er ikke trist, for jeg ser på dette som noe fint. Det var godt så lenge det varte, og alt det der. Men takk for fine ord.

Egoisten: Takk for det! Det var godt å få av seg manken. Syns du det var finest slik, altså? Vet du var litt i tvil om jeg burde klippe meg. :)

Jeg skal hilse Hjerterdame, ja. Og vi kommer nok til å kikke innom blogger mens hun er her. Avhengige, vet du.

Kos deg på jobb!

Anonym sa...

hmmm...... jeg synes du var nyyyydelig før også, jeg :) Nydelig hår, nydelig smil, nydelig jente:D


(mener ikke å overdrive da)



Mia, som synes du skriver veldig åpent, ærlig og bra!

mirakel sa...

Oi. Tusen takk, Mia! Det var hyggelig å lese. :) Jeg forsøker å skrive akkurat så åpent som det sømmer seg, men noen ganger går jeg over grensen. Håper ikke dette ble altfor privat.. føles ihvertfall greit for meg.

:D

Gretten sa...

Jeg så bare på det siste bildet og leste kun siste avsnitt. I den konteksten blir det siste avsnittet meget ironisk :-) Kose seg!

Mvh Gretten som liker å se litt skjevt på ting.

Anonym sa...

Veldig pen på håret, var du :-)

Og så var han nok ikke god nok for deg uansett. Du trenger en som kan gi deg alt du har behov for.

mirakel sa...

SkjeveGretten: I den konteksten virket jeg jo ikke speisellt happy for å ha besøk. ;) Det er heldigvis langt unna sannheten.

Nirkatu: Thank you!

Han var mer enn god nok for meg. Det eneste han manglet var en forelskelsesfølelse for meg, noe han egentlig ikke kan styre så veldig. ;)

care sa...

Du ble fin på håret. Forøvrig trodde jeg at man skulle være sur på førbilde og blid på etterbilde :-)

mirakel sa...

Jeg tok den dype, tankefulle minen på etterbilde, gitt. Prøvde å smile, men så helt grusom ut. :p

Er egentlig litt skeptisk til frisyren nå. Den blir liksom ikke noe fin. Hm.